• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:50:13 följande:
    jo drar man saker ur sitt sammanhang så kan man få det att betyda vadsomhelst. Inte speciellt schysst diskussionsteknik dock.
    Separat stycke:
    "Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig."
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-02 09:50:16 följande:
    Nähä, men när någon annan gör som ni gjort så är det fel?
    har jag påstått det?
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-02 09:51:02 följande:
    Separat stycke: "Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig."
    Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:51:03 följande:
    har jag påstått det?
    Japp, du hatar könsrollen och allt den står för. Läs dina egna inlägg.
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:50:50 följande:
    du förstår uppenbarligen inte vad jag menar. mansroll och könsroll är samma sak btw.
    Är det?? Så när jag spelar på min kösroll som kvinna, så är det egentligen min underliggande mansroll jag menar???
    Om du menar något annorlunda än din TS så förstår jag inte varför du skapar en TS som du sen inte kan förklara.
    jahapp
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-02 09:52:21 följande:
    Japp, du hatar könsrollen och allt den står för. Läs dina egna inlägg.
    och? och det betyder att jag tycker att alla mammor som är hemma gör fel?

det är väldigt svårt att föra en diskussion med nån som drar egna slutsatser och fabulerar fritt ur fantasin.
  • muffin
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:34:12 följande:
    då kanske du vill förklara varför jag inte borde få jobba med barn. Säg inte "för att du hatar män" - för det är inte de enskilda männen jag hatar. Det är mansrollen. Utan på vilket sätt tror du att jag inte klarar av att göra mitt jobb?
    För att du är trångsynt och fördomsfull och sådana människor bör inte arbeta med barn.
  • Lady Dahmer
    NiXxI skrev 2010-03-02 09:52:47 följande:
    Är det?? Så när jag spelar på min kösroll som kvinna, så är det egentligen min underliggande mansroll jag menar???Om du menar något annorlunda än din TS så förstår jag inte varför du skapar en TS som du sen inte kan förklara.
    hahahahaha.... åh herregud.

Könsroll. Rollen tillägnad ditt kön. Som kvinna är din könsroll kvinnorollen. Som man är det mansrollen.

Vad är det i TS som du har svårt att förstå?
  • Lady Dahmer
    muffin skrev 2010-03-02 09:53:41 följande:
    För att du är trångsynt och fördomsfull och sådana människor bör inte arbeta med barn.
    alla människor har fördomar. Och vilket sätt är jag trångsynt?
  • NiXxI
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 09:54:38 följande:
    hahahahaha.... åh herregud. Könsroll. Rollen tillägnad ditt kön. Som kvinna är din könsroll kvinnorollen. Som man är det mansrollen. Vad är det i TS som du har svårt att förstå?
    Dina argument uppenbarligen.
    Fast jag ska sluta försöka förstå, för du är tydligen instängd i ditt egna tänkade och hat.
    Ska väl egentligen "lida" med dig, men tycker mest synd om dig då du behöver lägga ner så otroligt mycket energi påalla dessa negativa känslor.
    jahapp
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.