Lady Dahmer skrev 2010-02-20 19:59:18 följande:
ketos och ketoacidos är två helt skilda saker. ketoacidos orsakas av insulinbrist, dvs. typ 1 diabetiker som har glömt att ta sitt insulin, vilket gör att kroppen inte kan tillgodogöra sig blodsockret och därför inte får tillräckligt med energi, då försöker kroppen kompensera genom att tillverka en enorm mängd ketoner och använda dom som energikälla, många gånger fler än vad man har vid normal ketos, vilket leder till att blodet blir för surt mot vad det ska vara, vilket i kombination med att man inte kan tillgodogöra sig blodsockret som gör att det bara stiger och stiger är livshotande. Även om båda har med ketoner att göra så finns det inget övrigt samband mellan ketos och ketoacidos, vanlig ketos leder inte till ketoacidos, dom jämförelsevis få ketonerna man får i blodet av vanlig ketos påverkar inte ph-värdet på blodet. när jag åt en balanserad kost så var jag sjuk hela tiden. nu mår jag bra. ge mig en bra anledning till varför jag ska skita i det faktumet-
Men du har ju i andra trådar berättat att du blivit fet och inte alls är
smal som förut? Hur ska du förklara det, om ditt liv är så jävla strålande av lchf-dieten?
"En ganska vanlig farhåga är att de
ketonkroppar som kroppen bildar vid mycket lågt kolhydratintag (varvid man sägs hamna i
ketos) skulle innebära risk för
ketoacidos"
Saxat ur wikipedia.
Nu ska jag glo på melodifestivalen. Under tiden kan du ju förklara hur enbart en diet botar en människa ur ett matmissbruk?