Inlägg från: DrKejs |Visa alla inlägg
  • DrKejs

Jo, jag är en manshatare.

Miss Skywalker skrev 2010-02-27 01:00:36 följande:
    Så du menar att män oftare blir smutskastade än kvinnor?! Det finns en anledning till att ts skrev sin ts och att den hade låtit märkligare om vi bytt ut ordet man mot kvinna. Förstår du inte skillnaden kan jag bara beklaga..
    Tja, det räcker med att studera media ett tag för att se hur det ser ut. Sen tillkommer all statsfeministisk propaganda om mäns våld mot kvinnor där alla män utpekas som skyldiga. Propaganda om att våldtäkter handlar om en könsmaktordning, helt i strid med gängse uppfattning inom psykologin där de talar om känslostörningar och oförmåga till normala gränser.
    Räcker det inte med denna smutskastning som fått fortgå under väldigt lång tid? Tror ni verkligen att vi får ett bra samhällsklimat när alla vita heterosexuella män anses vara våldsverkare och förtryckare?
    Nej, det är dags för en Lysistrate; alla vita heterosexuella män borde vägra betala skatt. Sen skulle vi se hur alla offentliganställda genusmuppar klarar sin försörjning.
    Eller vill dessa genusmuppar förvärra situationen ännu mer och bygga vidare på grogrunden för kriminella gäng och i slutändan åstadkomma ett riktigt krig?
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-27 06:29:21 följande:
    självklart inte. men ett problem är att de flesta män vägrar ta ansvar för sin del i det hela. Eller, rättare sagt - problemet är väl att alla vi vägrar ansvar. Det värsta är ju tystnaden. Att ingen säger ifrån. De säger inte ifrån när de ser sina medbröder bete sig illa. jag tänker på när jag som tioåring var på klassresa och vaknade av att en klasskompis pappa tog sig friheter. Hur hans beteende ursäktades och tystades ner av de andra vuxna som var där. "han var ju full!". Ingen anmälning, ingenting. Och på hur han senare ringde och trakasserade och hotade min mamma. Och jag tänker på alla gånger jag bett om hjälp och fått svar att jag får skylla mig själv eller att "men så är pojkar, de vill ju bara få kontakt med dig" när jag för femtioelvte gången tryckts ner bakom skolan för att de vill känna. Jag kan berätta miljoner historier om kvinnor som aldrig får gehör, om mäns tysta acceptans och om kvinnors resignerande. sen tänker jag på männen med makt. och på hur våldtäktsoffer alltid är de som ställs till svars. kvinnor ska ta ansvar för mäns sexualitet och gör vi inte det så får vi skylla oss själva. osv.
    Ingen säger ifrån??? Ge upp! Vi är många som säger ifrån, men fan ta mig om jag vill göra det i fortsättningen med tanke på all jävla skit vi får utstå från er.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-27 06:31:26 följande:
    det gör jag också. Och jag tror att vi går mot andra tider. Vi har blivit medvetna om könrollernas och vår fostrans verkan och hur det missgynnar både kvinnor och män. Jag vill att mina söner (om jag får några) ska växa upp utan en massa krav på manlighet. Tack för förståelsen och de kloka orden.
    Ja, vi går mot andra tider. Läs kommentarerna på diverse artiklar inom internetbaserade medierna så får du se åt vilket håll vi går. Vi blir fler och fler som har tröttnat på er könsrasism.
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-02-27 16:36:27 följande:
    Då borde det vara ok att hata kvinnor enligt dig. Och araber, judar, homosexuella, mfl.
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-02-27 17:29:38 följande:
    Byt ut orden man mot kvinna i ts och läs den igen. Poängen ts hade blir då ännu tydligare, det här fenomenet existerar! Det har inget med att försöka smutskasta ngn att göra, tvärtom. Den öppnar upp till debatt! Din ilska gör dig trångsynt! Det enda i den här tråden som känns som uppviglare till ngt könskrig är dina aggresiva inlägg..
    Det är uppenbarligen så normalt att säga att man hatar män och allt manligt så ni inte ens anser att det är konstigt. Är det då jag som är trångsynt? Fascinerande!
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-27 18:35:26 följande:
    det var ju du som sa att du också blivit tafsad på.
    Ja, det gjorde jag, detta såg du som något oskyldigt uppenbarligen. Konstigt att de som tafsade på dig ska hatas medan de som tafsade på mig gjorde något oskyldigt...
    Fast du kanske tycker att en tonårskille ska uppskatta att bli kladdad på och få skamliga förslag av äckliga gamla kärringar, förlåt, pumor?
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-27 18:48:02 följande:
    tafs är ALDRIG oskyldigt och aldrig ok. Jag tycker tvärtom att det är förjävligt att det anses helt ok för kvinnor att kränka män - antingen genom att tafsa eller slå. (en kvinna som ger en man en örfil anses ju inte som nåt fel, tvärtom - det romantiseras och nästan uppmuntras)  Och tafs? Det liksom skojas bort - tyvärr oftast av män som säger "jag skulle bli glad om nån tog mig på kuken!" när man debatterar mäns sexuella kränkningar mot kvinnor. Så nej tafs är inte ok. men det ÄR skillnad på tafs och övergrepp. Och på barn och vuxna. Men du kom med en kommentar som jag inte hittar nu, som gav intrycker av att mina upplevelser inte var så farligaör och absolut ingen anledning till att känna som jag g. Men jag kan ha misstolkat.
    Ja, du lär ha misstolkat det rejält eftersom jag inte har nämnt det innan. Nej, det är inte det minsta kul att bli tagen på kuken av en äcklig kärring och veta att man inte kan göra ett smack.
    Förstår du varför jag anser att din ts är riktigt dålig och ett utslag för något obehagligt? Förstår du varför jag reagerar på din rubrik och ingress?
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-27 20:22:23 följande:
    varför skulle du inte kunna göra nåt? occh ja jag förstår att min ts är provocerande. det är meningen. det är meningen att väcka känslor och säga det som många kvinnor tänker och känner men aldrig vågar erkänna. Först när man är ärlig så kan man börja förändra.
    Varför jag inte skulle kunna göra något? Skämtar du, eller hur många anmälningar om sexuella övergrepp ser du från män och hur behandlas en man som kommer till polisen för att anmäla?
    Sen är det riktigt magstarkt att påstå att många kvinnor känner ett starkt manshat. DU gör det, dra inte alla över en kam. Bara för att DU råkat ut för hemskheter så innebär det inte att alla har gjort det eller att alla män är på ett visst sätt, vilket torde ha framkommit i tråden.
    Om du vore ärlig med dig själv så skulle du läsa vad denna feminist har att säga:
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-02-28 00:33:32 följande:
    "Hur kom du fram till att det skulle vara det minsta ok eller oskyldigt sett att någon kladdar på en annan mot dennas vilja enligt ts?"

