• Anonym

Faderskap?

Hur gör man med faderskap?? Räcker det med att man skriver på papper på soc eller måste dom ta dna-prov?

Fan vad soc ska jävlas med en hela tiden

• Svar på tråden Faderskap?
  • Anonym (va?)
    Fiyali skrev 2010-02-20 00:10:36 följande:
    Hahaha jag vet:) Därför jag sa om rätt ska vara rätt :) Jag sitter här med värkar så jag har rätten på min sida att dryga mig för att hålla humöret uppe :)
    Och jag har inte fått knulla ikväll så det har jag med =D.
    Hoppas det går bra för dig, spännande =).
  • Anonym (BS)
    Anonym (BS) skrev 2010-02-19 18:15:13 följande:
    det är inte straffbart att ljuga om faderskapet. En släkting till mig trodde i 20 resp. 15 år att han var fadern till "sina" två barn. En tid efter de separerade ville han ha vårdnaden om den yngste (modern lider av ngn slags paranoia) då fick han veta att han inte var far till någon av barnen. Han fick tillbaka en mindre summa som han betalat i underhållsbidrag för barnen, men inget annat. Modern fick inget straff över huvud taget och yngste barnet hamnade på ngt hem/fosterfamilj, "fadern" får inte veta var eller hur han kan kontakta barnet.
    citerar mig själv om ngn missat mitt inlägg, i den här diskussionen.

Jag tyckte själv att det var fel att "fadern" inte hade rätt till ett öre mer än det han betalat i underhåll och frågade därför en proffesor på juridiska institutionen på Handelshögskolan (med skadeståndsrätt som inriktning) om det fanns möjlighet för fadern att få skadestånd för att mamman ljugit i alla år, men det trodde han absolut inte, inte ens för "sveda och värk" eller "lyte och men".
  • Fiyali
    Anonym (va?) skrev 2010-02-20 00:12:34 följande:
    Och jag har inte fått knulla ikväll så det har jag med =D. Hoppas det går bra för dig, spännande =).
    Hahaha! Isåfall skall jag berätta för min man att han har rätten att dryga sig rejält! hehe :P
  • Anonym (va?)
    Fiyali skrev 2010-02-20 00:20:13 följande:
    Hahaha! Isåfall skall jag berätta för min man att han har rätten att dryga sig rejält! hehe :P
    Ja, du kan hälsa honom att det är jag som bestämt den regeln =).
  • mion

Varför ska du uppge honom som pappa om han inte är det?

• Lusse

DNA prov måste man väl ansöka om själv..?

När vi kom dit så frågade hon bara om vi var säkra på att min sambo var pappan, sen skrev han och två vittnen på. Allt gick på 5 min.

• Fiyali
    Lusse skrev 2010-02-20 09:27:18 följande:
    DNA prov måste man väl ansöka om själv..? När vi kom dit så frågade hon bara om vi var säkra på att min sambo var pappan, sen skrev han och två vittnen på. Allt gick på 5 min.
    Ja det är bara om Socialen misstänker direkta oegentligheter som de påbörjar en utredning, annars är det en snabb smidig handling. De flesta vill ju inte ljuga hela livet för sina barn så det finns ju ingen anledning för Soc att starta utredning då.
  • Kali B

Men en misstanke kan väl inte bara dyka upp som en blixt från den (O)helige?
    Såvida inte socialsekreterarna är psykopater vill säga. {#lang_emotions_death}

Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
  • Fiyali
    Kali B skrev 2010-02-20 09:50:36 följande:
    Men en misstanke kan väl inte bara dyka upp som en blixt från den (O)helige? Såvida inte socialsekreterarna är psykopater vill säga.
    Det beror ju på, om en kvinna tidigare ljugit om faderskap etc.
    Men som jag sa innan, familjerätten väljer ju att lita på paret som slår sig ner om det inte verkar finnas några direkta oegentligheter.

Annars kan det ju vara allt från att en annan man också yrkar, eller mannen själv ifrågasätter etc..
  • Witchy

Jag o min sons pappa var inte ett par och vi gjorde dna-prov för att visa att han var pappan. Där ville ifs pappan inte skriva på papprena, han trodde inte på det därför kanske dna-prov. Inte för att han trodde på d heller men han skrev på iaf :)

Svar på tråden Faderskap?