Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tack för era svar ! kanske det är normalt att ha ömt i magen då det är min tredje graviditet och jag är så nojig förstår mig inte på mig själv ju!

• ssssssss8

Glukosbelastning! Har någon av er varit på den? hur går det till i såfall? jag ska på onsdag morgon.

• ssssssss8
    SweetLilly skrev 2010-05-25 06:36:20 följande:
    Morrn morrn tjejer! Här är man uppe tidigt igen! Men idag gör det inget, ska iväg på UL om ett par timmar. Som tur är blir jag skjutsad av svärfar, det är lite långt från parkeringen till kvinnokliniken så det klarar jag inte att gå, så då får man skjuts ÄNDA fram
    Åh vad kul att se på pyret! jag ska imorgon också"längtar"
  • ssssssss8

Jag har idag  varit på ul, allt såg bra ut "pust", så du får ha dina sammandragningar sa han till mig
    Bebis vägde 1700 g nu och slutvikt skulle landa på 3300g men få se hur det går, isåfall är detta minsta barnet jag fått.
    Fostervatten mängden var också normal.

Glukosbelastningen var jag på idag och det gick bra! men inga svar vet jag ju ännu förståss tar väl 2 dgr innan jag vet dom men gyn sa idag till mig att barnet är så litet så det är ingen risk att  jag skulle ha för höga socker värden! SKÖNT!

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-05-29 19:19:52 följande:
    GBS är streptokocker typ B, en bakterie som alla kvinnor bär på men bryter inte ut på alla,Men 20% av alla gravida får det å upptäcks genom odling på urinet, är bra å kolla uipp som gravid. Går man med det å har hög halt så kan det bli förödande konsenkvenser OM man inte behandlas med antibiotika. Nu hade jag en sån otroligt liten mängd så det behandlas inte nu utan vid förlossningen genom dropp i 4 timmar för att skydda barnet. OM man går med stor mängd utan att veta om det kan det leda till kraftiga SD å att förlossningen sätter igång för tidigt,livmoderinfektion å än värre. MEN OBS-DET ÄR OM MAN GÅR MED STÖRRE MÄNGDER, UPPTÄCKS DETTA SÅ BEHANDLAS MAN OMGÅENDE. så jag vill inte stressa upp ngn nu.
    Ups! det låter ju inte något vidare faktiskt men jag har aldrig hört talas om detta faktiskt, är det vanligt måntro?
    Tycker att de skulle kolla upp det på rutin isåfall.
    Kan bebisen dö av det?
  • ssssssss8

Jag var på sockerbelastningen i förra vecka och igår fick jag svaren när jag var till Min Bm och hon sa att sista värdet som ska vara under 8,6 hade jag 9,1 "trist" så nu blir det sockerkurva här hemma+ en massa extra kontroller blä!

Annars mår jag jättebra och fick min mammalåda igår full med en massa bebisaker jag ska fota sen här och sätta in lite bilder det var så fin vinteroverall i den!

• ssssssss8
    Lysmasken skrev 2010-06-04 08:16:47 följande:
    Morrn och ingen som är vaken...

Har börjat dagen med sätta igång tvättmaskine och tänkte hänga ut tvätten idag när solen lyser så skönt än så länge. Kommer väl dö utav värmeslag idag...

Vet inte varför men fredag har jag typ börjat små städa men det tar aldrig slut ändå. Tänkte eventuellt plocka av vagnens tvättbara delar och tvätta det. Tvätta av vagnen och sen nästa vecka köra in till stan och köpa nya slangar till vagnen (hjulen) då jag har en pyspunka på något däck.

Plocka fram dom neutrala bebiskläderna och tvätta dom oxå.

Idag endast 66 dagar kvar
    Dö av värmeslag? vad är det här är det 10 grader och blåser så håret åker av nästan
  • ssssssss8
    Familjen Mu skrev 2010-06-04 18:06:14 följande:
    Tråkigt med sockret men håller tummen att det går ner igen.

Åååh mammalåda, vart fick du den? (vill ju oxå ha) Tungan ute

Här gick man själv in i vecka 30 igår *hurra* Det känns så underbart nu när det verkligen närmar sig bf, längtar efter att få hålla vår lille prins i famnen!
    Mammalåda får jag som moderskapsersättning eller så får man 140 € här i Finland iaf.

Nu har jag fotat och ska sätta upp dem alldeles strax.
  • ssssssss8

Nu är alla foton av min mamma låda upplagda för den som är intresserad!

sofie och laura skrev 2010-06-05 19:56:43 följande:
    Ser att det e snack om skönhets Op babbel?

Ja där finns det nack och fördelar, Jag är för detta. Thats it men inte så att man ser ut som en guldfisk i snsiktet och 2 basketbollar som bröst och världens röv utputad hahahhahaa
    Jag är för så att man mår bra, dels för dom som vill gå ner i vikt eller de som vill trivas med sig själv!
    Jag skulle gjort mina bröst om jag haft råd men tyvärr e det lite knappert hahahhahaha

Känner mig tyngre fy 17 säger jag bara.
    Längtar tills man skall få sova på mage och bara njuta av sin bebis och mage!
    Vet ni vilken känsla det är när man kommer hem från BB och skall pröva ligga på mage först tror man att man e ff gravid och vågar inte för att göra illa bebisen sen inser man ju att magen e borta, sen lägger man sig försiktigt på mage och skrattar en stund DET GJORDE JAG MED BÅDA 2 hahahahhaa. Sen e ju magen superskön när man ligger på rygg som en degklump hahaha.
    Jag har ju exakt 8 veckor kvar så att ni får ju tänka på mig när det e dags LÄNGTAR=)
    Bara 8 veckor! Lyxigt! Jag längtar också tills jag får sova på rygg och mage igen det ska vara så skönt!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10