-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Vi fäster vår elodie över kanten, man får ju knäppa av några av knapparna men sufletten sitter ju bra ändå tycker jag.
-
funderar starkt på att köpa en bee + till min dotter.. hon är snart tio månader nu. Är lite skeptisk över att det ser ut som att barnet inte har något att vila sina fötter mot, eller kan man ställa in höjden på fotstödet så det passar efter hur långa dom är?
Kan det inte komma en bildtråd för alla er med Bee? -
Fotstödet går inte att justera eftersom det är en del av ramen/chassit. Däremot så finns det 2 "längder" på sitsen om det är till nån hjälp.BeautifulFlower skrev 2010-10-16 20:46:14 följande:funderar starkt på att köpa en bee + till min dotter.. hon är snart tio månader nu. Är lite skeptisk över att det ser ut som att barnet inte har något att vila sina fötter mot, eller kan man ställa in höjden på fotstödet så det passar efter hur långa dom är?
Kan det inte komma en bildtråd för alla er med Bee? -
Fotstödet går bara att använda om barnet sitter frammåt, inget av våra barn verkar dock ha saknar fotstödet.... O jag har faktiskt inte heller sett något barn som faktiskt nått ner till fotstödet med fötterna ?!
-
Inte ens vår 2 år å 3 mån tjej når ner... Men saknar det inte såvitt jag kan bedöma...straw2008 skrev 2010-10-16 21:46:15 följande:Fotstödet går bara att använda om barnet sitter frammåt, inget av våra barn verkar dock ha saknar fotstödet.... O jag har faktiskt inte heller sett något barn som faktiskt nått ner till fotstödet med fötterna ?! -
Hej!
Måste bara fråga om någon vet en frambåge som passar på gamla bee? :D
Och om Emmaljungas sittdyna passar i? -
Skulle tro att en "universal frontbåge till quinny zapp" funkar även på gamlingen, funkar fint på vår Bee+ och så stor skillnad är det nog inte. Bågen är lite flexibel... Köpte en via tyska ebay, sök på frontbügel och zapp så får du nog nån träff, pm:a mig annars så ska jag kolla var jag hittade vårEliasMamma09 skrev 2010-10-17 17:07:27 följande:Hej!
Måste bara fråga om någon vet en frambåge som passar på gamla bee? :D
Och om Emmaljungas sittdyna passar i? -
Ja man kan fästa den på knapparna med gummisnoddar som sitter i påsen och selen då förstås. Sen är den formsydd och inte blank i tyget så alla dessa saker gör att den sitter gjuten.Jenslund skrev 2010-10-16 09:47:05 följande:Jag märkte det. Trodde att det skulle gå att vika påsen över kanten på ryggstödet men det fanns liksom ingen plats där för det. Dumt att jag inte dubbelkollade det innan men jag var helt säker på att det skulle fungera.
Men än så länge är dottern så liten så hon bara liger ner och då fungerar det ju bra. Dessutom blev det väldigt snyggt med röd sufflett och rockabilly dot-påsen
Hur fungerar Bugaboopåsen? Går den att fästa vid ryggstödskanten på nåt sätt eller håller den sig på plats genom selen? Får väl köpa en sån sen när dottern börjar sitta upp... -
Okej ska kolla upp det, passar de nya sufletterna till gamla modellen?
-
Idag köpte vi Bugaboos's åkpåse till vår Bee. Hoppas den är lite varmare än den vi hade till gamla Bee. Den kändes lite mysigare iaf.