• Stinky

Jag är sjuk i matmissbruk...

Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:35:26 följande:
    problemet är att tjocka människor ofta unnar sig tio chokladbitar mpndag, tisdag, onsdag, torsdag osv.
    Jag börjar misstänka att det är lika bra att lägga ned den här diskussionen med dig, för du fattar verkligen inte.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:37:17 följande:
    jo jag fattar. men jag håller inte med dig. är det jobbigt för dig?
    Det blir jobbigt att diskutera med en människa som verkligen inte fattar hur det är och drar sina egna slutsatser. Du verkar tro att det är så jäkla simpelt, fast det inte är det.
  • Stinky

Dahmer, du är väl inte så blåst så du tror att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar?

• Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:39:36 följande:
    jo. jag fattar. jag håller bara inte med.
    Nej, du gör inte det för du har aldrig lidit av fetma och kan inte tänka i de banorna.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:41:11 följande:
    eh... jag har drygt 25 kilos övervikt NU. 35 när ninja föddes. jag tror det räknas som fetma när man har ett bmi över trettio.
    Men du tror på fullt allvar att en jävla diet är lösningen på matmissbruk, och DET är vad jag reagerar på. Har du nånsin ens funderat på varför en tjockis som är matmissbrukare, är det? 
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:42:00 följande:
    nej men jag vet att det är väldigt vanligt med tjockisar som ska "unna sig" ditt och datt och så rusar det iväg. För att få bukt på ett beteende så måste man bryta vanan helt.
    Klart det rusar iväg om man inte lärt sig kontrollera sitt matintag! Vad är det du inte förstår?! 
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:46:04 följande:
    nej, jag tror att lchf kan hjälpa de som överäter (missbrukar mat) pga kolhydratskänslighet och sockerberoende. det finns inte bara EN anledning till att man missbrukar mat.
    Lady Dahmer skrev 2010-02-21 15:45:00 följande:
    jag trodde vi pratade om tjocka människor som har lite svårt med matkontrollen? (läser ts en gång till för säkerhets skull)
    Ok. 
  • Stinky
    ChoopChoopSong skrev 2010-02-21 15:57:39 följande:
    Vad jag gissar att Stniky menar, att "förbuds-tänket" kan göra det ännu svårare för matmissbrukare att sluta - oavsett om det är LCHF, GI eller någon annan diet de uppmanas att prova. Alla dessa handlar väl om att utesluta vissa livsmedel? Jag tror att en matmissbrukare måste börja med den psykologiska biten. Låt "allt" vara tillåtet! Men ställ dig samtidigt frågan: varför äter jag som jag gör? Hur kan jag ändra på mitt ätbeteende? DÄREFTER kan man välja diet - eller bara köra på som vanligt, men försöka äta och leva nyttigare. Ta ett steg i taget. Kanske söka hjälp etc. Och där finns det nog ingen metod som passar ALLA.
    TACK! Ja, det är exakt så jag menar. 
  • Stinky
    DreamBitch skrev 2010-02-21 18:37:56 följande:
    Fast hon har påpekat flertalet gånger här i tråden att hon inte menar att lchf fungerar för ALLA. Och till den som ifrågasatte om man trodde att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar måste jag ställa frågan: Vad är det annars dom äter? Man blir knappast kraftigt överviktig av att sitta och äta sallad hela dagarna/kvällarna?
    Man blir tjock av fler kalorier än vad man gör av med. Inte svårare än så.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...