Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

God morgon!

Det verkar gå lite förkylningar nu. Min man är nu på bättringsvägen så det bli nog att jobba i trädgården i helgen :) Det är så mycket att göra där nu.

Man fick också igår känna trollet sparka :) Det var jättemysigt

puchelina88 skrev 2010-04-09 06:42:00 följande:
    Godmorgon tjejer hmm tror ja börjar bli förkyld:( jobbigt att vara sjuk när man har en liten i magen ju!!
  • den kära leken

Du kan ta alla tabletter vars aktiva substans är paracetamol. Du får kolla innehållsdeklarationen.

Ja det är mysigt när man känner dem. Och speciellt när man får dela den känslan med sin älskade :)

puchelina88 skrev 2010-04-09 06:57:50 följande:
    okej hmm vet du om man kan ta pandoli om man känner sig dålig?? hihi ååå de är ju såå mysigt när man känner dom;) drömmde i natt igen om att de är en pojk där inne 3 drömmen om att de kommer att bli en pojk!hihi får se va de blir
  • den kära leken

Nej det skadar inte fostret. Men ta det lugnt så att du inte stressar din kropp.

puchelina88 skrev 2010-04-09 07:14:48 följande:
    okej man blir ju lite orolig att det ska skada fostret men de kan det väl inte göra om man är förkyld??;) jo de är en underbar känsla när sambon oxå får känna att verkligen finns nått där inne;)
  • den kära leken

Vill bara påminna alla om att det är FREDAG idag. Tjoho va gött. Och underbart väder ska det bli hela helgen. Alldeles alldeles underbart!

• den kära leken

Jag måste också städa lite i helgen. Mannens syrra och hennes nya kille kommer på söndag. Så vi måste städa lite iaf haha. Annars ligger det inte överst på min priolista.

SweetLilly skrev 2010-04-09 08:54:39 följande:
    god morgon! Ja fredag idag!! Här blir det tacokväll för mig och maken, ska bli så mumsigt! Har inte känns Pyrets så värst den sista tiden, tycker det är så små små rörelser hela tiden, jag måste ha en lugn bebis i magen jag.. Ska försöka att orka städa lite också..men det brukar sluta att jag får lägga mig på soffan endå..*suck* jaja
  • den kära leken

Ja det är väldigt frustrerande när amn inte kan göra det man vill eller brukar. Men det är ju bara för en begränsad period. Snart kommer du va på benen igen.

Det är inte det att jag tycker det är så tråkigt att städa bara det att jag har tusen andra grejer jag vill göra först. Jag är inte den som ligger med tandborste och skrubbar men det får gärna vara diskat, undanplockat och damsugit.

SweetLilly skrev 2010-04-09 09:17:01 följande:
    jag brukar vilja städa, tycker det är roligt, men kroppen pallar inte, det stör mig nåt vansinnigt. Ser hemskt ut här hemma.
  • den kära leken

Vi tänker inte döpa vårt barn. Vi är inte medlemmar i svenska kyrkan någon av oss och gifte oss borgligt. För mig står kyrkan för så mycket negativt att jag mår dåligt bara av att gå in i en kyrka. Men jag respekterar allas val. Jag har dock svårt att förstå varför man vill döpa sitt barn eller gifta sig i kyrkan om man inte är religös. Men jag accepterar det.

SweetLilly skrev 2010-04-09 10:16:11 följande:
    jo tjejer, hur har ni tänkt ang dop? Här blir dte inget dop, jag personligen ser inte syftet med det i dagens samhälle.. Vi gifte oss borgerligt med stor personlig ceremoni i en fästningsruin med gäster. samma blir dte i så fall med "dopet", en liten fest/kalas hemma där vänner och släkt får komma och hälsa barnet välkommet. Jag tycker att kyrkan ide om att barnet föds med synd känsn så förlegat och skulle aldrig kunna stå för det i kyrkan..
  • den kära leken

JAg blir helt stum. Vilket århundrade kom den prästen ifrån? Ojoj snacka om kyrkan i ett nötskal. Du ska känna skuld och skam. Men du verkar inte ta så illa vid dig! Det är bra det.

carohl skrev 2010-04-09 11:36:45 följande:
    Ja alla gör som de vill och som sagt jag ville ha en ny och en alldeles egen som ingen haft före mig. Såg att ni har snackat dop tjejer. Jag hade inte tänkt att döpa mitt barn då jag inte är troende men jag är döpt katolik och varit i kyrkan mycket. Det var innan jag själv fick bestämma att jag inte ville gå mera, men visst jag betalar till de varje år. Hur som helst så har vi diskuterat jag och min sambo hur vi ska göra (han är också döpt katolik men ej troende) och kommit fram till att vi kanske ska döpa vårat barn ändå då det är ganska viktigt för många i våran släkt. I och med att vi inte själv har tagit någon skada av att vara döpta så kanske det fungerar. Jag ringde till prästen imorse iaf för att kolla hur han ställer sig till dop då vi inte är gifta och herregud vad han skällde på mig!! Han sa att han tänker inte straffa barnet för det föräldrarna har gjort (att ha sex innan giftemål). Hahaha sen sa han att vi måste komma ner till honom så ska han viga oss (så snarast som möjligt som det lät på honom). Aja sen sa han två ggr till att han kan inte straffa barnet för vad föräldrarna har gjort! Det ni! Hahahaha....
  • den kära leken

Härligt! Vad duktig du varit.

Jag ska snart åka och storhandla och sen hem.

SweetLilly skrev 2010-04-09 13:27:13 följande:
    nu har jag dammsugit och torkat golvet i hallen och ställt upp dörren på vid gavel för vädring Det är så underbart väder och inte en endaste snöfläck finns det kvar..hääärligt
  • den kära leken

God morgon!

Jag måste säga att jag mår oförskämt bra. Har inte ont någonstans. Det enda som kan va lite jobbigt är att det finns en stenhård fotboll på magen som är lite ivägen när man ska exempelvis rensa rabatter haha. Hoppas verkligen att det fortsätter så här.

Jag har ingen aning om hur mycket jag gått upp då jag inte riktigt vet vad jag vägde från början men skulle tippa på mellan 5 och 10 kg.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10