Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Så låg våran lille ska det vara

• ssssssss8

Bubbis. Varför sover inte din lille på magen vill han inte eller vill inte du undar bara hos oss har vi sovit på mage sen han var två mån ca.
    Nu denna vecka lät jag han sova på rygg första gång och tadaa han sover mycket bättre förut har jag haft så som sagt på mage eller sidan och då har jag vikt täcket så att han inte ska svänga sig till rygg för jag var rädd för kräk som fastnar i halsen eller nåt.

• ssssssss8

Lite onödigt att skriva ut allt men men....alla gör som de vill tycker hur som helst att ingen ska ta ifrån en glädjen med en gravidetet alla gravideter är unika i sig, ingen är den andra lik och sen kommer ju syskonen ha en lekkamrat vid sidan hela tiden.
    Ett barn ångrar man aldrig men man kan ångra att man inte fick barnet, (min åsikt!)

Bubbis10 skrev 2011-03-29 14:05:54 följande:
    hahaha att jag inte dog av skratt nu, gav lilleman laktulos å katrinplommon som han i vanliga fall gillar...hahaha han rös till av äckel å ryckte i kroppen å såg ut som ett russin i ansiktet å ju mer jag skrattade desto mer höll han på, hahahaha
    Nysningarna brukar vara det roligaste som händer hos oss bara mamma härmar så
  • ssssssss8
    Bubbis10 skrev 2011-03-29 16:35:39 följande:
    Jag tror jag besparar mig att svara på det översta du skrev för att undvika liite dålig stämning,kort å gott vi tycker olika å det respekterar jag :) Men jag håller dock med om att man aldrig ångrar sina barn!
    så nu var jag väl ödmjuk :) haha

haha jaså? nysningar,? det fanns en jättekul msn video på just en bebis som skrattar hysteriskt när mamman snyter sig, har du sett den? först blir bebis livrädd å sen kiknar av skratt, haha underbart :)
    lilleman här märker ju nu när man tycker att han e rolig å gör det gärna om å om igen så mamma får skratta, hehe goa ungar...aså jag tyckte såå synd om han förut, pratade med en väninna som fick mig å utbrista i asg å han var inte beredd så han blev sååå ledsen å rädd...uch...dåligt samvete härRynkar på näsan
    nej har aldrig sett den men det finns ju en annat klipp där bebisen skrattar åt ett pling, plong, skrattar så han hostar i slutet på klippet
  • ssssssss8
    kallesfru skrev 2011-03-29 23:13:21 följande:
    Jag anser bara att vi alla har rätt att tycka och utrycka oss här inne.
    Ha en bra natt allihopa.
    Sant!
    Jag upplevde också att jag inte ens fick gratulera kitty utan känna mig som en idiot, vi vet ju faktiskt inte hur de har det nu.
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2011-03-30 08:47:18 följande:
    ojdå här var det livligt sen jag var här igår!

men men jag är 100 % säker på att både kitty och bubbis kommer tillbaka dock fast med andra namn...

ssssss8: klart du får gratulera henne. jag har inte menat att du är en idiot så hoppas det inte är från mig du fått den uppfattningen :S
    Nej det var inte från dig

Tråkigt att denna tråd alltid hamnar i trubbel
  • ssssssss8
    lillabambi skrev 2011-03-30 10:46:47 följande:
    Jag tänker inte lägga mig i det som försigår, bråk hit och bråk dit var väl inte riktigt så det var tänkt! 
    Jag skrev igår här till "kallesfru" att jag tyckte det var helt rätt (se kommentar längre upp)  MEN menade så klart att det var helt rätt eftersom att jag vet ingen bakgrund eller någonting och tycker inte man kallar någon idiot utan anledning men finns det anledning säger jag ingenting! 
    Så är det, bäst att inte lägga näsan i blöt, så brukar jag också tänka och inte är det bråk från min sida men jag tror det är lite krångel också i en annan tråd som blivit insyltad här.
    Det började med att Kitty skrev att hon är gravid och ja..... du kan ju läsa själv
    Löjligt är det nog men......
  • ssssssss8
    lillabambi skrev 2011-03-30 13:26:10 följande:
    Jo jag såg att hon är det....
    Kallesfru är det någon ny jag missat eller är det namnbyte? 
    Ingen aning...
  • ssssssss8
    lillabambi skrev 2011-03-30 21:06:46 följande:
    nej hon finns iallafall inte längre på fl KONSTIGT nog :/
    Verkligen konstigt!

Nu till något helt annat jag är nyfiken på hur ni har det i sverige med krypandet MÅSTE barnet lära sig krypa eller kan de hoppa om det stadiet, här (finland) är det JÄTTEVIKTIGT att de lär sig krypa innan de börjar gå annars blir det  fysioterapi, bara av nyfikenhet undar jag om de har likadant i norden t.ex.
  • ssssssss8
    puchelina88 skrev 2011-04-01 08:37:30 följande:
    Min prins är sjuk:(
    snorig och hostar tycker såååå synd om honom!!
    Här är vi också sjuka jättehes är han också stackarn!
  • ssssssss8
    puchelina88 skrev 2011-04-21 07:37:59 följande:
    Tjejer nu börjar man bli orolig vart är min mens;)
    sist hade ja 17 dagar i mellan när har man ägglossning då?
    nu är ja på dag 31..
    jag äter p-piller så ja borde ju inte bli gravid!!!
    Jag har haft mens nu första gången efter förlossningen så jag kan inte säga hur den kommer att vara senare, men jag tror nog att det kan variera ganska kraftigt såhär i början.

Vi har varit på 8 månderskontroll idag och allt var bra  8kg 170g och 71 cm, lite under sin egen kurva men det var ingen fara tyckte läkarn.
    Han sa något bra Alla är vi individer så bra att någon läkare kommer ihåg det och inte bara går efter bestämmelser
  • ssssssss8

Har våran tråd dött ut ? Hur går det med bubbis är allt bra med dig skriv gärna i min inbox ifall du läser om du vill.

Här kryper vi för fullt och börjat han har också börjat ta sig upp det är så roligt att se han utvecklas.
    Nätterna sover han fortfarande dåligt men kanske han ändrar den biten snart ammar 3 ggr / natt dessutom.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10