Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Såå flickor, nu hörs vi nog först imon, ska hem till vänner på tjejmiddag å stanna över =)
    Ha det göttans, Kram

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-26 14:35:53 följande:
    åh vad trevligt!Här blir det bara lugnt hemmavid, kanske får lite middagsbesök imorgon, få se..Ha en skön helg tjejer!
    hihi jaa det va trevligt men jag åkte hem imorse vid halv 7, efter att ha insett att jag inte kan sova borta...dom är helt underbara.hade köpt den första lilla blåa baby bodyn med bilar på hahaha men sängen jag skulle sova i höll på att ta död på mig, min dotter e kvar å kommer senare...
    Belly skrev 2010-03-26 14:50:17 följande:
    Awww..underbar
    Hihi tack så mkt, jag e såå stolt över han redan..haha
    lillabambi skrev 2010-03-26 18:54:49 följande:
    Åhh vad skoj med en liten pojke då får du en av varje..*myys*men skönt att han "skötte" sej en stund i allafall :)Grattis glad att allt såg bra ut :)
    jo det är jättekul å få en av varje, fast det hade inte spelat ngn roll heller, haha men klart man e superglad :) jodå han blottade sig så fint...hahahaahahah
    å allt såg toppen ut :)
    knyzzel skrev 2010-03-26 21:53:03 följande:
    Hej hej. Gick d bra idag? Vår lille pojke ÄR FRISK. Dr hittade inga missbildningar varken på hjärtat eller ryggraden. Vi e över lyckliga. dagen har varit jätte lång, så jag kommer nog inte stanna inne så länge tyvärr, men här verkar ju ändå vara ganska lugnt. ska upp å jobba i morron kl 9-14, så jag får gå å lägga mig i tid i kväll.Min älskade make var super söt igår! När jag hade kommit hem efter mamma/stallet så hade han köpte en JÄTTE VAKER buket blommor å köpt en pressent ask Lindt choklad till mig (har lagt in en bild på d)Pregga: Jätte fräch vagn. Ska ha typ d stuket till pojken oxå, men i beige/khaki med svart mjuklift
    hihi jo jag e mkt nöjd med den å jag har med svart mjuklift i den =)va det gäller namnet så tack så mkt =)

Grattis Malten å knyzzel blir så glad för er skull att allt gått bra :)
  • Bubbis10

Som sagt, jag skulle ju sovit över men kunde inte somna i den stenhårda sängen, det var som att ligga på golvet..å när jag skulle vända mig om fr sida till sida vid 2 tillfällen så strålade det till typ över magen...eller om det var i sidorna....

jag blev livrädd...va sjutton var det?????

Sen väl hemma nu så gjorde han sig tack å lov till känna med tydliga puffar....
    men jag blev orolig för det som hände...?

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-27 10:51:27 följande:
    hej gumms:)kan det har varit någon sorts sammandragning eller nå sånt ?
    Hey gumman =)
    Nej det va ju inte ngn sammandragning, det va typ när jag skulle vända sida å typ sträckte lite på mig...funderar på om det kan vara ligamenten?

men jag blev orolig att bara för att jag låg så förbannat hårt att det kunde vara farligt för liten...jag ringde en Bm (inte min ) å hon svarade spydigt-å hur tänker du då?
    Att du ligger illa å får ont i rygg mm påverkar ju inte barnet eller hur tänkte du?
    jag svarade att jag fick lite ont vid 2 tillfällen då jag skulle byta sida...å hon-jaha?
    blöder du?-jag -nej.....
    men vad e du då orolig för? barnet ligger skyddat i din  livmoder-HAGGA!
  • Bubbis10

jo har små stickningar ibland i underlivet med...

