• wewe

Gekås vol 14

Ruso skrev 2010-07-24 18:05:17 följande:
    Var tvungen att ta fram jeansen och kolla Nej, de _är_ mjuka och sköna!! Resår nertill och grå mudd med snören, om det var pojkmodellen du var ute efter? Finns från 86 och uppåt, 89.95. (De där billigare är nog de som går till 86...)

Var där i onsdag och då hade de fått in en del overaller och vantar, begränsad med mössor, underställ falls. Annars var det inte jättemycket vinter än tycker jag... men så var jag heller inte ute efter det
    Fanns sköna softshell vantar som var vattentäta för 49.95, verkligen jättefina!!
    Toppen!  Tack!!!

Om det är ngn som varit o handlat pojkkläder i stl 92/98/104 nyligen och lagt upp bilder, så är jag jättenyfiken!!!

• wewe

Ngn som vet om de finns underställ för barn (ca stl 92) inne o vad de kostar??

Vilket material är det isåfall?

Vilket material på underställ är bäst tycker ni:   ull eller polyester eller annat? 

• Norrskog
    LillfisenE skrev 2010-07-24 14:12:35 följande:
    Är i valet och kvalet på täcke/kudde/sängkläder... ska jag satsa på GeKås eller Ikeas? Tips tack.. jag har BF i september så tänkte börja handla lite sånt så småningom...
    Jag köpte först från Gekås, men tyckte att täcket var så otroligt tjockt och bylsigt att dottern drunknade i det. Nu har hon istället ett av Ikeas dyrare täcken. Köpte först ikeas billigaste täcke men det var så taskig temperaturreglering i det.
    Gekås kuddar tycker jag var svåra att använda till liten bäbis, så där blev det en ikea-kudde till slut också. Den är större och plattare än gekås kudde.
    Kläm och känn lite på ikea, så vet du vad som finns där innan du åker! 
    Sen kan jag hålla med om att beddtextilierna på gekås är lite roligare än ikeas, men men...
    wewe skrev 2010-07-24 19:02:20 följande:

Vilket material på underställ är bäst tycker ni:   ull eller polyester eller annat? 
    De har några olika sorters underställ, åtminstone ett i polyester och ett i fleece. De i polyester (funktionsmaterial) kostar 49.95 och finns i storlek 86/92.
  • Ruso
    Norrskog skrev 2010-07-24 19:26:58 följande:
    Jag köpte först från Gekås, men tyckte att täcket var så otroligt tjockt och bylsigt att dottern drunknade i det. Nu har hon istället ett av Ikeas dyrare täcken. Köpte först ikeas billigaste täcke men det var så taskig temperaturreglering i det.
    Gekås kuddar tycker jag var svåra att använda till liten bäbis, så där blev det en ikea-kudde till slut också. Den är större och plattare än gekås kudde.
    Kläm och känn lite på ikea, så vet du vad som finns där innan du åker! 
    Sen kan jag hålla med om att beddtextilierna på gekås är lite roligare än ikeas, men men...
    wewe skrev 2010-07-24 19:02:20 följande:

De har några olika sorters underställ, åtminstone ett i polyester och ett i fleece. De i polyester (funktionsmaterial) kostar 49.95 och finns i storlek 86/92.
    De sista "rönen" är väl att kudden till en liten bäbis inte skall vara så platta?

Jag köpte från Gekås nu till sista barnen, tyckte tvärtom att täcket var tunnare och skönar och kudden mjuk och gosig Och billigt, och passar perfekt till textilerna som de har (de flesta..) Lite "smaken är som baken..."
  • lindalake

ja, bebiskudden ska vara fluffig men genomsydd (var den inte -07 på Gekås). Sen när barnet vänder sig själv ska man tydligen ta bort kudden eller ha en plattare, läste jag nyligen någonstans,

• Kaerleksbarn
    lindalake skrev 2010-07-24 21:49:38 följande:
    ja, bebiskudden ska vara fluffig men genomsydd (var den inte -07 på Gekås). Sen när barnet vänder sig själv ska man tydligen ta bort kudden eller ha en plattare, läste jag nyligen någonstans,
    Läste jag också för några månader sen
    Gekås bebiskudde va fluffig men inte genomsydd aug 09 heller...
  • Ruso
    lindalake skrev 2010-07-24 21:49:38 följande:
    Aha... genomsydd... men hur förblir den fluffig då
    Jag har varit nöjd mde gekås... och när de vänder sig och lägger sig på magen faller det ju sig naturligt att ta den bort. Numera har sonen kudde och ligger åt alla håll och kanter och sover (Han sover i växa säng, men har fortfarande kvar kudde och täcker för spjälsäng...)
  • lindalake
    Ruso skrev 2010-07-24 22:32:55 följande:
    Aha... genomsydd... men hur förblir den fluffig då
    Jag har varit nöjd mde gekås... och när de vänder sig och lägger sig på magen faller det ju sig naturligt att ta den bort. Numera har sonen kudde och ligger åt alla håll och kanter och sover (Han sover i växa säng, men har fortfarande kvar kudde och täcker för spjälsäng...)
    fluffig är nog att den ska behålla fluffigheten så huvudet inte sjunker igenom. rätt start har bra kuddar tycker jag (den vi har och som BVC rekommenderat här)
  • LillfisenE
    lindalake skrev 2010-07-24 22:36:17 följande:
    fluffig är nog att den ska behålla fluffigheten så huvudet inte sjunker igenom. rätt start har bra kuddar tycker jag (den vi har och som BVC rekommenderat här)
    vart kan jag hitta rätt start-sakerna då?
  • lindalake
    LillfisenE skrev 2010-07-24 22:49:48 följande:
    vart kan jag hitta rätt start-sakerna då?
    de finns på babyproffsen/babyland. inte speciellt dyra tycker jag iaf
Svar på tråden Gekås vol 14