• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Lysmasken
    den kära leken skrev 2010-04-22 12:32:09 följande:
    Lysmasken: Det tar ju alltid längre tid än man tror. Alltid. Trodde vi skulle vara klara med vårt badrum till jul men först nu börjar det likna nåt. Väggarna färdigkaklade så då är det bara golvet kvar! Ja och sen inredning.
    Japp det tar tid. Vi hel renoverade från dec-08 till mars-09 ett helt våningsplan. Sen tog pengarna slut men nu när vi gjorde klart våra lån och huset skrevs över på oss så fick vi låna lite till. Så nu ska man göra färdigt lite till, men som sagt men med hus så blir man aldrig färdig.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • den kära leken

Vi har ett litet litet lån på huset och tänker inte ta mer. Vi renoverar allt eftersom vi sparat ihop pengar. Nej man blir aldrig färdig med hus. Underbart!

Lysmasken skrev 2010-04-22 12:37:14 följande:
    Japp det tar tid. Vi hel renoverade från dec-08 till mars-09 ett helt våningsplan. Sen tog pengarna slut men nu när vi gjorde klart våra lån och huset skrevs över på oss så fick vi låna lite till. Så nu ska man göra färdigt lite till, men som sagt men med hus så blir man aldrig färdig.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-04-22 10:20:01 följande:
    Såå går man in i V 24 idag :) 3dje natten med plågor fr ligamenten, ngn mer som har ont av dom? spiciellt på natte tid?
    Grattis!! Går oxå in i v.24..
    Fick kramp i en vad inatt och fick total panik...Sen kan man inte ligga på sin favvo sida längre för det är där jag har ont.

Nu har man varit i grannstaden och ätit hos syrran. Gått i gamla stan och ätit klings Glace och sett ut över hamnen. All snö som kom igår är borta..Skönt.

Börjar få glömsk sjukan får skriva påminnelse lappar hela tiden till mig. Ngn fler?
  • SweetLilly

Ang renoveringar; ja här byggs det också för fullt. Vi har sparat det mesta men måste låna lite till köket. Tycker det är skönast att ha små lån och spara ist.

Sen ang minnet; ja jag har ludd i skallen, dåligt minne och förvirrad, haha mer än vanligt.

Lilla pyret väntas 100806
  • Familjen Mu
    tetta skrev 2010-04-22 13:13:24 följande:
    Grattis!! Går oxå in i v.24..Fick kramp i en vad inatt och fick total panik...Sen kan man inte ligga på sin favvo sida längre för det är där jag har ont.Nu har man varit i grannstaden och ätit hos syrran. Gått i gamla stan och ätit klings Glace och sett ut över hamnen. All snö som kom igår är borta..Skönt.Börjar få glömsk sjukan får skriva påminnelse lappar hela tiden till mig. Ngn fler?

Grattis till er båda, jag går oxå in i vecka 24 idag {#lang_emotions_sunny}

Fru till min älskade fru och mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100819
  • tetta

Vi är många som går in i v.24

Nu ska jag och barnen åka ut till hästarna så barnen ska få rida. Längtar tills man själv får hoppa upp och fara omkring. Hoppas att deras ridfröken har kunnat komma hem ifrån Gran Canaria bara.

• carohl

Grattis till er andra jag inte grattat.. =) Haha torsdagar är mångas dagar verkar det som {#lang_emotions_wink}

Haha jag kollade på Äntligen Midsommar och haha svenska filmer brukar inte vara min grej men ibland funkar det bra och denna var helt ok.

Halsbrännan är ett faktum här och jag är inte glad över den men vad ska man göra?

Pratade med min läkare i telefon tidigare idag och jag kan få gå till sjukgymnasten om jag vill för min foglossning, jag ska bara ringa och boka tid, det ska bli skönt!
    Annars så frågade jag om allergitabletter och han var inte så förtjust i tanken på tabletter så han skrev ut näsdroppar och ögondroppar. Jag är även superallergisk mot getingar så får jag ett stick kan jag typ dö så jag passade på att fråga om jag skulle bli stucken ska jag ta min medicin? Han sa ja om det. Kortison använder man gärna inte på gravida men en akutgång ska det fungera och det är de 12 första veckorna som är farligast. Nu hoppas jag iallafall att jag INTE blir stucken...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-04-22 11:37:27 följande:
    ny magbild idag! Nu tror jag att jag hamnat i en sån "stilltje" med magen,den ser inte ut att ha växt mycket alls sen sist..
    Magen växer på sig hihi {#lang_emotions_wink}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-21 22:44:31 följande:
    Haha rödrandig Leffe... hihi... vilket roligt namn! Jag älskar katter dock men jag är tyvärr allergisk
    Haha jo han heter inte "rödrandig leffe" utan bara Leif och kallas leffe. Lite roligt namn i sig visserligen :)
  • mammailund85

Grattis alla som gick in i ny vecka idag! Själv får jag vänta tills imorn då det blir v23 :) Jag köpte ett foglossningsbälte idag. Kan verkligen rekommendera det till er som har problem.  

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10