-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
japp! men de va ingen bra sydag jag hade igår, blev nästan klar men de räckte inte hela vägen och hjärnan va för slut. så la de åtsidan för en stundbohusbebis skrev 2010-08-25 21:26:35 följande:Syr du själv? Har funderat på att ge mig på det som nästa syprojekt, men tiden har liksom inte räckt till.... Men nu har höststormarna börjat vina... å inomhusaktiviteter lockar....
-
är det svårt? Har du ritat mönster själv?Sjukhus Mamman skrev 2010-08-25 21:43:36 följande:japp! men de va ingen bra sydag jag hade igår, blev nästan klar men de räckte inte hela vägen och hjärnan va för slut. så la de åtsidan för en stund
-
nä de tycker jag inte, men jag e iof inte klar ännu och detta e den första som jag syr till plusbohusbebis skrev 2010-08-25 21:46:35 följande:är det svårt? Har du ritat mönster själv?
men till gamla bee va de lättare än till cam tyckte jag
ja jag ritar av och måttar av på orginal sufletten! blir bäst då
-

Får väl lägga upp en bild på min bumper bar med då
Kanske ska byta suffla snart?
Det är ju knappast sommar längre här i Göteborg. Ska gå och göra det bums, så jag får på min fina rosa igen
-
Fiiiint! Vilken goding som sitter i. Ser att du har uv/sol-nätsuffletten. Har du gillat den? Jag kom aldrig igång att använda den och har redan börjat klura på om jag ska ha den när vi åker till thailand i vinter - eller hur jag ska göra. Om det är Bee:n som får åka med eller inte... Tänk om Bee:n hade lite större hjul... Och tog liiiiite lite mindre plats.... Och kunde köra storebror på 20 kg....
-
Jag har glömt...var i Thailand är det ni ska?bohusbebis skrev 2010-08-26 19:13:01 följande:Fiiiint! Vilken goding som sitter i. Ser att du har uv/sol-nätsuffletten. Har du gillat den? Jag kom aldrig igång att använda den och har redan börjat klura på om jag ska ha den när vi åker till thailand i vinter - eller hur jag ska göra. Om det är Bee:n som får åka med eller inte... Tänk om Bee:n hade lite större hjul... Och tog liiiiite lite mindre plats.... Och kunde köra storebror på 20 kg.... -
Österut från Bangkok, halvvägs till Kambodja i närheten av Koh Samet.Tullemi skrev 2010-08-26 19:32:14 följande:Jag har glömt...var i Thailand är det ni ska?
Tror jag, vi har inget bokat men vi brukar hamna där... Nu börjar barnen bli så stora att det vore kul att luffa lite, men samtidigt är det väldigt bekvämt att veta vart man ska och vad man ska ha med sig... Luffa kan vi nog göra om några år istället... -
gött!!bohusbebis skrev 2010-08-26 19:34:58 följande:Österut från Bangkok, halvvägs till Kambodja i närheten av Koh Samet.
Tror jag, vi har inget bokat men vi brukar hamna där... Nu börjar barnen bli så stora att det vore kul att luffa lite, men samtidigt är det väldigt bekvämt att veta vart man ska och vad man ska ha med sig... Luffa kan vi nog göra om några år istället...
-
Bohusbebis - Gött det låter :) Vi var i det området inkl. Kambodja på vår bröllopsresa för fem år sedan, Koh Chang gillade vi speciellt :) Jo jag tycker uv sufletten har fungerat super, det där med att man kan öppna upp så det kommer in luft och skyddar hela barnets kropp mot uv men att de fortfarande kan se ut har funkat bra för oss. Den ser ju lite spejsad ut men det gör ju hela beet ;) Jag skulle definitivt tagit med been till Thailand, man tycker ju alla vagnar är kassa när man kört en sån eller hur? Ni får väl dra den baklänges i sanden ;)
-
Done that! Å när jag gjorde rent bakhjulen från sand så lyckades jag tappa en pytteliten vågig fjäderbricka å såna är helt omöjliga att hitta nånstans... Är lite petig och skulle helst ha en likadan, men det verkar kört...fru jönsson skrev 2010-08-26 20:27:17 följande:Ni får väl dra den baklänges i sanden ;)
Vi kommer väl att vela om Phil&Ted:en som vi hade med förra året och Bee:n. De blir ung lika stora hopfällda!!!! Å då kan man rulla två barn på kvällsrestaurangpromenader etc... Fast då hade vi lillasyster i sele när vi gjorde utflykter, det orkar jag nog inte iår. Då är nog Bee:n bättre...
Jag har förresten använt sol/myggnätet till gamla Bee:n som man hänger över hela sittytan+suffletten som regnskyddet ungefär och har gillat det jättemycket. Så smidigt att använda, men kanske lite dålig ventilation i thaivärmen. Men det är skönt när det sluter runt ordentligt så myggen hålls utanför...