• Stinky

Jag är sjuk i matmissbruk...

Probably the best in the skrev 2010-02-20 22:45:20 följande:
    Du går från klarhet till klarhet Stinky!!! Grattis!
    Tack! Det gör tyvärr inte du!
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 22:57:33 följande:
    Tack och lov! Det tar jag som en komplimang! Jag vet vad jag vet och att jag inte delar med mig av gamla ingrodd fakta utan tar till mig nya rön! Följer med i utvecklingen och inser vidden av att hålla sig uppdaterad! Lycka till med det du! Och nöj dig inte med rollen som otrevligast i den här tråden, det var ju lixom det jag sa grattis till
    Men då tog du det fel, för det var inte en komplimang! 
    Jag följer med i utvecklingen och är uppenbart mer påläst än du överhuvudtaget, så du behöver inte vara orolig för mig! Men tack för att du bryr dig!
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 23:13:35 följande:
    *viskar* skiter fullkomligt i dig, egentligen...men du är ett tidsfördriv som får mig att småle en aning, att folk kan vara så efter sin tid...men vissa går inte att få till att öppna sina sinnen. Så feel free att vara den du är! Troligen är det du som mår dåligt IRL eftersom du måste spela Allan Ballan här på FL! Men får det dig att må bra så visst, jag bjuder väl på det dårå! Och du får äta en blandad kost, jag lovar! Såpass med är jag nämligen så jag inser att allt inte passar alla, det stadiet har ju du uppenbarligen inte kommit till än. Men när så inträffar! Hör av dig! Over and out! (sträcker på nacken och viftar till som bara jag kan, tar mig en kopp te med kokkofett och fortsätter inventera flödet av ny intressant forskning...)
    *ASG*
    Gå och lägg dig, lille vän. Du behöver sova.
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 23:15:17 följande:
    *jo en sak till* Det är bara du som inte inser att du gav mig en komplimang, skippa några kolhydrater så kommer det att gå upp för dig *puss*
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Yeah!
  • Stinky
    DreamBitch skrev 2010-02-20 23:19:05 följande:
    Det börjar kanske bli dags att lägga ner ert ordbajseri här i tråden nu? Man vinner inte bara för att man får sista ordet.
    Jag tycker den där labila människan är rätt underhållande.
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-20 23:23:20 följande:
    Mina inlägg är ett försök till diskusssion men min "diskussionskompis" har inte mkt mer att komma med än att smälla med högern och torka bort snoret med vänstern och hamra enstaka bokstäver på tangentbordet däremellan. Så mkt vettigare lär det ju inte bli Det har jag redan insett, men eftersom du inte hade det så får jag väl tala om det en gång till, over and out.....
    Är du babbe?
  • Stinky
    DreamBitch skrev 2010-02-20 23:23:56 följande:
    Det är mycket möjligt men nu är ju inte denna tråden till för din alldeles egna personliga njutning.
    Nej, det är sant. Ska genast återgå till topicen. Men kul var det!
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 23:28:28 följande:
    spelar det nån roll om jag är ekonomisk eller ej? Jag hade 3400 spänn i månaden att köpa kläder, mat, cigg, hundmat, kattmat, alla räkningar förutom hyra och el, busskort, hygien och ev. nöjen. Det blir ganska tajt, och det är så enkelt att blabba om att man ska ha en sund inställning till mat och bläblabla, men i praktiken är det inte så enkelt. och oavsett - min balanserade kost gjorde mig sjuk. lchf gör mig frisk.
    Det var du som tog upp soc, så javisst blev det intressant hur du inte kunde leva på pengarna när jag kunde det. Trots att det skulle räcka till mat, kläder, hygien, räkningar, kattmat, cigg, sprit, nöjen, räkningar och hygien, så fixade jag det galant. En sniken jävla pojkvän hade på den tiden också som bodde mestadels av tiden hos mig, men bidrog inte med ett skit.
    Och så som du säger: det är enkelt att babbla om sund inställning till mat, men det är inte lika enkelt i praktiken. Därav undrar jag hur man kan påstå att enbart en diet skulle fixa upp hela ens liv som kretsar runt mat?
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 23:34:24 följande:
    1. grattis du var mer ekonomisk än jag *klapp på ryggen* 2. jag har inte påstått att en diet kan bota matmissbruk
    Tack! Jag vet, jag är riktigt duktig på att vända på korvören!
    Varför sitter du här och orerar om en diet, när du vet att det inte botar matmissbruk?
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 23:38:54 följande:
    därför att det kan hjälpa en kolhydratskänslig eller sockerberoende att få bukt på sitt problem. alla ätproblem beror inte på psykiska faktorer. TS äter fantastiskt mycket socker och känner hunger hela tiden. Exakt så var jag också. Så länge jag undviker kollisar så äter jag normalt och tänker inte på mat. Så fort jag får i mig för mycket så blir blodsockret tokigt och jag äter mer och oftare. suget försvinner inte. LCHF hjälpte MIG, kanske kan det hjälpa TS. Det beror på orsaken till hennes överätning.
    Så du menar alltså inte att vägen ur ett matmissbruk går genom att få lära sig en sund inställning till mat, att kunna äta vad man vill utan att hamna i en ond cirkel, utan istället gå på en diet där man utesluter saker och ting?
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...