Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-08-16 17:48:57 följande:
    nej nej pregga efter perssonlund så är det ju min tur Flört
    haha näe näe hon tog dom fr mig hörru.....hahahahaGlad
    Perssonlund skrev 2010-08-16 17:52:48 följande:
    Det har jag också! Förstår hur du känner dig. Hade också blivit måttligt irriterad!!! Hoppas det löser sig iallafall.

Pregga och lillabambi - Ni är för söta ni!

Men jag har skickat dom! Får väl se hur lång tid det tar innan du får dom =)
    hihi visst e vi Skäms
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-16 18:08:03 följande:

Har bf enl bm 7 sep

26-27 enl då jag plussade/senaste mens

ok,men då tror jag inte att ngn gör hinnsvepning på dig nu då det e så lång tid kvar, sen e inte lungorna färdiga helt...den behöver hulla på sig lite till...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-16 18:14:00 följande:

Jag ska till bm den 31/8 alltså 1 v innan bf så då kan dom göra en hinnsvepning enl förlossningen men bm är ju så envisa som åsnor.

Mandy86 skrev 2010-08-16 18:11:43 följande:
    Nallepuhmamma: Tycker synd om dig! Min barnmorska säger alltid om man skulle känna sig orolig inför något så menar hon att det är alltid DITT beslut ang. DIN förlossning...

Stå på dig, kan ju iofs vara svårt om det inte är någon annan som kan göra hinnsvepning på dig...

När jag skulle in och kolla ev. vattenavgång i lördags så var det 2st BM där som sa åt mig att det behövde man inte göra någon kontroll på, jag skulle vänta hemma tills jag fick förlossningsvärkar att bry mig och komma överhuvudtaget för jag kunde minsann inte få en tid där. Då kände jag mig helt utanför, som att jag inte fick vara med och bestämma något som var så viktigt för mig!
    Tredje gången som jag stod på mig och ringde dit var en jättetrevlig kvinna som gav mig en tid en timme senare och sa att vid all misstänkt vattenavgång så gör dem rutinkontroll och hon var så snäll mot mig. Skillnad på folk och folk!
    Vilken bra bm du verkar ha. Synd dom här i skåne inte var så bra som din...

ok...svarar kort, sitter i tel igen, hahaha
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-08-16 18:33:23 följande:

Då har jag varit iväg....

Min bm "ville" ej göra en "riktig" hinnsvepning på mig idag för hon ville ej ge mig pinvärkar.
    Men visst svepte hon, hon kände på lillemans huvud ett par minuter och hon tyckte visst det var rätt så kul hehe...

Jag var öppen ca 1 cm och livmoderstappen hade utplånats till 2 cm (för två veckor sedan var den 4 cm) och hon sa att den var så mjuk och mogen så förlossningen kunde ske närsom.

Sitter ändå här nu med värkar och det har jag haft sedan vi lämnade mvc så nu kan det väl dra igång?! Tungan ute

HIhi nu e jag klar i tel, ja aså nu när hon pillat där så provocerar hon ju tappen så klart det kan dra igång :) jag e åxå öppen 1 cm å min tapp som för en v sedan var 4 cm är nu 1,5 eller var det i tors iallafall å har gått fr hård till mjuk, så visst kan det ske närsom....

men hörru, vänta in mig nu..hahahahaa

Nallepuhmamma skrev 2010-08-16 18:14:00 följande:

Jag ska till bm den 31/8 alltså 1 v innan bf så då kan dom göra en hinnsvepning enl förlossningen men bm är ju så envisa som åsnor.

Mandy86 skrev 2010-08-16 18:11:43 följande:
    Nallepuhmamma: Tycker synd om dig! Min barnmorska säger alltid om man skulle känna sig orolig inför något så menar hon att det är alltid DITT beslut ang. DIN förlossning...

Stå på dig, kan ju iofs vara svårt om det inte är någon annan som kan göra hinnsvepning på dig...

