Inlägg från: DrKejs |Visa alla inlägg
  • DrKejs

Jo, jag är en manshatare.

Triskele skrev 2010-03-03 09:56:54 följande:
    Om det vore så väl att han försökte gå in för att kritiskt granska de feministiska teorierna så skulle jag applådera honom. Det han hittills visat tyder inte på det, det tyder snarare på att han okritiskt svalt dyngan och sprider den vidare som en god gödselspridare.
    Jag tycker att det är mycket bra att du tar upp just det faktum att man ska försöka motbevisa en tes och att det är grunden till all vetenskap. Det är just detta faktum som gör i stort sett hela genusvetenskapen till en pseudovetenskap.
  • DrKejs
    TessaS skrev 2010-03-03 10:29:01 följande:
    Vågar jag säga att jag uppskattar dina ovationer..?
    Nä, jag kommer att anmäla dig för sexuella trakasserier om du gör det.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-03 10:45:19 följande:
    för att män inte kan våldtas och för att män inte kan misshandlas. ja, jag är sarkastisk. Jag ser det som ett lika stort problem som du. men attityden i samhället gentemot män som blir misshandlade av sin partner är fruktansvärd. fast du --- enligt BRÅ så är det vanligare att män slår sina kvinnor än tvärtom. fast å andra sidan beror det kanske på vad man menar med slå. det är ju socialt accepterat för kvinnor att ge karln en örfil om han beter sig på ett icke tillfredsställande sätt.
    Ja, BRÅ har hittills gått i statsfeminismens ledband men det finns några hos dem som börjat inse att tillvaron inte ser ut om statsfeministerna beskriver den.
    Finns gott om internationell forskning inom området men inte i Sverige; sammanfattningsvis så handlar det om att mån och kvinnor är lika goda kålsupare när det gäller våld i nära relationer. Uppskattningsvis 50% av våldet i nära relationer är mutuellt, dvs initieras och utövas av både män och kvinnor; av det övriga så initieras i grova drag 70% av kvinnor och 30% av män. 
    Sedan är det ett faktum att det i de allra värsta fallen är en större andel kvinnor som drabbas hårt, dvs fallen med dödlig utgång. Det är också ett faktum att kvinnor mycket oftare använder tillhyggen; så jävla kul är det inte att få en stekpanna eller brödkavel i huvudet, i värsta fall tar man livet av någon med ett välriktat slag.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-03 10:47:37 följande:
    då missförstår du mig. jag förstår att folk gör så gott de kan och jag har inga problem med att kvinnor är hemma eller att män jobbar. men jag tycker ändå att man ska vara öppen för varför det ser ut som det gör och avrför vi gör de val vi gör. och vad kan man göra för att förändra situationen? Jag är för kvoterad FP, men samtidigt så måste man ju ändra på strukturerna som gör att kvinnorna kommer efter på arbetsmarknaden innan det är möjligt.
    Men då undrar jag varför du så kategoriskt skäller på pappor som enligt dig inte tar sitt ansvar? Ni gör ju så själva?
    Kvoterad fp tar inte hänsyn till individuella variationer.
    På vilket sätt kommer några månaders skillnad i uttagna fpdagar att förändra det faktum att kvinnor i mycket högre utsträckning söker sig till omvårdande yrken samt offentlig sektor?
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-03-03 11:19:44 följande:
    Ja, fördjupning i radikalfeminism. Länka inte till radikalfeministiska organisationer så är du snäll, annars kan jag väl lika gärna länka till Vitt Ariskt Motstånd eller något annat lika extremt.
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-03-03 11:22:38 följande:
    Ehrm, har du missat att vi behöver en privat sektor som drar in pengarna till alla löner inom den offentliga sektorn? Har du missat att vi har en enorm offentlig sektor och att vårt skattetryck är extremt högt (vi ligger inte först längre, vi ligger numera tvåa!!!)?
  • DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-03-03 11:15:38 följande:
    Jo, man tar av sig den feministiska offerkoftan, tar av genusbrillorna och kliver ur könsmaktsordningståget samt ställer sig och tittar på verkligheten.
    Försök du också, det gör inte ont, jag lovar.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-03 11:31:17 följande:
    jag skäller på pappor som överger sina familjer. Min man har inte övergivit oss. Jag vet att kvoterat fp inte tar hänsyn till det individuella, men det måste finnas nån variant kring det?
    Ja, och jag talar om för dig att väldigt många av de pappor som inte är närvarande hos sina barn har blivit bortplockade. De VILL ta ansvar men de får inte det.
    Klart det finns varianter, men alla varianter som inskränker individens frihet går jag emot. Vi är tillräckligt statsstyrda som det är.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-03 11:41:43 följande:
    jag tjänar givetvis på att det inte är kvoterat, men å andra sidan så vill jag ser en förändring och jag tror inte att svenska folket klarar av att förändra det själv. eller ja, inte på de närmaste femtio åren iallafall.
    Du inser att med en tvångskvotering så hade din dotter varit på dagis för länge sen?
    Varför vill du inte att andra ska kunna lösa sina behov individuellt som ni har gjort?
  • DrKejs
    Triskele skrev 2010-03-03 11:33:47 följande:
    Inga företag, ingen offentlig sektor. Vad finns där att resonera kring? Man har redan genomfört storskaliga kommunistiska försök som misslyckats grovt, vill du testa igen? Då kan jag rekommendera ett besök i Nordkorea.
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.