Hmm, jag läser innantill:
    Lady Dahmer skrev 2010-02-26 22:55:28 följande:
    ... och att jämföra lite tafs med övergrepp blir inte lite löjligt. Jag tror att  dr.kejs skulle vara ganska oliberalisk i sin syn på kvinnor om han utsatts för hälften av vad många av oss utsätts för - av just kvinnor.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-02-28 11:00:50 följande:
    och där har vi ju en av mina poänger. Mansrollen. Det är tabu för en man att erkänna att han blivit utsatt för övergrepp eller misshandel. han blir utskrattad. inte tagen på allvar. Han är ju MAN och män tycker ju om att få en hand om kuken. Och misshandla dem kan man ju inte, de är ju så stora och starka. 

Men även om man väljer att inte anmla (vilket jag tycker man ska ändå) så finns det andra sätt att hantera situationen. Ta bort händerna, knuffa undan kärringen, skrik och skäll ut na så andra ser och hör, visa missnöje - vad som helst. Jag har aldrig anmält en enda kille men inte fan har jag suttit tyst och låtit det hända heller. (i vuxen ålder menar jag nu, som barn vågar man ju inte annat) 
    Så det är fel på mansrollen för att polisen inte tar anmälningarna på allvar? Nej, det är fel på polisens bemötande, inte på mansrollen.
    Sen undrar jag var effekten skulle bli om jag knuffade undan kärringen, vad tror du?
    Inte manshat - men rädsla för män. Hur många kvinnor känner du som känner sig helt trygga att gå ensam ute på kvällstid? hur många kvinnor känner du som inte blir nervösa när en främmande man går bakom dem?
    Och vad beror det på? Är det för att alla män är våldsamma svin, eller är det för all den snedvinkling och propaganda om mäns våld mot kvinnor som pumpats ut i decennier?
    har redan läst den och håller inte med henne alls.
    Vilket är rätt talande. Bättre att bara skylla på alla hemska män i sina hemska mansroller istället istället.
    "Feminismen – kampen – är personlig. Om detta är rätt eller fel, lämnar jag därhän. Jag uppmanar alla feminister att öppna locket därinne och jobba med sig själva. Kanske kan en annan sorts feminism skapas som inte är så infekterad, utan handlingskraftig och med lite självdistans. Kanske behövs inte feminismen alls i en värld där vi alla jobbat med oss själva, där vi tar ansvar för vad vi själva gör och känner."
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.