Jag är sjuk i matmissbruk...
Probably the best in the skrev 2010-02-18 13:39:02 följande:
Jo, du är ju så hemskt mkt trevligare! Kom med konkret fakta istället för att gömma dig bakom stroppigheten! Jag tänkter inte tvinga på dig massa fakta om du ändå inte tänker läsa, LCHF passar inte alla, men baske mig att nån ska få komma och tracka ner på en kost som trots allt har förändrat livet till det mkt mtk bättre för många....never! Så alla som är intresserade av att hitta sidan där ny forskning kring kosten sammanställs (ja både för och nackdelar mot LCHF) kolla in på www.kostdoktorn.se och skaffa er en egen uppfattning, utvecklingen går framåt..eller ska vi säga bakåt? Back to basic!Åh. Lilla vän, såhär är det: kroppen behöver kolhydrater, proteiner, fett, vitaminer etc. för att fungera optimalt. Det är baserat på ren fakta, och är ingen kvalificierat skitsnack som du försöker få det till (du kan fråga vilken dietist, läkare eller annan proffession). LCHF-dieten utesluter inte kolhydrater, såsom du säger. Däremot så minskar man ned på kolhydratintaget (speciellt de snabba kolhydraterna).
För övrigt så tycker jag att en människa som inte kan ett skit om näringslära och hur kroppen fungerar, utan som bara ser nån av de femtioelva dieterna som det enda rätta, inte ska yppa sig så mkt i den här frågan och spela Allan-Ballan, då tänket är lika kort som den vederbörandes näsa. Men blir nästan lite generad å dennes vägnar.
Och återigen: nej, matmissbruk "botas" inte av dieter.