• Anonym

Faderskap?

Hur gör man med faderskap?? Räcker det med att man skriver på papper på soc eller måste dom ta dna-prov?

Fan vad soc ska jävlas med en hela tiden

• Svar på tråden Faderskap?
  • Anonym
    Teskedsmamman skrev 2010-02-19 17:08:55 följande:
    Tja, då har de antagligen anledning...
    NÄ, INTE ALLS!
  • Fiyali

Håller med teskedsgumman! Har de häxjakt på dig finns det nog en anledning till det. Och dessutom verkar de ju ha rätt med tanke på att du tänker föra både en man och ett barn bakom ljuset. Säkerligen inte den första kvinnan som gör det medveten, men du är den första jag hört skrika ut det och tycka att det är din självklara rättighet att göra så, de flesta tror jag faktiskt mår skit över det.

• sirisdotter
    Kali B skrev 2010-02-19 17:08:41 följande:
    Va ?! Kan soc kräva DNA prov? Jag trodde att det var mer polisens sak att göra sådant.Det var aldrig tal om att ta något prov från någonstans på min man.Varför tar dom faderskapstest överhuvudtaget? Jag är helt lost tydligen...
    Tja, fadern t ex kan begära det.
  • Fiyali
    Kali B skrev 2010-02-19 17:08:41 följande:
    Va ?! Kan soc kräva DNA prov? Jag trodde att det var mer polisens sak att göra sådant. Det var aldrig tal om att ta något prov från någonstans på min man. Varför tar dom faderskapstest överhuvudtaget? Jag är helt lost tydligen...
    Nej det kan de inte, så du är inte lost :) Däremot kan ju socialen kontakta polisen om det finns misstanke om något.
    Men vanligtvis när det handlar om DNA prov är det ju oftast mannen eller kvinnan själva som ber om det, när det inte är 100% vem pappan är. Inte socialen som gör det.
  • Kjell2

Om den riktiga pappan, eller någon annan, hör av sig till myndigheterna kan det bli tal om en faderskapsutredning med DNA-test. Eventuellt också åtal, domstol och straff för  dig.

Men om ni bara ljuger, och alltså gör en straffbar handling, kommer det inte krävas något DNA-test.

Ett barn kommer då växa upp med föräldrar som berövat barnet kunskap om sitt ursprung. Om ni ljuger om detta för barnet vad mer kommer ni lura i barnet under uppväxten?

• Kali B
    sirisdotter skrev 2010-02-19 17:13:18 följande:
    Tja, fadern t ex kan begära det.
    Givetvis, men som jag förstod det så finns det ingen sådan fader i den här diskussionen utan en annan man som tar på sig faderskapet.
    Det är därför jag är lite smått förvirrad.

Vilken jävla röra...allvarligt TS, varför försätta sig i en sådan situation, och framförallt, ska ditt barn växa upp i tron om att den här mannen är pappan ?
    Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
  • Anonym

Men egentligen..
    Visst det är straffbart att uppge falskt faderskap..

Men soc kommer ju inte att begära ett faderskapstest om inte någon av er begär det.

Iallafall inte där jag bor.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-19 17:32:14 följande:
    Stackars barn.
    Håller med dej..
Svar på tråden Faderskap?