Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

God morgon!

Nallepuhmamma: Lycka till på UL och hoppas den visar sig nu när du vill veta!

Sweetlilly: Åh nej, lilla kissen. Hoppas inte det är nåt allvarligt.

• den kära leken

Det låter inte bra. Hoppas vet. kan lugna dig och att det inte är så farligt.

Pratade jsut med mannen och vår misa hade käkat 2 möss nu på 10 min. Hon kommer med dom till trappen utanför köksfönstret och käkar upp dem. Sen kom hon in och tog lite kattfoder på det.

SweetLilly skrev 2010-04-08 06:52:33 följande:
    Jo fast han kan inte äta, bara ligger.. nu när han försöker så kräks han på en gång..så det är stopp helt klart..
  • den kära leken

Fattar inte hur de orkar, missan är ju så liten och jag maskar av regelbundet. Men det går väl åt en del energi att ligga och sova hela dagen ;)

SweetLilly skrev 2010-04-08 07:04:48 följande:
    Haha ja de är duktiga på att ta små aptitretare först
  • den kära leken

Vad skönt att krampen släppt.

puchelina88 skrev 2010-04-08 07:10:13 följande:
    Godmorgon tjejer! nu har krampen i vaden släppt skönt;) sitter och äter frukost nu hmm leverpastej kan man väl äta lr??
  • den kära leken

Haha, jo det händer. Jag försöker kolla innan jag släpper in henne om hon har nåt i munnen men ibland så smiter hon förbi ändå. Hunden tycker det är skitskoj och så far hunden och katten efter den lilla musen så man tror att huset ska falla sönder. Herre jisses sån far de kan få.
    Jag är inte särskilt rädd för möss.

Nallepuhmamma skrev 2010-04-08 07:21:48 följande:
    Ni med katt brukar era katter också komma in och se kitnöjda ut med en levande äcklig mus i "munnen" och sedan släppa den äckliga saken hos er för att typ visa er vad duktiga dom är? Detta har skett flera ggr och jag som är rädd för möss får ju sånt där panikskrattanfall av rädsla haha. Flyger iväg som en skollad råtta själv haha. Tackar!
  • den kära leken

Haha, 8kg. Vet inte vad vår katt väger men det är inga 8kg inte. Hon är pytteliten.

SweetLilly skrev 2010-04-08 07:23:13 följande:
    ja det måste göra det Jag har tyvärr bara stora missar Min ena katt väger 8kg, en riktig brottare är det!
  • den kära leken

Åhhh examensarbete. Jag är inte avundsjuk. Höll på att spränga universitetet och dess trångsynthet när jag skrev mitt andra just i pedagogik. 3kg är inte så mycket.

Skönt med ny bil. Det verkar som jag får ut lite pengar för vår gamla som bussen körde på.

augustibarn10 skrev 2010-04-08 07:47:48 följande:
    Go morron på er! Hoppas att ni haft en bra natt. Idag är jag ledig från examensarbetet :) Väldigt skönt med lite vila. Såg att ni pratade om vikt, jag har bara gått upp 3kg. Jag har ingen koll alls på hur mkt man går upp under en graviditet. Hoppas på att jag inte blir allt för stor till sommaren iaf så man kan njuta av solen :P Igår sålde vi äntligen vår bil, så nu kan vi börja leta efter en större :) Vi var även och beställde barnvagn och bilbarnstol. När vi kommit hem ringde de från Babyproffsen och frågade om vi kunde tänka oss en bilbarnstol från förra årets modell för de hade en hemma så vi fick den 30% billigare :) Lillen var väldigt aktiv under hela dagen, så igår var en väldigt bra dag! :)
  • den kära leken

Jag skrev om hur sexualundervisningen utvecklats eller inte :) Jag blev kemi och biologilärare. Väldigt intressant men kravet på, som de kallar det, vetenskaplighet gjorde mig galen. Jag tycker de kan ta bort kravet på vetenskaplig undersökning då det ändå inte är en vetenskaplig undersökning de kräver.

Jag säger bara försäkringsbolag! Helt vansinnig har jag varit på dem. Trygg hansa kommer jag ALDRIG att skaffa och avråder alla från att skaffa det. Fy fan vilka jävla nollor. Grrrr blir arg nu med bara jag pratar om dem.

augustibarn10 skrev 2010-04-08 08:09:41 följande:
    Vad skrev du om? Jag skriver tillsammans med en annan tjej om skillnaderna mellan den finska och svenska lärarutbildningen. Finland ligger en bit före Sverige när det gäller läsförståelse och vi vill se om det kan vara för att lärarutbildningen skiljer sig åt eller vad det nu kan vara. Vi hade en tre-dörrars bil och den kändes lite liten när vi nu ska få barn. Men jag trivs verkligen med den bilen så det känns lite konstigt att sälja den. Har ni fortfarande inte fått några pengar? Det var väl ett bra tag sen ni blev påkörda?
  • den kära leken

Nej vi har köpt en ny bil. Vilket vi ändå planerade att göra men det kom lite hastigt på nu. Nej vi vet inte när det kommer några pengar. Eller hur mycket vi kommer att få.

augustibarn10 skrev 2010-04-08 08:30:10 följande:
    Spännande. Det känns inte som att den har utvecklats speciellt mkt tyvärr. Vi fick höra att vi ska göra en vetenskaplig undersökning. Vi måste vara väldigt nog med att skriva hur vi går tillväga och så för att få våra resultat eftersom om det är någon som vill göra samma undersökning måste de kunna göra precis likadant och kunna komma fram till samma resultat. Men vi får se hur det går :P Ni vet inte alls när ni kommer få pengar eller? Har ni hyrbil nu istället då?
  • den kära leken

Vad skönt sweetlilly! Att det gick så fort. Nu håller vi tummarna.

SweetLilly skrev 2010-04-08 08:41:49 följande:
    sådär, jag fick komma in på en gång, så nu har jag lämnat in missen så skulle de söva ner honom och kolla i halsen..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10