När jag skulle in och kolla ev. vattenavgång i lördags så var det 2st BM där som sa åt mig att det behövde man inte göra någon kontroll på, jag skulle vänta hemma tills jag fick förlossningsvärkar att bry mig och komma överhuvudtaget för jag kunde minsann inte få en tid där. Då kände jag mig helt utanför, som att jag inte fick vara med och bestämma något som var så viktigt för mig!
    Tredje gången som jag stod på mig och ringde dit var en jättetrevlig kvinna som gav mig en tid en timme senare och sa att vid all misstänkt vattenavgång så gör dem rutinkontroll och hon var så snäll mot mig. Skillnad på folk och folk!
    Vilken bra bm du verkar ha. Synd dom här i skåne inte var så bra som din...

Jo fast gumman det e lite tidigt för hinnsvepning nu å säkert därför dom inte vill....dom tänker ju bara på barnet...å det e ju i sig bra :) kramar om..

• Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-08-16 18:45:18 följande:
    Aaah...då ligger vi ju rätt lika gumman Tungan ute och visst hade det varit kul om vi nu verkligen födde samma dag?!

Alltså när hon var "därnere" och pillade på lillemans huvud blev man ändå lite "avundsjuk" hon fick ju känna på honom...ja även om det var genom hinnan men ändå Skäms Vet det låter kanske lite skumt haha...Fast man är väl like skum såhär mot slutet eller?! Cool
    Jo vi ligger ju jättelika :) hahaha jaa det hade ju vart ngt, varje gng min son fyller år så skulle ni ha kalas samtidigt för er :) hahahaha du e ju så underbar aså...jo man vill ju åxå känna deras små huvud ju..haha
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-16 18:49:31 följande:
    Jo men hinnsvepningen skulle göras den site aug alltså inte nu isåfall
    Ok, då e jag med :)
    LillSkruttet skrev 2010-08-16 18:50:26 följande:
    Bortskänkes:
    "Trotsig 3-åring.
    Matvägrar allt som oftast och har en tendens att stöka ner omkring sig.
    Vägrar lyda uppmaningar och anser att hon kan allt själv."

*suck*

Har fått halvt sanera köket efter middagen.....
    Festisen skulle tydligen inte drickas ur tetran med sugrör, utan pressas ut i glas. Ett liiiitet problem var dock att lilltjejen inte riktigt hade koll på läget och sprutade ner sig och bord och golv med apelsinfestis.
    Kyckling gick tydligen inte att äta idag, bara ris, MED HÄNDERNA! Detta slutade så klart med att hon sitter och skakar bort fastklibbat ris från fingrarna ner på golvet.
    Har legat på golvet och torkat rent med blött papper medan maken tillslut ledsnade och lade lilltrotsan.....
    Det sista hon säger efter obligatoriska puss och kramen inför nattning är: Älskar dig och pappa!
    Man smälter ju.
    hahaha jaa dom vet när de där magiska orden ska komma :)

Nu ska ni få höra ngt så jäkla gulligt :)

jag la mig för att vila lite å det ringer på dörren, jag ber lillan öppna....det var hennes kille, hihihi
    iallafall..han lämnade över att paket till henne som skulle till mig??!! jag blev helt paff där jag låg som en valross i sängen, ett inslaget paket fr lindex med 2 st baby bodysar{#emotions_dlg.flower}
    Jag blev helt ställd å jätteglad, så jäkla gulligt aså....Hjärta DEN var otippad.....hahaha
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-16 19:01:12 följande:
    Pregga - Hur går det, har dom kommit fram till dig igen?
    Nopp, dom e tvärväck...jag å lilleman somnade en stund, guu va skönt det var..
    Perssonlund skrev 2010-08-16 19:11:18 följande:
    Pregga - Gud vad gulligt. Trodde inte att killar brydde sig om sånt... Men gud vad roligt
    HIhi jag vet, blev så ställd å glad...hihi å min natta så mallig såklart :)
    lillabambi skrev 2010-08-16 19:18:33 följande:
    åh så gulligt av han pregga :)
    Hih ja visst var det, haha de små liven aså :)
    Familjen Mu skrev 2010-08-16 19:25:41 följande:
    Det var som om du skrev om vår 3 åriga sessa...Hon håller på likadant, men visst är dem för goa trots allt!!
    Men dedär med mat verkar verkligen inte ligga i hennes intresse just nu, men är det annat gottgott som nalkas ja då käkar hon för fulla muggar!

