• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-04-21 19:57:45 följande:
    Idag på ultraljudet så sa läkaren att "man kan se ibland vad det är för kön, men alla vill ju inte veta.." Så jag sa att vi inte ville veta så då nickade han. Så där var det nära att jag fick veta, men icke!
    Vad mysigt med ul!! Jag har bokat ett privat ul den 17:e maj som min dotter och svärmor ska få följa med på. Jag längtar som sjutton!
    Ns mamma skrev 2010-04-21 20:18:21 följande:
    SweetLilly: Härligt med ett ultraljud bara sådär :) Och vilken tur så att de såg att lill*n växer till sig och håller koll på det..Är själv lite orolig att jag skall få ett stort barn, sonen vägde ju 4160g (visserligen föddes han på bf+12) och eftersom jag väntar en till pojk och andra barnet ofta verkar bli större så...
    Förstår att du blir lite orolig då du fick ett sånt stort barn. Får inte du gå på extra koll då?
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-04-21 20:18:21 följande:
    SweetLilly: Härligt med ett ultraljud bara sådär :) Och vilken tur så att de såg att lill*n växer till sig och håller koll på det..Är själv lite orolig att jag skall få ett stort barn, sonen vägde ju 4160g (visserligen föddes han på bf+12) och eftersom jag väntar en till pojk och andra barnet ofta verkar bli större så...
    ja det var oväntat! Och nu vet jag ju att jag får 2 till! skojigt!
    Han sa ju även det att KS kan kanske bli upp till 3v före BF, så man får väl se.. det beror ju på hur bra lilla Pyret växer,vill ju inte ha ut lillen förren den är stor nog..

Ja risken finns väl för dig, men man vet ju aldrig! Har en väninna som hade väldigt olika storlekar på sina pojkar!
    Lilla pyret väntas 100806
  • mammailund85

Sweetlilly- Roligt att du fick gör UL bara sådär och se att allt stod bra till! Det låter ju bra att du lutar åt KS, för det var det du ville om jag förstod dig rätt? 

• Ns mamma
    carohl skrev 2010-04-21 20:32:34 följande:
    Vad mysigt med ul!! Jag har bokat ett privat ul den 17:e maj som min dotter och svärmor ska få följa med på. Jag längtar som sjutton! Förstår att du blir lite orolig då du fick ett sånt stort barn. Får inte du gå på extra koll då?
    Tog upp det med bm igår men hon sa att de kommer hålla koll via sf-måttet..Fast för min del känns inte det tillräckligt då jag låg på kurvan med sonen och den bm jag hade då uppskattade att han skulle väga ca 3,5 kg.. Så går jag över denna gången ska jag vara bestämd med att de faktiskt får göra bättre kontroller av vikt..
  • mammailund85
    Mandy86 skrev 2010-04-21 18:44:50 följande:
    Kollade nyss igenom H&Ms senaste katalog som kommit idag med posten Inte en enda sida med mammakläder..suck
    mm det är trist men på hm-affärerna finns ju endel (i vissa iaf) och just nu har de rea på mammajeans.  
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-04-21 20:49:39 följande:
    Sweetlilly- Roligt att du fick gör UL bara sådär och se att allt stod bra till! Det låter ju bra att du lutar åt KS, för det var det du ville om jag förstod dig rätt? 
    ja pga av kroppen, tror inte den pallar en vanlig förlossning..
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-21 21:25:49 följande:
    mm det är trist men på hm-affärerna finns ju endel (i vissa iaf) och just nu har de rea på mammajeans.  
    var finns den rean?? haha jag som älskar å shoppa , hahaha
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-04-21 22:18:26 följande:
    var finns den rean?? haha jag som älskar å shoppa , hahaha
    oops såg nu att du skrev H&M

e lite trött, hihi har haft en heeelt underbar dag/kväll med min dotter....som vi myst, hon låg i sin säng med ett jätteleende...å ville att jag skulle sjunga för henne, haha jag sjunger som en kratta men hon älskar det..
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-21 22:19:44 följande:
    oops såg nu att du skrev H&Me lite trött, hihi har haft en heeelt underbar dag/kväll med min dotter....som vi myst, hon låg i sin säng med ett jätteleende...å ville att jag skulle sjunga för henne, haha jag sjunger som en kratta men hon älskar det..
    Hehe härligt, att se ens barn somna med ett leende på läpparna är ju typ det bästa som finns :)
  • Ns mamma

Måste bara berätta en sån gullig grej.. Min son har en bästa kompis på dagis, lärarna har berättat att de bara leker med varandra och helst inte vill äta utan bara leka och de säger ofta: nu kommer min bästa kompis när den ena av dom kommer till förskolan. Idag var det utvecklingssamtal och jag fick ett mess av mamman till den andra pojken att han fått frågan vad som är det vackraste han vet och då hade han svarat: att leka med Neo (min son).
    Sen kom sambon hem efter utv. samtalet ang vår son och då hade de frågat Neo hur en bra kompis skall vara och han hade svarat: som ****(den andra pojken). Tänk att två 3-åringar kan ha sån tight relation..Underbara är dom!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10