• Amazina

Boende i Schweiz del 11.

Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.
  • Malarklippan

Schwanna! Vilken underbar blogg du har!! Ville bara skriva det och tacka för tipset om din blogg! Skrattande

• Schwanna
    Malarklippan skrev 2012-05-10 19:15:56 följande:
    Schwanna! Vilken underbar blogg du har!! Ville bara skriva det och tacka för tipset om din blogg! Skrattande
    Tack, vad gullig du är! Bra att kunna uppdatera familj och vänner hemma i sverige:) 

Har inte riktigt hängt med. När flyttar du och din familj ner hit? :) Ska du starta en blogg då kanske;) ?  
  • Schwanna

Morgen! 

Vill bara nämna snabbt: vi ska antagligen flytta hem till sweden igen till slutet av året. Alla våra möbler ska bort... Är någon intresserad eller om någon vet någon annan som kan tänkas vilja köpa billigt kontakta mig:) Vi bor vid Zurich:) Mesta är från IKEA och viss saker kommer skänkas bort pga av lite märken.

Ha en strålande dag! 
    Kramar från soliga guldkusten!  

• Issan8

vi kommer också att börja sälja av lite möbler till hösten men vi flyttar inte förrän nästa vår. Flyttar ni redan i vinter?
    Har du hittat flyttbolag?
    Bor också på underbara guldkusten i Küsnacht  Glad....hur ska man hitta lika fantastiska ställen att bo på i Stockholm? 

Kollade lite snabbt in din blogg Schwanna, förre året badade vi också i maj men i år, fy det har ju vart mycket kallare så det var modigt av din sambo måste jag säga. Ha en bra dag allesammans!

• Schwanna
    Issan8 skrev 2012-05-23 14:49:19 följande:
    vi kommer också att börja sälja av lite möbler till hösten men vi flyttar inte förrän nästa vår. Flyttar ni redan i vinter?
    Har du hittat flyttbolag?
    Bor också på underbara guldkusten i Küsnacht  Glad....hur ska man hitta lika fantastiska ställen att bo på i Stockholm? 

Kollade lite snabbt in din blogg Schwanna, förre året badade vi också i maj men i år, fy det har ju vart mycket kallare så det var modigt av din sambo måste jag säga. Ha en bra dag allesammans!
    Vi flyttar till årsskiftet. Eller jag och hunden åker nog tidigare till Sverige så kommer sambon när jobbet slutat:)

Vi kommer inte ha några möbler med oss härifrån. Allt ska bort. Bara småsakerna ska med och det hoppas jag kan lastas i bilen. Så som vi gjorde när vi flyttade hit...jisses att dom inte ville undersöka vid gränsen in til llandet vad vi hade i våra svarta sopsäckar!! Haha:) 

Vi har lyckligtvis en lägenhet att komma tillbaka till i Vasastan som vi tycker är en härlig stadsdel. Men visst kommer jag sakna detta... Usch, jag får nästan ångest!!!  

Kommer ni köra tillbaka alla era möbler? Ni kanske tog med från Sverige? :)  
  • Räkmamman
    Malarklippan skrev 2012-05-08 21:31:32 följande:
    Hej Alla! Någon som känner till om det finns någon blogg av nån svensk (eller norsk el dansk också för den delen) som flyttat o bor i Schweiz? Har googlat en del men inte hittat nån.
    Jag bloggar lite till och från www.karinanderssonhagelin.com eller www.parenthoodpuzzle.com
    Välkommen till Schweiz!!!
  • Räkmamman
    Schwanna skrev 2012-05-14 10:33:53 följande:
    Morgen! 

Vill bara nämna snabbt: vi ska antagligen flytta hem till sweden igen till slutet av året. Alla våra möbler ska bort... Är någon intresserad eller om någon vet någon annan som kan tänkas vilja köpa billigt kontakta mig:) Vi bor vid Zurich:) Mesta är från IKEA och viss saker kommer skänkas bort pga av lite märken.

Ha en strålande dag! 
    Kramar från soliga guldkusten!  
    Kan tipsa om en Yahoogrupp här i Zürichområdet om ni vill sälja möbler, här postas det ideligen om sådant: http://groups.yahoo.com/group/Families-in-Zurich/

Annars kanske sätta en lapp på konsulatet eller svenska kyrkan? Jag är på kyrkan jämt och ständigt, leder sånggruppen på fredagar samt är ansvarig för babycaféet så jag kan gärna hänga en lapp åt er där om ni skaickar ett dok. till karin@parenthoodpuzzle.com
  • Schwanna
    Räkmamman skrev 2012-05-29 15:56:19 följande:
    Kan tipsa om en Yahoogrupp här i Zürichområdet om ni vill sälja möbler, här postas det ideligen om sådant: groups.yahoo.com/group/Families-in-Zurich/

Annars kanske sätta en lapp på konsulatet eller svenska kyrkan? Jag är på kyrkan jämt och ständigt, leder sånggruppen på fredagar samt är ansvarig för babycaféet så jag kan gärna hänga en lapp åt er där om ni skaickar ett dok. till karin@parenthoodpuzzle.com
    Jättesnällt ! Jag återkommer när det blir aktuellt:) 

Så tyst på tråden, vad gör ni egentligen? Tråkigt väder vi har...nästan som svensk sommar så det känns lite hemma:) Haha...  
Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.