Som nu när frugan håller på att förbereda kladdkaka...åh va mumsigt!
    Pregga skrev 2010-08-16 19:02:43 följande:
    Jo vi ligger ju jättelika :) hahaha jaa det hade ju vart ngt, varje gng min son fyller år så skulle ni ha kalas samtidigt för er :) hahahaha du e ju så underbar aså...jo man vill ju åxå känna deras små huvud ju..haha
    Japp, hade som sagt varit kul! Du inte alls dum du heller snäckan {#emotions_dlg.flower}
    haha jaa det hade det verkeligen men nu lyser värkarna med sin frånvaro....
    ååhh kladdkakak, mums...
  • Bubbis10

Fam mu, tack för komplimangen {#emotions_dlg.flower}

Perssonlund skrev 2010-08-16 19:50:02 följande:
    Vart tog Pregga vägen? Har hon fått tillbaks sina värkar tro? (hoppas)... Men får se om hon fortsätter lysa med sin frånvaro.
    Sorry gumman, jag bara la mig lite å tvär däckade...inga mer värkar här inte..
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-08-16 19:50:46 följande:
    Hej tjejer!

Jag är här inne som snabbast då jag har fullt upp här med att gosas och amma och vi byter blöjor, det är UNDERBART!!
    Tack allihopa för alla grattis, ni är ju för goa!
    Jag har gråtit floder av lycka, min sambo med. Hon är så fin vår flicka, vi blev blixtförälskade!
    Förlossningen drog ut på tiden men det gick bra. När jag hade fått min EDA var förlossningen en dröm Skrattande Lillan krystade jag ut på två ggr så det gick ju bra! Och jag sprack ingenting... otroligt skönt! Jag blöder ganska mycket nu tycker jag men det tyckte inte det på FL. Lillan började att amma så fort de la upp henne.
    Hennes vikt var 2944 gr så det var en liten rackare så det där med sf-mått behöver inte stämma då jag legat över medelkurvan nästan hela tiden. Hon var 49 cm lång och kom 6.48 imorse.

Jag skriver in mig imorgon i den harföttbebis-listan och jag ska visa er bild på henne imorgon med!

Om nån håller på och föder eller har fött så grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Haha jaa åter igen gumman, GRATTIS! haha jag visade bilden på sessan till natta som utbrister-var e min lillebror??? Kram
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-16 20:53:05 följande:
    Haha okej, ingen fara. Tycker ju att det ska vara dags nu. Jag ger mig inte att du får innan tors försen det är torsdag!! Så skönt att få vilat en stund. Själv ska jag kolla på en rysare, kanske blir jag så rädd så vattnet går (or not,men hade varit kul) Skrattande Sen är det nog dags för sängen. Har varit dödstrött hela dagen men inte fått ro till att sova. I vanliga fall somnar jag snabbt till filmer om jag är trött men inte idag inte....Så typiskt!!
    haha, aså jag som har så sjukt svårt å sova tyckte det var ljuvligt å få somna en stund....haha jaa jag hoppas ju han kommer innan tors, men det känns långt ifrån nu.
    Rysare på Tv eller film? kram
  • Bubbis10

hahaha min morsa å jag har en så sjuk humor men va kul vi har ibland, hon gjorde just en målande beskrivning om hur min son ser ut på insidan...
    mamma-ja jag kan se framför mig hur han sitter å håller sig stenhårt fast i varsin äggledare, med trotsigt putande mun å öppna ögon å tänker ilsket-jag tänker inte komma ut!!!!

hahaha fick mig ett gott skratt Glad

Tittar bestämt på magen, men inte sjutton hjälper det kan jag tala om, han ligger väl på insidan å blänger tillbax. hahahaha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10