• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Anatha

När de demade min Bee+ i affären kunde de inte heller fälla ihop den men jag kan falla ihop den med dottern på armen så det är lätt.

En fråga till er med åkpåsen. Hur ser den ut där man trär igenom selen? Min Emmaljunga vagn har sele man kopplar loss så den åkpåsen har fem små hål där man trär in varje rem till selen. Men selen på Been sitter ju ihop så är hålen i åkpåsen långa då?

Jag har nämligen en annan åkpåse som jag funderar på att sy om så den passar till Been jag tycker det är hutlöst att åkpåsen kostar så mycket. Den är ju dyrare än en vinteroverall av bättre kvalitet och den är det mer sömmar på.

• Stargirl
    Anatha skrev 2010-09-23 20:39:08 följande:
    När de demade min Bee+ i affären kunde de inte heller fälla ihop den men jag kan falla ihop den med dottern på armen så det är lätt.

En fråga till er med åkpåsen. Hur ser den ut där man trär igenom selen? Min Emmaljunga vagn har sele man kopplar loss så den åkpåsen har fem små hål där man trär in varje rem till selen. Men selen på Been sitter ju ihop så är hålen i åkpåsen långa då?

Jag har nämligen en annan åkpåse som jag funderar på att sy om så den passar till Been jag tycker det är hutlöst att åkpåsen kostar så mycket. Den är ju dyrare än en vinteroverall av bättre kvalitet och den är det mer sömmar på.
    Nej, man tar loss selen och trär igenom den genom hålen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Anatha
    Stargirl skrev 2010-09-23 21:09:33 följande:
    Nej, man tar loss selen och trär igenom den genom hålen.
    Ahh tack tänkte inte ens på att det går får nog prova lite i helgen och se om det blir att ta fram symaskinen.
  • annaofsweden

Tack för tipsen angående bugaboon och ramper!

Tar och försöker ett tag till. Gick bra att köra en kortare ramp uppåt på framhjulen igår (ca 10 steg). 
    Känns som alla hissar varit ur funktion idag dock... och det har inte ens funnits rampalternativ så det har inte varit dagens problem Glad utan just hissarna.

En man hjälpte mig att bära vid Gamla stans t-bana och höll nästan på att välta ur lilltjejen när han lyfte jättehögt. Läskigt. 

(övriga hissproblem igår och idag: Odensplans t-bana och Liljeholmens galleria, stackars stackars rullstolsburna...)

• bohusbebis
    resemamman skrev 2010-09-23 17:40:42 följande:
    Hoppar in med en Bee fråga... Hoppas någon har svar. 

Jag var i Barnbutiken på Karlavägen idag och tittade på Bee+. Hon i affären verkade inte ha så stor koll. Bla hade hon väldigt svårt för att fälla ihop den, behövde använda bägge händer och ta i rejält. Ska det vara så?

Och så fick hon inte Bugaboos universalåkpåse att funka alls i Bee+. Ska den verkligen passa? Den kändes JÄTTEstor i den lilla vagnen...

Och en sista fråga, vagnen känns väldigt "öppen" på sidorna, stör man sig inte på det när man har en bebis i den?! 
    Har visserligen inte haft bebis i vår Bee+, däremot köpte jag en bumperbar (ej original, via ebay) som gör att det känns lite "säkrare". Nu vill vår drygt 2åring ibland hoppa i och ur själv, så vi har den inte alltid på. Men den känns skön att ha när vi kör henne framåtvänd i stan... Tycker åxå att bee+ är att föredra före "gamla" bee för att den har längre livslängd. Gillar åxå själva sittdelen skarpt, flexibel och bekväm. Det gör oxå dottern. MEN det blir inte vår resevagn på långresa, den tar för stor plats jämfört m skrutt Maclaren Questen som vi snubblade över. Visserligen är Bee:t en mycket bättre vagn, men för en dryg månads kuskande så får Questen duga....
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-09-24 21:16:29 följande:
    MEN det blir inte vår resevagn på långresa, den tar för stor plats jämfört m skrutt Maclaren Questen som vi snubblade över. Visserligen är Bee:t en mycket bättre vagn, men för en dryg månads kuskande så får Questen duga....
    Glömde att huka mig....
  • bohusbebis

Och jag tycker Bee+ är busenkel att fälla. Det är ju bara 2 vita plastgrejer man ska skjuta lite på... Hur kan man misslyckas? Kan kanske tycka att den är lite svårare att fälla om man har sittdelen mot sig, men det lär man sig snabbt. Att fälla ut den kräver dock lite träning, innan man får in den rätta knycken. Men när man väl fått det så är det som att cykla...

• Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2010-09-24 21:16:29 följande:
    Har visserligen inte haft bebis i vår Bee+, däremot köpte jag en bumperbar (ej original, via ebay) som gör att det känns lite "säkrare". Nu vill vår drygt 2åring ibland hoppa i och ur själv, så vi har den inte alltid på. Men den känns skön att ha när vi kör henne framåtvänd i stan... Tycker åxå att bee+ är att föredra före "gamla" bee för att den har längre livslängd. Gillar åxå själva sittdelen skarpt, flexibel och bekväm. Det gör oxå dottern. MEN det blir inte vår resevagn på långresa, den tar för stor plats jämfört m skrutt Maclaren Questen som vi snubblade över. Visserligen är Bee:t en mycket bättre vagn, men för en dryg månads kuskande så får Questen duga....
    fast min 2,5åring åker gamla been och hon är 96cm och får plats bra
  • bohusbebis
    Tant Pruselius skrev 2010-09-24 21:23:43 följande:
    fast min 2,5åring åker gamla been och hon är 96cm och får plats bra
    Det var inget ont menat mot "gamlingen", den är ju ändå rymlig. Glad Det var inte så jag menade.
    Men vi fastnade för flexibiliteten hos plussaren.
  • Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2010-09-24 21:28:08 följande:
    Det var inget ont menat mot "gamlingen", den är ju ändå rymlig. Glad Det var inte så jag menade.
    Men vi fastnade för flexibiliteten hos plussaren.
    jag förstår dig, jag skulle oxå ha köpt den....om jag inte fick denna till et tokbra pris och sedan som sagt gillar jag "vingarna" som ger den en mer ombonad känsla....
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6