Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Skönt att få gå och lägga sig igen.

Pregga skrev 2010-04-12 07:26:05 följande:
    Godmorgon:) visst e det härligt att kunna känna så, det e samma här...mår alldeles utmärkt, hihi å idag e vardagen tillbax å lillan ska till skolan efter lovet, å jag e skittrött....så det blir att sova igen nu när hon gått.....
  • den kära leken

Grattis till ny vecka. Ja solen bränner på ryggen på mig här på kontoret. Och många fina fräknar fick jag igår.

puchelina88 skrev 2010-04-12 08:50:45 följande:
    Godmorgon tjejer!! jaha då har vi måndag och ny vecka för mig;) jippi;)vecka 23;) underbart väder i dag oxå skönt;)
  • den kära leken

Haha, ja du kan ju alltid hoppas ;)

SweetLilly skrev 2010-04-12 10:06:15 följande:
    Jo men tycker endå jag är så pass långt gången att jag borde känna mer, och min moderkaka ligger bra till sa de på UL, långt upp. Jaja det kommer väl, jag har kanske en mycket snäll, lung bebis som kommer sova hela nätter när den kommer ut
  • den kära leken

Det finns så många måsten enligt BM. Speciellt vad gäller amning. Jag tror man känner bäst själv vad som passar sig och sin bäbis. Både på förlossningen, amning och annat!

SweetLilly skrev 2010-04-12 10:16:05 följande:
    Jo det gör jag jag var sån när jag var liten. Mamma behövde aldrig gå upp på nätterna för att amma mig, och det fick hon banner av BM för.. BM tyckte att mamma skulla väcka mig för att mata, men dte tyckte inte hon, det var ju bara skönt, och jag åt bra på dan..
  • den kära leken

Jag har inga åsikter om hur andra gör. Följer man de rekomendationer som finns är det helt okej tycker jag. Jag har dock inget behov av att dricka vin och kommer därför att avstå. Däremot kommer det nog bli en och annat alkoholfri öl nu i sommar. Köpte 2 st till helgen och jäklar vad gott det va.

Ns mamma skrev 2010-04-12 10:49:24 följande:
    En fråga för de som vill/vågar svara :) I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta? Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
  • den kära leken

Jobbar du? Är det bättre nu då?

carohl skrev 2010-04-12 10:58:01 följande:
    Hej (förresten) tjejer! Jag är hemma nu efter ett dygnspass, ska hoppa in i duschen strax då jag ska få besök av en kompis med hennes bebis. Jag ska bjuda de på lunch eller ja henne då. När jag kom hem så gick jag in på halens och köpte ett par billiga söta gardiner i rosa (finns i blått med) jag gillar mest panel men dessa fick funka då jag kommer att handla fler och det var bra pris, jag köpte även en flask/matvärmare allt på fyndhörnan, nice nice! =) Hoppas allt är bra med er. Jag orkar inte läsa bakåt vad som har skrivits...
  • den kära leken

Okej, vad skönt att du mår bra!

carohl skrev 2010-04-12 11:05:00 följande:
    Ja jag jobbar och jag mår bra. De sa bara åt mig att komma efter att jag fött barnet så får de göra den sista undersökningen de kan göra då. De får ej göra den nu då den nig sätter igång förlossningen...
  • den kära leken

Det finns en annan aspekt med alkohol än bara den att det skulle vara skadligt för barnet genom modersmjölken. Även om man bara dricker lite så blir iaf mina rörelse annorlunda. Jag blir påverkad av en lättöl. Barnet kan då känna sig otryggt om den inte känner igen förälderns rörelser. Därför kommer jag va väldigt restriktiv med alkohol till mina barn blivit lite äldre. Men alla får göra precis som de känner för. Vissa tycker säkert jag är överdriven men vi har alla våra hang ups :)

• den kära leken

Haha, det kanske inte varit helt fel om han gjorde. :)

Pregga skrev 2010-04-12 11:13:47 följande:
    Så lite, den e UNDERBAR! fattar inte att jag inte visste om det när jag fick lillan för 11 år sen, om den fanns då vill säja. Mitt x ska ev flytta till LONDON!!! hahahaahh HOPPAS!!!!!
  • den kära leken

Ja det är ju olika det där vad man tycker är viktigt. Vissa tycker säkert att jag är överdriven. Jag tar säkert väldigt lätt på nåt annat som andra tycker är väldigt viktigt. Vi är ju olika som tur är :)

Ns mamma skrev 2010-04-12 11:27:05 följande:
    Nja, tycker inte att du är överdriven.. Jag känner precis likadant och drack inte samtidigt som sambon ifall sonen sov hemma, vill alltid att ngn skall vara helt nykter och inte lukta alkohol (vilket man ju gör vid även 1 glas). Fast vi dricker så sällan ändå så det är ingen speciell uppoffring från vår sida..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10