• Bubblan2

Gekås vol 14

Bubblan2 skrev 2010-07-22 23:21:37 följande:
    Nu har jag fyllt på med 4 nya bilder på en del av kläderna till tonåringen.
     I mitt galleri...kanske jag ska lägga till... :)
  • Nikaz

Vad är skalkläder? Någon som har lust att förklara Har förstått att det är bra att ha när barnen går på förskola, stämmer det?

• Bambusa
    Ruso skrev 2010-07-22 22:28:41 följande:
    Jag smittar gärna, hoppas det smittas via nätet bara!

Pick-a-boo har jag haft flera omgångar, det var den jag fick reklamera också... har även skalset från dem. Hoppas, hoppas de kommer in nu i höst igen, de är precis perfekta tycker jag, lagom tjocka och med tejpade sömmar... och fina färger!!
    jadu, om de kunde vara så bra ändå...  ja, de lilla hon hann använda den i våras tyckte vi den va bra.. å billig Skrattande
  • April Mamma
    Nikaz skrev 2010-07-23 10:47:26 följande:
    Vad är skalkläder? Någon som har lust att förklara Har förstått att det är bra att ha när barnen går på förskola, stämmer det?
    ja, hur ska man förklara....POP har ju skalkläder som är väldigt populära.
    Det är lager på lager kan man säga...jackan/byxorna är tunna men oftast vatten o vindtäta...själva skal jackan passar bra på våren o tidig höst. Sedan när det är kallt kan man ha fleec kläder under...vid väldigt kallt funkar det med underställ samt fleeckläder + skalkläderna.
  • Kaerleksbarn
    Bambusa skrev 2010-07-22 01:54:15 följande:
    ja köpte vällingdoserare i maj,då fanns den vid domandra bebissakerna iaf, kan tro 15kr ja med.. har dock grötpulver i min, haha..
    Konstigt jag inte sett den, går ju på babyavdelningen varje gång nu sen april förra året efter RUL
    Behöver en till välling och en till gröt, verkar va helt perfekt till både och!
  • Kaerleksbarn
    Bambusa skrev 2010-07-22 01:56:57 följande:
    föresten hur är barnoverallerna i värmen? alltså hur mkt kyla tål dom? vi hade ju en väldigt kall vinter...  å vad ska man ha på fötterna åt dom då? min gick knappt i vintras så då hade hon fårskinnstossor i åkpåsen..  Skrattande hon har ärvt mina extrem-kalla fötter  Obestämd
    Dottern blir 10mån på tisd så tänkte också ha fårskinnstofflor i vinter i vagnen
    Köpte du dina fårskinnstofflor på Gekås?^^
  • Kaerleksbarn
    Ruso skrev 2010-07-22 21:41:37 följande:

Drog med barnen och mina föräldrar och shoppade på Gekås i går... barnen brukar vara rätt lugna, men i går tjatade de lite väl mycket... det tar lite tid att göra sin shopping med alla dessa små viljor runt om Men med tålamod och gott om tid så går det ju ändå!

Stora behovet var, liksom sen i våras - SKALKLÄDER till de 3 minsta, och jag blev lika besviken i går som förra gången jag var där. Jag fick lämna in skaloverallen som jag köpte tidigare i våras som var SÅ fin, för det hade gått hål i kant med den tejpade sömmen Och inga nya att köpa. Skulle behöva i 98, 110 och 122, och gärna färgglada med svarta byxor, men det fanns inga alls under 120. Och de som var i 120 var ju fina med röda, blå eller cerise jacka och svarta byxor, vattetäta och andas... men, de var lite tunnare tyckte jag, och sömmarna var tydligen inte tejpade... och sedan var byxan svår att fästa ordentligt nertill, inga bånd under skon och karborren var för långt ut i fästet... Köpte ett sett till 6 åringen, men tror inte jag behåller det...

