Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 14:34:57 följande:

Nu har jag sovit från ca 11:30 tills nu då jag vaknade. Somnade tvärt utan förvarning. Är så dödens trött nu på senaste tiden.

Men fy vilken upplevelse  Synd du skulle behöva få honom.

Men jag har själv varigt på många sånna undersökningar och har alltid fått manliga vilket jag absolut aldrig gillat.

Har alltid känt mig så obekväm och äcklad efteråt.

Sist jag gjorde min var läkaren snäll men fy vad hårdhänt han var med instrumenten och när han rörde runder.

Jag tillochmed skrek aj men han forsatte att sleva runder

Sen efteråt bad han mig ligga kvar med benen i luften och allt blottandes i 15 min för han skulle ringa sina kollegor...Sen fick jag komma ner. Kände mig uttittad.

Din upplevelse låter inte mycket bättre! Fy för dom det känns som om de är lite fööör intresserade faktiskt!
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-08-09 15:03:04 följande:
    Men fy va frúktansvärt, aså helt ärligt jag hade nog anmält honom. Vilken kränkning..förstår att du e både ledsen å besviken, å kränkt. aså vilket as....kanske inte e ngn tröst men min tapp e ca 3,5 cm lång....å jag e öppen 1 cm ca ändå..lilla gumman, kramar om  {#emotions_dlg.flower}
    Tack för presenten! Blev ju på gott humör när jag loggade in
  • ssssssss8

Och ja jag har skrivit två sidor långt brev till ledningen på sjukhuset så det kommer inte att gå obemärkt förbi!

Jag har annars en manlig gynekolog privat men det duger ju inte med deras utlåtande när man ska föda kommunalt och där jobbar ju de rötägg som inte får jobb någon annan stans

• ssssssss8
    Perssonlund skrev 2010-08-09 16:14:23 följande:
    FY vilken IDIOT!!!! Jag hade nog fan klappat te honom!!! Lite jävla medkänsla kan han väl ha. Ärligt så skulle man fan kört upp något i urinrören på dom och vridit runt, kanske hade han tyckt om det..... Ååå blir så irriterad. Får man ens lov att göra så? Blir ännu argare att han skulle skämta bort allt...

Kanske tur i oturen att det inte blev något... Kan du inte begära en annan läkare?
    Jo jag hade faktiskt tänkt begära annan läkare till nästa måndag men rötägget var tydligen inte i jobb då så jag slipper honom men ni ska att när jag är och föder kommer säkert han att skifta då kommer jag att sparka till honom och köra upp någonting i brunögat på honom och sen skämta till det
  • ssssssss8

Oj vad ni har värkar och annat smått och gott, jag vill också!
    Igår hade jag faktiskt ganska rejäla sd men det var inte konstigt med den behandling som jag fick igår. Sen inatt har det dess värre varit lungt och fridfullt.
    Jag ringde till min Bm idag och berättade om incidenten igår och hon sa att den läkaren är bara nu som då 1 vecka där och så är det länge tills han nästa gång dejourerar.
    Så nu behöver jag inte oroa mig över honom iaf.

Hur mycket rör sig era bebisar nu? Jag tycker min är såå vild, men det är skönt för då vet jag att allt är under kontroll.

Igår sa ju bm också till mig att bra sätt att få igång förlossning är ju promenader, vara mycket igång och samlag.
    Jag har provat allt förutom sex för jag tror ändå inte det startar om jag inte är mogen men ni som har värkar kan ju försöka

• ssssssss8
    Malinski79 skrev 2010-08-10 10:04:20 följande:
    God morgon tjejer!!!

"Jobbigt" för er att va såå nära BF men inte få ut någon bebis..Själv har jag inte riktigt kommit in i de tankebanorna än..Har ju inte BF förrän 1/9, så jag är "inställd" på den 21/8 eller nåt... Efter det kommer jag oxå börja "leta" efter startskottet

Perssonlund: Jag kan ta kort på vagnen och lägga ut men har inte bäddat sängen än men kan försöka göra det så kan jag lägga ut bilder på det oxå Som sagt, jag är inte direkt inställd på bebis än som ni kankse ser..Inget är förberett..haha.. Det enda som är klart är faktiskt bb väskan som sambon önskat då vi haft en hel del vänner som fått flera veckor tidigare än bf...

Hoppas ni alla mår bra iaf!!! Själv mår jag jätte bra, förutom det ENORMA trycket på högersidan (muttbenet som någon skrev)..

Ska oxå till bm på torsdag, å hoppas att det kan vara sista gången

Ikväll ska jag på en lyx ansiktsbehandling, ska bli såååå underbart..Fick det i 30 årspresent, så nu har jag lyxat med både fotbehandling och ikväll ansiktsbehandling denna sommar..UNDERBART
    Muttbenet Jag har också sådant tryck mellan varven tror verkligen att ungen ska ramla ut
  • ssssssss8

Jag har en hårdlift i min vagn, bara bäddat med ett täcke ingen kudde inget lakan, jag har inte haft med de andra barnen heller något sånt.

Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 10:22:25 följande:
    Själv tror jag inget hjälper så förlossningen skulle starta utan trist men sant är det nog så att det startar när det väl ÄR dags.
    Sant sant!
  • ssssssss8
    carohl skrev 2010-08-10 10:24:36 följande:
    Min är också sjövild! Skrattande
    Skönt att du slipper träffa den där dumma läkaren igen!
    Undrar hur de ska orka jobba sig ut när de inte tar det lungt mellan varven
    Verkligen skönt att inte träffa honom igen för hade jag blivit galen.
  • ssssssss8

Nej nu måste jag kila ska till stan med barna och handla lite smågrejer.

Igår badade vi bastu här hemma första gången på två månader annars badar vi 3 ggr/ vecka, vi har renoverat badrummet och det är så skönt att allt blev klart tills bebisen kommer hem.

• ssssssss8

Hej!

Den 10:e på kvällen åkte jag in till bb p.g.a blödningar, jag undersöktes och var bara öppen 1 cm men eftersom jag blödde ville de ha mig på observation in på avdelningen jag hade inga värkar.
    Mitt i natten tog det sen tag på riktigt bara för att sluta till in på morgonen.
    De sa att jag får åka hem men de ska undersöka först och jag var öppen 3cm!!! Jag tyckte ändå inte att värkarna hade varit så intensiva.
    Jag fick gå på en promenad och sen i badkar då tog det fart och 11.8 kl 2100 fick vi vår prins 6h tog förlossnigen.
    Nu är vi hemma och ska börja livet så sakta med syskonen sjuka men hoppas lillen klarar sig.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10