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-27 11:05:32 följande:
    det var nog ligamenten ja, jag känner också av dem, igen. stickningar i underlivet likaså. har haft det mina andra graviditeter också - helt normalt :)
    Åå gumman...tack så mkt....asså det typ strålade till när jag vände på mig, jag e ju lite stor nu med så jag får ju typ sträcka ut mig lite för att få kraft å vända mig om...å det va vid dessa 2 tillfällen det strålade till i sidan å ut över magen typ....men jag har ju inte haft ont där livmodern är , asså inte fram på magen....å det gick ju över omgående....HEMSKA SÄNG. å HEMSKA HAGGA till bm.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 11:19:29 följande:
    God morgon! här har det lösts melodikryss och ätits gröt och ägg Pregga; låter som ligamenten, jag har jätteont i mina, känns som fan när man vänder sig i sängen..obehagligt är det..Har så ont överallt nu, stel och bortdomnad, är så trött så jag vill kräkas, och så vet man att det är så långt kvar..fyyy, måste verkligen ta dagen som den kommer annars kommer jag aldrig att orka..(gnäller av mig lite)vad händer ikväll då? Maken är ute och gör ärenden och skulle köpa nåt gott ikväll, jag skulle ringa när jag bestämt mig för vaD men jag vet fasiken inte, har nån tips på nåt gott att tugga på ikväll..?
    Godmorgon :)

Ja det kanske va ligamenten då...det går ju lite periodvis, asså saken e ju denna att det var trots allt lite mer än 11 år sen jag va gravid å jag minns inget av detta. men då var man så ung å inget var farligt eller konstigt....jag känner mig tung å kan inte vända mig om i sängen om jag typ inte sträcker ut mig å tar hjälp så, å det e då jag kännt detta. jag har ju som sagt inte ont nu å den lille har puffat på mig, typ---hey morsan, jag e hyär å jag mår bra. haha tycker jag känner igen vad du beskriver, trött som ett as...tung, men jag lyckas ändå mysa i det..jag vet ju varför, hihi å det e fantastiskt. jag känner mig sugen på enchiladas idag...mums..eller kyckling rullar....magen kurrar nu...haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-27 11:26:22 följande:
    hehe ja den där barnmorksan verkade lite okänslig. eller kanske hade hon mycket att göra och var lite irriterad.... det tar dock inte bort hur du kände dig men iallafall :)
    ja haggan sa det med, jaa jag ser här i din journal att du e orolig ja....öh ok, kan du inte bara respektera det då!!!??
    jag tycker sj att jag lugnat ner mig kraftigt...sen kommer det ngt som man inte känner igen eller kommer ihåg å då...sätter tankarna fart...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-27 11:32:22 följande:
    Godmorgon sweet lilly!tyvärr har jag inga förslag på middag :S har själv också idetorka
    jag vill ha enciladas, nachos...mums....men så lär det nog inte bli idag...suck..måste iväg å handla...lillan ringde nu å var så glad så...haah va kul :)
    funderar på om jag ska dra till baby affären en sväng, komma ut å röra lite på sig...veisserligen så regnar det men det e rätt så mys det med..bättre än snö. hua.....
    ska ta en isglass här....hihi mums...japp jag e en gottegris....*asg*
    Vilket får mig å tä'nka en gng på när jag å X.et skulle mysa till det...mitt i akten så stannar han upp...tittar på mig å ler stort, skakar lite lätt på huvudet å säjer...
    Din lille GOTTEGRIS! hahahahahaah
    att jag inte dog av skratt, vi fick ta en paus....hahahahah
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 12:23:04 följande:
    fast jag ville ha förslag på snacks/godis haha, men jag kom på det -apelsinkrokatschoklad!
    haha asså ibland e vi lika du å jag, men i vissa avseenden så e vi så olika man kan bli....
    SweetLilly skrev 2010-03-27 11:19:29 följande:
    God morgon! här har det lösts melodikryss och ätits gröt och ägg Pregga; låter som ligamenten, jag har jätteont i mina, känns som fan när man vänder sig i sängen..obehagligt är det..Har så ont överallt nu, stel och bortdomnad, är så trött så jag vill kräkas, och så vet man att det är så långt kvar..fyyy, måste verkligen ta dagen som den kommer annars kommer jag aldrig att orka..(gnäller av mig lite)vad händer ikväll då? Maken är ute och gör ärenden och skulle köpa nåt gott ikväll, jag skulle ringa när jag bestämt mig för vaD men jag vet fasiken inte, har nån tips på nåt gott att tugga på ikväll..?
    Så du får åxå jätteont i dina när du vänder dig om?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10