• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Tullemi
    Svenne01 skrev 2010-09-15 09:54:08 följande:
    Någon som har erfarenhet av en B. Cameleon från 2006? Jag undrar om det skett stora förändringar jämfört med nya samt ev. problem med 06-modellen?
    Det finns en Cameleontråd . Sök under "barnvag´nar" så hittar du den.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • bohusbebis

Ropade in en svart Bee-åkpåse på T häromdan och den sitter faktiskt inte alls dumt i Bee+ heller. Eftersom Bee är bredare så blev det ett "knapphål" över mitt på uppe. Har bara "slängt" dit den, men vet inte om jag kommer göra mycket mer ansträngning för att den ska sitta på nåt annat sätt faktiskt. Själva "rumpdelen" sitter iallafall som en smäck och det går att vika den över bumperbaren och knäppa så den håller sig lite öppen. Ganska tunn, men perfekt nu i höst. TIll vinter kopplar jag nog in OTH/UJ åkpåsen istället som känns dubbelt så ´tjock.
    Har nu åxå en Bugaboo-ståbräda och den ÄR bättre än vår Buggy Board (som visserligen funkade helt okej).
    Nu är Bee:et såååå fin! Blir en djurparkssväng imorrn tror jag!

• Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-15 15:48:50 följande:

Ropade in en svart Bee-åkpåse på T häromdan och den sitter faktiskt inte alls dumt i Bee+ heller. Eftersom Bee är bredare så blev det ett "knapphål" över mitt på uppe. Har bara "slängt" dit den, men vet inte om jag kommer göra mycket mer ansträngning för att den ska sitta på nåt annat sätt faktiskt. Själva "rumpdelen" sitter iallafall som en smäck och det går att vika den över bumperbaren och knäppa så den håller sig lite öppen. Ganska tunn, men perfekt nu i höst. TIll vinter kopplar jag nog in OTH/UJ åkpåsen istället som känns dubbelt så ´tjock.
    Har nu åxå en Bugaboo-ståbräda och den ÄR bättre än vår Buggy Board (som visserligen funkade helt okej).
    Nu är Bee:et såååå fin! Blir en djurparkssväng imorrn tror jag!

faktum är att min camåkpåse sitter perfa oxå! bara de att man får "putta upp" kanten på åkpåsen så att den ligger ovanför dom två översta knapparna så man kan fästa sufletten i åtminstone dom. men i övrigt så sitter det super bra!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-15 23:05:23 följande:
    faktum är att min camåkpåse sitter perfa oxå! bara de att man får "putta upp" kanten på åkpåsen så att den ligger ovanför dom två översta knapparna så man kan fästa sufletten i åtminstone dom. men i övrigt så sitter det super bra!

Drog just i två resårband i en liten knapphålsflärp på mitten/sidorna som jag bara fäste i chassit, för att hålla den ytterligare på plats.

Nya åkpåsarna ska ju passa både Cam & Bee+, så det kan väl inte vara så stor skillnad på de gamla heller kan man ju tycka. Undrar vilken som är störst. Tänkt först Cam:en, men barnen är väl större när de åker Bee...

Känner mig helnöjd med denna smidiga åkpåse, dottern med. Hon bäddade ner sig och djuren direkt...

• Anatha
    Tullemi skrev 2010-09-15 11:07:43 följande:
    Va kul. Nu blir många glada
    Eller ledsena där rök min chans att vara nöjd med brorsans begagnade Urban Djungle när det är dax för syskon.
  • smultronbål

Hjälp! Min fina bee+ går inte längre att fälla ryggstödet på. Den har blivit låst i "liggläget". Någon som vet vad som kan ha blivit fel, eller är det bara att ta den till butiken där jag köpt den? Har en bit att åka, så helst vill jag slippa det.

• smultronbål

Om jag istället för att i panik rusa till datorn och familjeliv, skulle andas lugnt och titta noggrant på vagnen skulle jag snabbt upptäckt att jag inte fällt upp den helt... så nu fungerar allt precis som det ska! :)

• bohusbebis
    smultronbål skrev 2010-09-16 17:23:54 följande:
    Om jag istället för att i panik rusa till datorn och familjeliv, skulle andas lugnt och titta noggrant på vagnen skulle jag snabbt upptäckt att jag inte fällt upp den helt... så nu fungerar allt precis som det ska! :)
    Skrattande
    Skönt att det ordnade sig!
  • annaofsweden

Hjälp!

Jag har precis köpt en bee plus 2010 och gillar den mycket.

Men nu har det dykt upp ett problem (och jag vet inte om det är jag som är puckad och inte fattar) med att köra upp och nedför ramper. Problemet uppstår eftersom bakhjulen inte "får plats" eftersom de sitter för tätt och jag har problem att bara köra på framhjulen. Vad har man för teknik?!

Känner mig jättebegränsad och funderar nu på att sälja

• Tullemi
    annaofsweden skrev 2010-09-22 23:02:27 följande:
    Hjälp!

Jag har precis köpt en bee plus 2010 och gillar den mycket.

Men nu har det dykt upp ett problem (och jag vet inte om det är jag som är puckad och inte fattar) med att köra upp och nedför ramper. Problemet uppstår eftersom bakhjulen inte "får plats" eftersom de sitter för tätt och jag har problem att bara köra på framhjulen. Vad har man för teknik?!

Känner mig jättebegränsad och funderar nu på att sälja

De funkar sällan (aldrig) att dra den upp för ramper tyvärr. Vi har burit upp vagnen de gånger vi är 2 st. Annars har jag nog fått ta en annan väg eller inte gå in i just den affären osv. Men som tur är (i mitt fall iaf) så stöter jag väldigt sällan på ramper i min vardag.
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6