Ville ha softshell till lillsonen då hans ljuvliga turkosa sjunger på sista versen... hittade en grön med massa text som var OK.. men det var liksom inte "Yes!"... köpte den, får se hur det blir...

Hittade dock jättefina lurvfleece till de tre minsta, 2 åringen fick svart med blåa dragkjedjor, 4 åringen svart med rosa dragkjedjor, och den sista ville jag ha till 6 åringa tjejen också, men NEJ, hon ville promt ha den gräsgröna med röda dragkjedjor!! Tycker den är lite svårmatchat, men men.. hon fick som hon ville!

Sedan köpte jag var sitt par med softshell-vintervantar som var vattentäta - jättesnygga var dem! Rätt stora i storlek, i alla fall hade inte 6 åringen problem med att ha ett par i 5 år (som var största...)

Själv köpte jag ett par vita capri byxor och ett par svarta caprijeans, samt en jeanskjol. Jag har gått från storlek 50-52 -44 från januari, så det är tynnt med kläder här hemma. Köpte sent i våras byxor  i 46 som jag trodde skulle räcka i sommar, men de har blivit för stora!! Det blir att åka till Ullared och köpa för jag vill inte lägga ut på hundravis i byxor när man måste byta varannan månad!! BH och trosor fick jag också går ner i storlek i, och fast jag gick ner 2 storlekar i en sort som jag haft förut så blev den ändå för stor när jag provade igen när jag kom hem, så den ena får åka tillbaka... (den andra hann jag ta bort lappara )

Annars köpte jag en del av deras BOBBY`S schampo, balsam, skum och spray... har varken hört om det eller provat förut, men förstår att det är ett lite lyxmärke från stockholm , och kostar runt 80 kr för en flaska schampo, och i ullared kostade den en tia... Njöd efter första tvätten i alla fall!

På skoboo hittade jag ett par softshell gympaskor från Gulliver som skulle vara vattentäta till 2 åringen - kanon! Han har så tjocka ben och vrist och man får knappt på skor. Man får lika och hålla på, får märken av allt och syskonen får inte på skorna. Låga kavat har varit det ända som gått tills nu, och sommarsandalerna som var låga Kavat var ändå lite trånga... men NU - dessa skor hade stor öppning och var smidiga att få på, fick passa på när jag äntligen LÄTT kunde på skor på honom!

Lite annat blev det nog också, för det kostade en del i alla fall

Men snälla ni, hojta till så snabbt någon hittar skalkläder - jag måste ha och vägrar betala dyrt på andra ställen!!!

OJ, en tia för Bobby´s schampo va verkligen inte mycket!
    Det är ju Linda Rosings kompis Bobby som är frisör som tagit fram denna produkt,
    ska bli spännande att testa i aug när det ändå är så billigt, hoppas det finns kvar
  • Bambusa

fårskinnstofflorna köpte ja på marknad.. höll koll på tradera med, men hittade inte hennes storlek, å dom ja sen köpte vart stora,så ibland tappade hon dom.. så hon kommer nog kunna ha dom i år med när hon ska sova ute i vagnen..

• Equus

Hej! Jag frågade tidigare om det fanns riktiga crocs på sko-boo, men fick till svar att de bara har kopior. Jag har fått för mig att de har riktiga nånstans, kan det vara skokanonen..? Eller är det bara önsketänkande?? Flört Någon som vet? Tack!!

• Line80
    Equus skrev 2010-07-23 13:49:38 följande:
    Hej! Jag frågade tidigare om det fanns riktiga crocs på sko-boo, men fick till svar att de bara har kopior. Jag har fått för mig att de har riktiga nånstans, kan det vara skokanonen..? Eller är det bara önsketänkande?? Flört Någon som vet? Tack!!
    jag har inte sett varken på skokanonen eller skoboo!
    ..:: Nicole 2002 & Colin 2005 :: Lillasyster BF aug/sept 2010 ::..
Svar på tråden Gekås vol 14