Jo, jag är en manshatare.
Digestive skrev 2010-03-02 22:34:00 följande:
Jag skulle gissa på informationsbrist eller på källor som ger en annan bild än dina. I övrigt så känns det som att du fäktar in absurdum i ett ämne som jag inte riktigt tror att du förstår din egen närhet och bidrag i. Du bidrar nämligen till ett bredare feministiskt perspektiv genom att medverka på viset som du gör här, då du delar ut information som kan motverka möjliga och allmänna missuppfattningar inom ämnet. Att du ser fel i länken mellan verklighet och den allmäna uppfattningen bland feminister, betyder inte att du håller på att slå hål på feminismen. Utan det gör dig snarare till en feminist med mer insikt i dessa frågor än den gemene. För det du strävar efter handlar väll om en rättvis och korrekt bild att utgå ifrån; inte sant? Något som väldigt många feminister också strävar efter tillsammans med dig. Då det inte finns någon institution med målet att utbilda och kontinuerligt uppdatera allmänhetens feminister i sakfrågor (och troligen aldrig kommer att finnas) så drivs folkrörelsen frammåt av bland annat sådana som dig; som vet lite mer efter att ha ifrågasatt den allmäna uppfattningen och därmed aktivt sökt information utanför den. Att du delar med dig av sådan här information kan inte ses som något annat än nyttigt - ur ett genuint feministiskt perspektiv.Om det vore så skulle jag jubla, räkna med det. Jag hoppas innerligt att en del kan ta till sig, men det jag sett i mina diskussioner med feminister hittills är att de vägrar se verkligheten utan vill vara kvar i sina illusioner. Varför har jag inte en aning om.
Det finns feminister som vägrar gå på de sedvanliga radikalfeministiska myterna men dessa är lätträknade. Louise Persson (som bloggar) och Petra Östergren är två.
Vad jag helst av allt vill är att ha ett bra samarbete mellan olika intressen för att åstadkomma äkta jämställdhet, dvs där vi har lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter.