• Stinky

Jag är sjuk i matmissbruk...

Probably the best in the skrev 2010-02-18 21:25:27 följande:
    Nej, det tänker jag inte göra. Det är bättre du sammanfattar så vi endera kan fortsätta och få till en givande diskussion eller så tar jag det om ett tecken på att du inte öht är intresserad av att få till något givande utan enbart vill provocera och få andra "oliktänkande" att framstå som små och dumma! Välj själv hur du vill ha det!
    Antingen trycker du på "visa endast", eller så lämnar vi diskussionen därhän! Ditt val. Jag har redan argumenterat mitt, och passar det inte dig, lille vän, så låt bli att läsa!
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-18 21:31:46 följande:
    Mao, du har svår att ta en diskussion. Ditt val! Nu ska jag slappa med en kopp grönt te med en bit kokosfett i. Och må gott! Kolhydraterna kan nån annan få käka upp...
    Jag har inte svårt att ta en diskussion. Däremot har jag svårt för stolpskott som är fyrkantiga och har svårt med språkförståelsen.
  • Stinky
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-18 22:01:45 följande:
    är man så rädd som du för kolhydrater så har man ju ätstörningar ändå..fast åt andra hållet..
    Ehh? Va? Är jag rädd för kolhydrater? Vad dillar du om? {#lang_emotions_undecided}
  • Stinky
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-18 22:07:36 följande:
    ja sättet du skriver tyder ju på att du har ett  problemförhållande med mat.Du verkar va en sån person som svängt från att äta för mycket skräp till att äta så lite socker du bara kan.Det är fortfarande en ätstörning.
    Jag tror du syftar på personen vars inlägg jag svarade på i #191. Jag säger ju precis tvärtom: att kroppen ska ha kolhydrater, fett och protein för att funka.
  • Stinky
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-18 22:12:52 följande:
    jo precis...fl vill inte kopiera upp inläggen som jah vill..skulle vara två stycken på båda.
    Ok... För övrigt så här du säkerligen en poäng i det du säger. :)
  • Stinky
    Anonym (LCHF) skrev 2010-02-19 09:41:47 följande:
    Ja. Innan var mat det enda jag tänkte på. Nu slipper jag tänka på mat, för jag vet att jag får äta så mycket jag vill utan att gå upp i vikt. Det är en välsignelse.
    Wow. Halleluja.
  • Stinky
    Veritas odium paret skrev 2010-02-19 12:26:43 följande:
    Tvivlar inte en sekund att ni missbrukar maten, tycker bara det finns så många andra medel/sätt att ta till för att bemöta eventuellt döva bort sina känslor istället för att medvetet äta ihjäl sig, för det gör man om man trots en skenande vikt upprepar samma misstag kväll efter kväll. I mina ögon är det bara korkat och pekar på noll självkontroll/disciplin om man sitter och yrkar på "men jag har ett missbruk", missbruk är inget man har, det är nått man skaffar sig och sedan medvetet och ihärdigt upprätthåller. Men du har rätt, jag har inget i denna tråden att göra, hade bara lite dötid på händerna. pls fortsätt med självömkande inlägg fyllda med ursäkter/bortförklaringar istället för att ta er i kragen.
    *asg* Du vet verkligen inte vad du talar om! Tack för dina lustiga inlägg i debatten, de förgyllde den, helt klart!
  • Stinky
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-19 18:54:43 följande:
    du är ju lite lagom pinsam. din brist på vettiga åsikter är pinsam, allt du skriver är pinsamt att läsa, eftersom du faktiskt verkar tro på det du säger. människor som har en "missbrukspersonlighet" har en obalans i hjärnan som balanserar välbehaget, dessa människor använder olika "droger" föratt återställa balansen, dem mår inte lika "bra" som alla andra gör, och det är inget man kan bota heller, det går att behandla med vissa mediciner och terapi, men det är inget man bara kan bestämma sig föratt inte ha, det är somatt säga till nån mer cancer att bestämma sig föratt inte ha cancer. Det här är nått genetiskt, samtidigt är vissa människor från ett genetiskt arv där tex alkohol inte funnits tidigare, och dessa har inte samma motståndskraft som andra med alkoholkultur i generna. Tex samer och uramerikaner, enuiter etc.  Tro det eller ej men vissa människor är födda att lättare hamna i missbruk, och det har ingenting med "viljestyrka" att göra. Viljestyrka är ett tillfälligt "jävlaranamma" som varar korta stunder. skapad av kemiska reaktioner i hjärnan.
    Word.
  • Stinky
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-19 19:18:31 följande:
    ja nån måste ju skriva nått vettigt här :P
    Wöööööörd!
  • Stinky
    Veritas odium paret skrev 2010-02-19 20:22:26 följande:
    Som sagt, jag har inget intresse att debattera "sjukdomar", diverse ursäkter och andra bortförklaringar, jag sa vad jag ville säga då jag hade tråkigt och tyckte att självömkande inlägg var lagom patetiska. Skrev också att jag skulle dra mig tillbaka från tråden så sluta citera mig om ni vill kunna beklaga er ifred. Avslutar med vilka ursäkter man än använder så är det fortfarande ett fritt val att grisa ner sig varje kväll, sen kan ni kalla det vad ni vill.
    *s* Jag har mina aningar om att du inte kan särskilt mkt om den mänskliga kroppen och hur den fungerar {#lang_emotions_dreamer} Och jag tror knappast att du är en människa utan några som helst fel eller brister. Du skjuter dig själv i foten, människa.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...