Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

ssssssss8 skrev 2011-03-31 08:58:20 följande:
    Verkligen konstigt!

Nu till något helt annat jag är nyfiken på hur ni har det i sverige med krypandet MÅSTE barnet lära sig krypa eller kan de hoppa om det stadiet, här (finland) är det JÄTTEVIKTIGT att de lär sig krypa innan de börjar gå annars blir det  fysioterapi, bara av nyfikenhet undar jag om de har likadant i norden t.ex.
    nej här är det inget måste att dom ska krypa iallafall inte vad jag hört och jag vet några st med barn som inte alls krypit och börjat gå tidigt istället, min lille började krypa igår iofs på hans eget lilla sätt men han tar sig framåt och står och gungar på alla fyra :)
  • lillabambi
    puchelina88 skrev 2011-04-01 08:37:30 följande:
    Min prins är sjuk:(
    snorig och hostar tycker såååå synd om honom!!
    usch stackars liten! min lille var oxå förkyld och hade hög feber i nästan 1 vecka influensa sa dom :( meen är nu frisk som en nötkärna :) krya på han!

kan dra lite kortfattat vad som händer har inte all fakta men antar att du minns kitty? fanns vissa i tråden som inte kunde gratta henne när hon kom tillbaka och hade fått ett + efter hur allt hade varit med den sist födde.  så hon avslutade sitt konto... sen för någon dag sen så kom en kallesfru helt plötsligt hit och denna person som vi tror är kitty, försvann nämligen den oxå efter att jag frågade vem hon var! men iallafdall så har "kallesfru" skrivit ut privata grejer om bubbis ( om jag inte är helt ute och cyklar) och därav har våran bubbis oxå tagit bort sig! 
  • lillabambi
    puchelina88 skrev 2011-04-04 20:03:47 följande:
    fick hostmedecin till honom bara att avakta och se!!
    hoppas han blir bättre av den :)
  • lillabambi
    Malinski79 skrev 2011-04-05 21:08:30 följande:
    Hej tjejer!!! VAD TUSAN ÄR DET SOM HÄNDER HÄR????? Rynkar på näsan

Ja ja, sk*t i det!!! Här är allt bra iaf, vår lilla Moa blir ju 7 mån på torsdag... Hon va jääätte dålig
    för ca 1 mån sedan...Jätte slemmig i halsen, hosta, snor å feber.. Läkaren sa att hon va väldigt sjuk, men att det inte gått neråt iaf (tack o lov)... Vi fick Mollipect att ge henne, så det kommer jag ALLTID försöka se till att ha hemma..

Nu har hon haft oturen igen att bli hostig å snorig, men hoppas det stannar där!

Hon har inte börjat krypa än, hon är ganska bekväm av sig Hon kan sitta helt själv (nästan), men krypa det gör hon inte...Hon ålar mest runt runt här, men jag är inte direkt orolig över hennes utveckling... Det kommer, det är jag säker på
    ja du här händer en massa grejer, trist att bubbis lämnat oss :( inte så livat här längre :(

åh stackaren hoppas att det inte är nått hon kommer att besväras av en längre period och att det bara är nått tillfälligt.
    ne inte behöver du vara orolig för utvecklingen vissa barn kryper inte ens så det är ju inte hela världen, ;)

• lillabambi
    Oväntad skrev 2011-04-07 17:11:43 följande:
    Tråkigt att folk har lämnat fl och vår tråd. Hoppas de hittar tillbaka när de lugnat ner sig lite..{#emotions_dlg.flower}

Jag har haft det otroligt tufft med RSvirus och astma på min lilleman (är 6mån nu).. När jag ammade honom så fick han blåa fingrar då åkte jag till vc som gav han medicin att andas och då syresatte han sig ca 70-80% och fick sjuktranspport till sjukhuset för att andas lite mer medicin.. Så var det i 2 dar (vi var där).. 3:e dan då han blev bättre (andades fortfarande medicin men hemma)..

4:e dagen gick vi ut med honom i vagnen och han somnade som han oftast gör.. Efter en stund så tittade både jag och min man på honom och han hade blåa läppar.. var kall på kinden och höll man handen framför munnen så kändes det inget.. alls.. Jag slog till han på kinden och då drog han efter andan.. Det är något jag aldrig vill vara med om igen.. Fy tusan vad rädd jag blev.. Rynkar på näsan

Han har tagit flera andningsupphåll efter det.. Men då har han kommit igång själv med andningen men efter det så sover man ännu lättare, ännu mer lyssnandes.. Andas han? Jag fasar för nästa förkylning..

Jag börjar också titta på mitt boende, närmiljö.. Jag bor mitt i stan, brevid en högtrafikerad väg.. Kanske inte helt idealiskt..
    men fy så hemskt! låter riktigt jobbigt, förstår att du/ni sover "med ena ögat öppet" hoppas allt blir bättre snart och att ni slipper detta :(
    Kramar till er! 
  • lillabambi
    Trollbusarna skrev 2011-04-07 19:28:50 följande:
    Hur går det för dig? Blivit nått nytillskott???
    Nopp :)
  • lillabambi
    Trollbusarna skrev 2011-04-08 09:24:08 följande:
    Fasiken men jag håller mian tummar
    och vem är du?
  • lillabambi
    Trollbusarna skrev 2011-04-08 09:33:24 följande:
    Kolla ovan

(Kitty / Nallepuhmamma )
    tänk att jag förstod det...... Men tycker att du gör lite fel för du blandar in den andra tråden här utan att fråga mig om det är okej, jag har nämligen inte gått ut med de i våran tråd men tack då slipper jag det!
    HUr går det för dig? 
  • lillabambi

Hej brudarna dax att dra liv i gruppen igen :) inte varit så aktiv men detta går ju att ändra på, vore skoj och veta hur långa och vad era små vägde vid 11 mån, min lille väger 9,5 och är 81 cm lång :) kram på er :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10