-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
jag har strul med bromsen på min bee. den hakar lixom inte alltid ur på ena sidan när man tar upp bromsen utan man kan få stå och bromsa/släppa ¨på bromsen några gånger innan den hoppar ur på båda sidor. är de ett vanligt problem?? jag har rengjort och smörjt men utan nån bättring. de e inte varje gång de händer, men ibland och de e störande
nån med tips??
-
Hur var det nu..har du gamla eller nya bee'n?Sjukhus Mamman skrev 2010-09-02 19:52:08 följande:jag har strul med bromsen på min bee. den hakar lixom inte alltid ur på ena sidan när man tar upp bromsen utan man kan få stå och bromsa/släppa ¨på bromsen några gånger innan den hoppar ur på båda sidor. är de ett vanligt problem?? jag har rengjort och smörjt men utan nån bättring. de e inte varje gång de händer, men ibland och de e störande
nån med tips?? -
Gamla eller nya?Sjukhus Mamman skrev 2010-09-02 19:52:08 följande:jag har strul med bromsen på min bee. den hakar lixom inte alltid ur på ena sidan när man tar upp bromsen utan man kan få stå och bromsa/släppa ¨på bromsen några gånger innan den hoppar ur på båda sidor. är de ett vanligt problem?? jag har rengjort och smörjt men utan nån bättring. de e inte varje gång de händer, men ibland och de e störande
nån med tips?? -
nyaStargirl skrev 2010-09-03 10:21:24 följande:Gamla eller nya? -
Aldrig hört. Visa din butik om vad som kan vara fel eller kontakta [email protected] de kanske kan ge dig ngt råd.Sjukhus Mamman skrev 2010-09-03 20:20:35 följande:nya -
Hahabohusbebis skrev 2010-09-02 18:43:05 följande:Svårt att veta vilken jag fick, beställde den som på ebay hette universalbygel till quinny zapp men den kom "naken" utan förpackning eller något märke eller liknande. Däremot i en JÄTTESTOR kartong som egentligen var till en trip-trap-stol !!!! Dvs jag fick betala mer frakt än er andra tror jag...
Sen "råkade" jag köpa en zapp till min bygel - men där passade inte bygeln. Blir jag då tvungen att köpa en Multiway åxå
-
Måste bara fråga, köpte en bee + igår och ska sitsen vara "lös"? Den är ju rörlig men det kanske är meningen att den ska vara så.
Såg att nån annan hade problem med hjul som vobblade, märkte oxå det igår när jag körde hem vagnen från affären (utan barn i) Det var slät asfalt så inget ojämnt underlag. -
Hur menar du lös-rörlig? Den sitter ju liksom fast i de cirkelformade delarna på chassit eller hur jag nu ska förklara. Det är där man lyfter loss sitsen om man t.ex ska ändra och ha den framåt eller bakåt... Förklara mer hur du menar med lös så ska jag försöka titta på min...beccazin skrev 2010-09-08 11:22:34 följande:Måste bara fråga, köpte en bee + igår och ska sitsen vara "lös"? Den är ju rörlig men det kanske är meningen att den ska vara så.
Såg att nån annan hade problem med hjul som vobblade, märkte oxå det igår när jag körde hem vagnen från affären (utan barn i) Det var slät asfalt så inget ojämnt underlag. -
Vår bugaboo bee+ vobblade hjulen med på, blev galen när jag skulle gå i rask takt för då kom de hela tiden (med barn i!) så jag gick till babysmart där jag köpt den och fick byta hjulen och vips, inte vobblat en enda gång nu! =)
Måste vara obalans i hjulen eller något?! -
Kanske kan man prova att byta plats på höger och vänsterhjulet åxå? De kanske rullar lite olika? Bara en tanke...Thoughtless skrev 2010-09-08 13:16:45 följande:Vår bugaboo bee+ vobblade hjulen med på, blev galen när jag skulle gå i rask takt för då kom de hela tiden (med barn i!) så jag gick till babysmart där jag köpt den och fick byta hjulen och vips, inte vobblat en enda gång nu! =)
Måste vara obalans i hjulen eller något?!