• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Noiis
    Tullemi skrev 2010-10-10 10:39:38 följande:
    Ja, så klart och den hasar trots det. Kanske ska förtydliga att det är sittdelen som hasar utåt. Den hålls alltså fast i ryggdelen utan problem, Eftersom det är Lucas 8 månader som sitter i vagnen så är ryggen inte förhöjd och då blir dynan lång. Jag försöker knö ner den i skarven mellan rygg och sits, men redan efter en kort stund så har sonen fått den att kana utåt och då stramar det illa i dynans tyg vid selfästet mellan sonens ben
    så gör alla mina dynor och dom åker ner i ryggen med så man måste gå och dra i dom hela tiden. skit störigt!
  • 06mamma

Mileas mamma: jag har visserligen gamla Been men sittdynan "hasar" precis som du säger! + att den har blivit nopprig trots att dottern bara är 7 mån och inte har skor eller så. Helt värdelöst!

• straw2008

Man kan lägga lite antigludmatta mellan dyna o sits så glider inget. Sån man har under mattor.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Tullemi
    straw2008 skrev 2010-10-11 06:41:57 följande:
    Man kan lägga lite antigludmatta mellan dyna o sits så glider inget. Sån man har under mattor.
    Ja, man kan ju alltid testa för värre kan det inte bli, blää.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-10 12:21:19 följande:
    så gör alla mina dynor och dom åker ner i ryggen med så man måste gå och dra i dom hela tiden. skit störigt!
    Det tycker jag inte att mina hemsydda gör alls! Borde sy komersiellt
    Mina är bara fästade med selen, men jag har sytt "vikränder" som gör att de formar sig efter sitsen. Kanske det som gör det? Har åxå 1,5 cm skumgummi i som är ganska stumt, kanske åxå bromsar lite...
    Fast buggans är ju en massa sömmar på....
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-11 09:24:04 följande:
    Det tycker jag inte att mina hemsydda gör alls! Borde sy komersiellt
    Mina är bara fästade med selen, men jag har sytt "vikränder" som gör att de formar sig efter sitsen. Kanske det som gör det? Har åxå 1,5 cm skumgummi i som är ganska stumt, kanske åxå bromsar lite...
    Fast buggans är ju en massa sömmar på....
    har inte testat mina hemmasydda i been än. men, ja nu har ju inte jag bugaboo men kompisen har den å den glider som tusan min från addstroller gör likadant. dom har alla sånna sömmar! desutom sätter man ju fast med med spännen med... glider likförbannat
  • bohusbebis

Ingen som testat om det går att ha en Urban Jungle-liggdel på Bee:ets chassi? Finns ju 2 stl på liggdelar numera (UJ och Swiften)...

• 06mamma

Jag hade UJ's syskonliggdel i Been. Inte på chassit utan direkt i.
    Skruvade bort fästena och sen satt perfekt! Säkrade den inte på något sätt utan den satt som en smäck!
    Men jag har ju gamla Been... 

Har inga fästen kvar så jag kan inte prova den direkt på chassit.

• bohusbebis
    06mamma skrev 2010-10-11 14:20:43 följande:
    Jag hade UJ's syskonliggdel i Been. Inte på chassit utan direkt i.
    Skruvade bort fästena och sen satt perfekt! Säkrade den inte på något sätt utan den satt som en smäck!
    Men jag har ju gamla Been... 

Har inga fästen kvar så jag kan inte prova den direkt på chassit.

Då borde kanske syskonliggdelen / swiftliggdelen passa och om man är klurig borde det gå att skruva fast fästena så att den kan sitta direkt på ramen... Kanske... Nu är det ju inte aktuellt för oss, men jag gillar att klura ut universallösningar (det gör liksom vagnen ÄNNU bättre).
    Nån som har en UJ och har testat om den bumperbaren funkar på Bee+? (swiftbumpern funkar inte, är för kort, däremot funkar spännena)
  • FridaLee
    bohusbebis skrev 2010-10-11 14:26:54 följande:
    Då borde kanske syskonliggdelen / swiftliggdelen passa och om man är klurig borde det gå att skruva fast fästena så att den kan sitta direkt på ramen... Kanske... Nu är det ju inte aktuellt för oss, men jag gillar att klura ut universallösningar (det gör liksom vagnen ÄNNU bättre).
    Nån som har en UJ och har testat om den bumperbaren funkar på Bee+? (swiftbumpern funkar inte, är för kort, däremot funkar spännena)
    Kollade med liggdelen men eftsrom det är färdiga hål där fästena ska in går det inte att skruva om, och´chassit är ju bredare vid handtaget och ner så där kan man inte fästa. Får bli en lift
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6