Anonym (pensionären) skrev 2011-01-23 07:34:51 följande:
Vad för mediciner har du fått testa?
Tröttheten kan inte delvis bero på depression?
Jag har både psykolog och psykiatriker och går på öppenvård med arbetsterapeuter, sjukgymnaster osv.
Är man sjukskriven har man ju tid att gå på psykiatrins olika aktiviteter. Brukar finnas grupper för det mesta. Har även gått kurs om bipolärt syndrom, mycket bra. Ena gången hade vi överläkaren nr 1 där som vi fick peppra med medicinska frågor osv.
Finns ju på många psyk massa terapigrupper, KBT, DBT osv...
Men jag måste säga att efter att ha bott i två olika städer och tillhört två olika psyk så kan det vara stor skillnad. Jag tror det har mkt att göra med arbetsmiljön för de anställda. Förra psyk jag tillhörde var det mkt rörigare, mkt stafettläkare och det var svårt att få en och samma hjälp då alla läkare har sitt eget sätt att behandla.
Man får tyvärr kämpa ganska mkt för att få rätt hjälp tycker jag. Jag var faktiskt tvungen få en regält galen manisk period innan dom tog mig på "allvar". Då vart det fart kan jag lova. Fick gå till psykiatriker och psykolog varje dag i några veckor

höhö.
Fråga om det inte finns några grupper, behandlingar som du kan få gå på? Jag har bla gått i hälsogrupp och aktivitetsgrupp, det är väldigt härligt för själen. Och så träffar man andra med sjukdomar.
Hmm, jag har fått testa dom flesta dep mediciner å så har jag fått lamiclat... Annat vill min läkare inte ge mig =( Men av alla så blir jag trött å e endast vaken ca 3 timmar... Tyvärr så e min läkare inte öppen för förslag utan hon vill bara skriva ut mediciner till mig =( Jag vill inte ta några alls...