-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Bee plus som jag köpte ny i maj
-
Jag har haft två vanliga o en plus, aldrig haft det problemet. Men när man ska upp för kanter o så (eller bara gå över ett väääldigt tjockt streck på övergångsstället) så kan hjulet ställa sig på tvären, då får man backa en bra bit o köra om.
-
Pasande: Att hjulen vobblar har bugaboo haft problem med på bee plus. Hör av dig till dem så skickar de små brickor som du fäster på hjulet runt pinnen som sticks in i chassit

-
AnPa: Tack! det ska jag göra
-
Jag skulle börja med att smörja med lite kopparpasta,hjulen beter sig så när de är torra :)MamaPapa skrev 2011-08-01 19:56:41 följande:Hej - kanske står nånstans i tråden men jag kan inte söka på mobilen:
Någon annan som haft problem med att framhjulen liksom kärvar? Tex häromdagen ville det högra hjulet bara svänga vänster. Till slut fick jag låsa hjulen för att överhuvudtaget kunna köra den.
Man kan trycka ner bakhjulen lite så fram hjulen snurrar i luften och sen är det bara att gå igen om de ställer
sig åt sida igen.
Om det inte hjälper så kontakatar du [email protected] -
Hade också samma problem med min bee+, köpt i maj. Först var de tröga första veckan, men det blev bättre, sen efter en månad ungefär så fastnade de om man svängde för mycket eller vände.MamaPapa skrev 2011-08-01 19:56:41 följande:Hej - kanske står nånstans i tråden men jag kan inte söka på mobilen:
Någon annan som haft problem med att framhjulen liksom kärvar? Tex häromdagen ville det högra hjulet bara svänga vänster. Till slut fick jag låsa hjulen för att överhuvudtaget kunna köra den.
tog av hjulen och smorde så blev det mycket bättre.
För mig funkade det inte att göra som thj säger att lyfta upp framhjulen, för de fastnade verkligen. Men det löste sig ju med smörjning. Kommer inte ihåg vad vi använde eller om det blev silikonsprej för att vi hade det lättillgängligt, men thj vet ju vad hon pratar om
-
annat82 skrev 2011-08-02 15:01:05 följande:Hade också samma problem med min bee+, köpt i maj. Först var de tröga första veckan, men det blev bättre, sen efter en månad ungefär så fastnade de om man svängde för mycket eller vände.
tog av hjulen och smorde så blev det mycket bättre.
För mig funkade det inte att göra som thj säger att lyfta upp framhjulen, för de fastnade verkligen. Men det löste sig ju med smörjning. Kommer inte ihåg vad vi använde eller om det blev silikonsprej för att vi hade det lättillgängligt, men thj vet ju vad hon pratar om
gullig du är :)
-
Hej!
Väntar bebis i december och är bra sugen på en bee, men sitter och funderar på om den fungerar bra på vintern, eller om man ska satsa på det först till våren. Vad säger ni? -
Nu har jag fått mail från företaget jag köpte vagnen av och de har varit i kontakt med Bugaboo. Jag har fått en instruktion från dem:
At first point, please put the stroller as on the attached picture. (fig. 1).
Then place the swivel wheels in a horizontal position and release them.
A well functioning swivel wheel should fall down to a vertical position. (Fig. 2)
(och så är det två bilder här som jag har problem att kopiera från emailet)
In the case the swivel wheels stay in the horizontal position, then you will need to take the following actions:
1. Take the swivel wheel off the chassis.
2. Clean the bearings and the pins on the chassis with a piece of cloth.
3. Put some silicone spray on the bearings.
4. Place the swivel wheels back on the chassis.
5. Rotate swivel wheels 10 revolutions.
In case the swivel wheels are still not rotating properly, please contact me again to take further action.
Så jag måste köpa lite silikonspray verkar det som. Så det stämmer ju med era andra inlägg ovan.
-
Låter bra det där. Mina snurrar som en dröm efter lite silikonspray, så hoppas det funkar för dig också