Faderskap?
Hur gör man med faderskap?? Räcker det med att man skriver på papper på soc eller måste dom ta dna-prov?
Fan vad soc ska jävlas med en hela tiden
Hur gör man med faderskap?? Räcker det med att man skriver på papper på soc eller måste dom ta dna-prov?
Fan vad soc ska jävlas med en hela tiden
Det har ar ju jatteintressant! Ni som tror att det ar brottsligt att uppge fel far vid faderskapsutredningen, ar det da aven brottsligt om ett gift par bara later bli att ratta till samhallets antagande att maken ar pappa till sin frus barn? Om inte ar det val egentligen djupt orattvist.
For ovrigt, och ganska OT, tycker jag att det borde finnas 'foraldraskap genom handling'-status sa att de som varit (styv)foraldrar till barn trots att de inte har biologiska band, har ratt till umgange med barnen aven efter en separation eller liknande, det borde ju aven vara i ungarnas intresse. Liknande sambolagen fast for foraldraskap alltsa.
TS, Jag tycker att ni ska läsa tråden om en kille som läste sin mammas mail och fick veta att hans pappa inte var hans biologiska pappa. Det är INTE värt att ljuga.
(Tråden heter Jag har fått veta att min pappa inte är min pappa (biologiska) )
Det är just det som är det sorgliga och jävliga, att växa upp under falska premisser.
Synd att TS inte förklarar närmare, det blir givetvis en massa frågor om något så allvarligt, för barnets skull.
Om det är för barnets bästa, alltså? Eller är det bara för mor/farföräldrar?
Synd =/.
Det förekommer väldigt ofta att fader är inte den som kvinnan anger, så det är på tiden att man kommer med en ny lag som ska fastsälla DNA vid födelse. Jag tycker synd om många män som fortvarandre tror att banet är derass, men VEM VET SANNINGEN. Kvinnor är inte änglar.