• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Noiis
    BeeWee skrev 2010-10-07 21:39:36 följande:
    Jag vill, jag vill se!
    då tar jag hem been och fällen i morrn
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • supermami
    BeeWee skrev 2010-10-07 13:50:15 följande:
    Jag tycker definitivt att Bee+ är en vagn för nyfödda! Mitt kryp föddes i somras och har åkt Bee sen dess, i sin cocoon. Det enda jag kan undra är om det skulle kunna vara lite för kallt för en bebbe som föds mitt i vintern eftersom det inte är lika vindskyddat och ombonat som i en mer klassisk barnvagn. 

Min skrutt är några månader gammal nu så han kommer snart kunna byta cocoonen mot åkpåse. Jippi! En ny sak att inhandla :D 
    min mini kommer mellan april - maj ocj jag är mer orolig att det kommer bli för varmt i cocoonen.
    bor i spanien och det blir otroligt varmt i juli - sep, men den kanske inte är så varm som den ser ut?
  • Noiis
    supermami skrev 2010-10-07 23:28:13 följande:
    min mini kommer mellan april - maj ocj jag är mer orolig att det kommer bli för varmt i cocoonen.
    bor i spanien och det blir otroligt varmt i juli - sep, men den kanske inte är så varm som den ser ut?
    nåt måste man nästan ha i botten, tänk på att been e öppen och de finns mängder med bakterier osv. dessutom e sittdelen rätt hård.
    du måste ju inte ha cocoonen stängd utan ta bort överdelen eller satsa på en mjuklift utan lock
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Tullemi
    Asia1 skrev 2010-10-07 21:30:20 följande:
    hej! min bee+ skramlar vä'ldigt och har alltid gjort. går det att göra något åt?
    Vi är några stycken som har skramlande Bee-vagnar . Jag tror inte att någon har klurat ut vad man kan göra åt det. Det vi har pratat om tidigare i tråden är att vagnen skramlar väldigt mycket just i fästena där man justerar styrets/handtagets höjd.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • straw2008

Märkte precis att den nya skramlar mkt om det är det minsta ojämnt underlag. Dn gamla var ju lnäpptyst.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • BeeWee
    supermami skrev 2010-10-07 23:28:13 följande:
    Som Sjukhusmamman säger så finns det ju även alternativ med öppen mjuklift. Tror det är några som använt Carenas mjuklift med handtag, om jag inte missminner mig.

Nu i sommar när min kotte föddes var det också väldigt varmt -- han låg i blöja i stort sett hela första månaden (så mina fina P.OP-kläder i storlek 50 förblev oanvända..) -- och vi hade cocoonen öppen hela tiden. Nackdelen är att det inte går att ta bort locket helt och hållet.  
  • Tullemi

Vi hade Carenas mjuklift i den gamla Bee'n, men den låg inte alls bra i den nya Bee'n. Det var inte lika platt liggläge

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tant Pruselius
    straw2008 skrev 2010-10-08 08:13:47 följande:
    Märkte precis att den nya skramlar mkt om det är det minsta ojämnt underlag. Dn gamla var ju lnäpptyst.
    då var det ett plus till den gamla
  • Tant Pruselius
    Tullemi skrev 2010-10-08 08:54:43 följande:
    Vi hade Carenas mjuklift i den gamla Bee'n, men den låg inte alls bra i den nya Bee'n. Det var inte lika platt liggläge
    p&t-liften ligger oxå perfa i gamla...
  • straw2008

Vi köpte babyproffsens egna lift helt underbar med en egen liten suflett. Satt ultimat i gamla been :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6