Lady Dahmer skrev 2010-02-20 23:28:28 följande:
spelar det nån roll om jag är ekonomisk eller ej? Jag hade 3400 spänn i månaden att köpa kläder, mat, cigg, hundmat, kattmat, alla räkningar förutom hyra och el, busskort, hygien och ev. nöjen. Det blir ganska tajt, och det är så enkelt att blabba om att man ska ha en sund inställning till mat och bläblabla, men i praktiken är det inte så enkelt. och oavsett - min balanserade kost gjorde mig sjuk. lchf gör mig frisk.
Det var du som tog upp soc, så javisst blev det intressant hur du inte kunde leva på pengarna när jag kunde det. Trots att det skulle räcka till mat, kläder, hygien, räkningar, kattmat, cigg, sprit, nöjen, räkningar och hygien, så fixade jag det galant. En sniken jävla pojkvän hade på den tiden också som bodde mestadels av tiden hos mig, men bidrog inte med ett skit.
Och så som du säger: det är enkelt att babbla om sund inställning till mat, men det är inte lika enkelt i praktiken. Därav undrar jag hur man kan påstå att enbart en diet skulle fixa upp hela ens liv som kretsar runt mat?