Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram
Jag har pratat mycket om detta med min BM och hon vet om detta men hon har skickat mig vidare till det BB jag valt för att få hjälp med min förlossningsplanering och få träffa dom som jobbar där och dom mig osv så jag kan känna mig trygg men det går så segt känns det som och det börjar närma sig nu.. Man vet ju aldirg när bebis behagar att dyka upp så att säga så det är lite tufft.. Men vill verkligen föda naturlöigt är som sagt rädd för smärtan och panikångesten och att ajg ska hamna i en depp fas å inte ta till mig mitt barn eller attt jag kommer bli en dålig mamma pgr av min diagnos..
Har ni ammat efter förlossningen? Jag hade nog inte klarat av att ta hand om barnet utan medicinerna i kroppen...
Hej alla.
Jag är troligtvis bipolär 2. Har fått medicin Serequel. Äter 300 mg per dag. Nån annan som har provat den medicinen? Biverknningar? FUnka den bra / dåligt för er?
Har egentligen tusen frågor att ställa. men är just nu i en neråt svacka. Så jag orkar inte ta mig för att skriva så mycket. Många ledsna orkeslösa dagar nu.Tyvärr... Hur tar man sig upp igen?????
Skulle vilja fråga er om råd...
Jag har precis blivit gruppchef på företaget som jag jobbar på och fick förra veckan information om att en i personalen är manodepressiv och även medicineras för detta. Sedan förra veckan har han orsakat två incidenter som jag antar, eftersom jag inte är kunnig om sjukdomen, är sviter av hans diagnos.
Nu undrar jag hur ni tycker att jag ska bemöta honom? Klarar han av att ta emot feedback? Hur känslig är man när man är i en "dålig" fas?
Känner era arbetsgivare till era diagnoser? Hur fungerar det när ni befinner er i en svacka?
Hoppas ni orkar och vill svara.