-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Den där solsuffletten ser ju ut som den till bee+. Jag pratade med åf om solsufflett till bee och då fick jag infom att den enda som fanns till bee var den där kokongen. F*n annars hade jag beställt en sån med en gång när jag beställde vagnen. Nu känner jag mig lite lurad.

-
brukar finnas ute på blocket/tradera, jag hade en som jag ALDRIG kände att jag hade användning för.... (kanske om jag hade åkt på utlandssemester så... men inte här hemma/öland)Asereht skrev 2011-03-22 09:16:23 följande:Den där solsuffletten ser ju ut som den till bee+. Jag pratade med åf om solsufflett till bee och då fick jag infom att den enda som fanns till bee var den där kokongen. F*n annars hade jag beställt en sån med en gång när jag beställde vagnen. Nu känner jag mig lite lurad.
-
Vi har ett solskydd/myggnät som ser ut som en kokong ungefär till gamla Bee som vi använder ovanpå ordinarie sufflett på vår Bee+. Borde ju vara lika på gamla bee som den är gjord för. Förra sommaren gillade dottern det jättemycket och sa att hon satt i "kojjan". Gillade inte riktigt Bee+:ens sommarsilversufflett med nät utfällning som man var tvungen att ha jämt (älskar de färgglada suffletterna ju). Ska se om jag hittar nån bild på hur det såg ut...
-
Jo men hur vet man om det är en sån och inte kokonggrejen? Det gäller att säljaren har packat upp den och har koll if. Eftersom åf sa att det bara finns en modell av solsufflett/skydd till bee så har jag helt dissat att leta. Ja, ja får bli ett senare projekt ifall jag känner att det behövs, jag har ju iaf tre fina suffletter. .-)Tant Pruselius skrev 2011-03-22 09:23:47 följande:brukar finnas ute på blocket/tradera, jag hade en som jag ALDRIG kände att jag hade användning för.... (kanske om jag hade åkt på utlandssemester så... men inte här hemma/öland) -

Detta är alltså "gamla" Bee-sol/myggnätet som vi har ovanpå Bee+ suffletten. Fördelen tycker jag är att man kan ha med den i en lite påse när man behöver och bara slänger på när man behöver (alltså inte behöver byta hela suffletten) Luckan/mellanrummet som syns på bilden går att "försluta" hyffsat tack vare att det är resårkant just där. Smart. -
Det är förresten genomskinligt nät i denna. Inte silveryta som på själva suffletten.
-
Alltså till gamla bee finns en suflett i uv-tyg. Det finns oxå en kokong i nät, den bohusbebis har foto på, bohus kokong är samma som bilderna på kokongen tidigare i tråden. Våra barn älskade att sitta i kokongen den är ju säker för getingar o allting så vi drog på den då barnen skulle sova oftast.
-
Till skillnad från den integrerade silversufflett/utfällningsnätet på Bee+ så sluter den gamla nätkokongen tätt under vagnen också. Totalt insektssäker alltså. Bee+:ets variant blir det ett glapp nertill om jag minns rätt...straw2008 skrev 2011-03-22 10:03:26 följande:Alltså till gamla bee finns en suflett i uv-tyg. Det finns oxå en kokong i nät, den bohusbebis har foto på, bohus kokong är samma som bilderna på kokongen tidigare i tråden. Våra barn älskade att sitta i kokongen den är ju säker för getingar o allting så vi drog på den då barnen skulle sova oftast.
Men det beror ju på behov, är det inte jättemyggigt så räcker det ju gott... -
Bohusbebis har du lagt in en bild? Får kolla på safari
-
Åh!!! Den vill jag ha!!