Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Vet ni tjejer att nästa vecka blir tråden gammal! Om det är så att det är tre månader man kan ha gång en tråd.
    När nästa tråd går ut har några av oss vår bebis i famnen .

• ssssssss8

Ok då är det ingen fara med vår tråd då

Pregga skrev 2010-05-05 10:57:34 följande:
    Nopp, det e ändrat, dom har ingen tidslinje längre, så den slutar inte :)
    Det sparkas så det står härliga till här, det är såå mysigt
  • ssssssss8
    SweetLilly skrev 2010-05-05 09:14:59 följande:
    Ja jösses kan jag bara säga.. Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok. Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..) Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?) Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon) Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni. Logiskt? nej.
    Sådär får det väl inte gå till! De talar ju emot sig själv
  • ssssssss8

Speciellt när jag lägger mig ner på kvällen så detta barn kommer att bli som dom två andra, vaken det mesta av dygnet men ändå ser jag fram emot det
    Det ska vara såå roligt jag bara längtar ihjäl mig

Pregga skrev 2010-05-05 11:07:25 följande:
    hihi näe vad jag förstått så ska det vara så... hihi min prins e med heeeelt vild emellanåt :) man blir så lycklig :)
  • ssssssss8
    SweetLilly skrev 2010-05-09 10:49:03 följande:
    God morgon på er! Jag har börjat att få väldigt mycket sammandragningar.. de gör inte alls ont, men magen blir ju stenhård..känns lite obehagligt. Men det kanske är normalt.. Hoppas ni haft/har en bra helg!
    Jag har också ordentligt med sammandragningar och jag märker att de ändrat karaktär, förr blev magen ordentligt hård och inget mer men numera så blir magen jättehård och så känns det i hela kroppen.
    Jag känner att andningen påverkas, också pulsen men jag vet inte om DET ännu är normalt i vecka 26+1.
    26.5 ska jag på undersökning men det känns som att det är ganska långt dit.
  • ssssssss8

Grattis Sofie och Laura!

Jag hade inte kännt några rörelser igår nästan och lika lungt inatt så när jag vaknade imorse så kände jag att  nu måste jag få bebin att sparka men icke ingen ting hjälpte, så jag ringde till BM och hon sa att jag slipper direkt och kolla.
    Det var så härligt att höra de underbara hjärtljuden!
    Starka var dom också så jag fick lugna mig och idag har den lill* rört sig mycket.

• ssssssss8

Är det någon annan som märkt av att bebisen rör sig mera när man sitter i solen än annars eller är det bara jag som känner det så?

Nu är jag sjukskriven p.g.a sammandragningar gick in i vecka29 igår så det är lite tidigt för bebisen ännu att titta ut, men jag har ju ansträngande jobb också barnskötare barn mellan 1-4 år mest 2 åringar.
    Sammandragningarna är hårda och liksom lite "stegrande" vet inte riktigt hur jag ska förklara och ibland har jag rejäl mensvärk.
    Jag ska på extra kontroll imorgon till min gynekolog så då får jag se vad han har att säga.

Undrar när det är okej att födas i vilken vecka utan komplikationer?

• ssssssss8
    lillabambi skrev 2010-05-23 20:35:49 följande:
    ja det är bäst du tar de lugnt nu :) Enligt min barnmorska så är dom ju "klara" i vecka 27 bara att dom växer och går upp i vikt efter de men varje vecka är ju ett plus.. helst efter vecka 34 rekomenderade min bm :) så knip några veckor till :) Var rädd om dej och ta det lugnt! Min bebbe rör sej oxå mer när man sitter i solen!
    Det låter ju betryggande men jag ska försöka knipa igen
  • ssssssss8
    SweetLilly skrev 2010-05-24 07:24:56 följande:
    God morgon på er! Usch igår mådde jag jättedåligt när jag skulle sova.. världens halsbränna, mådde illa och andades inge bra alls, kändes som om jag stog på huvet, tryckte i skallen. Vred och vände mig och inte nog med det , så tyckte Pyret att blåsan var ett bra ställe att vila på, så jag fick gå upp 7ggr i natt för att kissa.. Helt slut i dag men intte kunde man sova för det, gick upp med maken endå vid 06..
    Usch då låter inget vidare!

Är det någon annan som har öm mage? särskilt på kvällarna börjar det riktigt öm nere i magen eller där livmoderbotten slutar upp i.
    Jag är livrädd för att föda i förtid eller att moderkakan ska lossna.......
  • ssssssss8

Ljud från magen har jag bara när jag druckit jättemycket och andas djupt då bubblar det i övre magen det gör det aldrig i normalt tillstånd, men inte bubblar det annars.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10