• bumbi

Gekås vol 14

Bambusa skrev 2010-03-14 10:32:20 följande:
    nån som bott på motellet? ska ha dottern på 15mån med oss..
    vi bodde på motellet inatt ;) tyckte att det var helt ok, ett rum med 4 bäddar (två bäddar i en hörnsoffa och två bäddar ovanför), toalett och dusch, kylskåp, mikro och tv fanns oxå. Ganska litet men räcker gott och väl :)
    Parkeringsplats precis utanför, mycket nära till Gekås - gångavstånd.
    Helt klart värt pengarna :)
    Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • hannis00
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-14 19:43:50 följande:
    De har flyttat avdelningen nu så den ligger precis innan bebisgrejerna. Jag köpte amningslinnen, precis likadana som de på HM fast i många färger, jättefina men har inte börjat använda dem ännu så jag kan inte säga hur de är... Men jag blev glatt överraskad faktiskt över att de verkar ha hottat upp utbudet så att säga. Kollade dock inte så mycket på just mammakläder eftersom bebisen kommer snart Men en snygg jeanskjol såg jag också!
    Tack för lite info.... hoppas ja hittar något fint nu när ja ska åka dit i veckan
  • Mammiztill2
    hannis00 skrev 2010-03-14 18:22:45 följande:
    jag frågar igen då.. efter som inget svarat på frågan!har dom bra utbud med mammakläder där nere nu?
    ja tycker de hade fått in rätt fina mamma kläder, tunikor ect. så då ja örjade gå emot u-kläderna såg ja en jätte fin tunika men kom fram och såg att de var för gravida så blev ja så besviken då ja tyckte den va så fin.. Men stort utbud, de är ju inte som de vanliga kläderna. Men kollade inte så mkt mer då de skär för mkt i hjärtat.
    Theina skrev 2010-03-14 19:54:56 följande:
    Hej ullared-nördar jag undrar om det finns barbapapagrejer? typ dregelhaklapp? mössa? saccosäck? mm.. tacksam för svar..  Och har de fått in sommarkläder??
    Jag såg påslakan, och lite annat på baby avd.
    Pusselbiten86 skrev 2010-03-14 17:51:01 följande:
    INgen ??Har de fått in vårkläder än? Jackor o andra kläder??
    jag köpte en klänning rosa, en rosa tunika en röd med färgglada ränder jacka i vad heter sånt meterial hmm spec. material *förlåt tappar orden*.
    Men de hade kommit in med tunna vår/sommar jackor.
    Badkläder, badtrosor.
    kepsar.
    Ute leksaker börjar komma in, och man känner de verkligen är på G nu.
  • Mammiztill2
    Mamma Tes skrev 2010-03-14 16:32:42 följande:
    Finns det någon som ska till gekås snart som skulle kunna hjälpa mig? Jag skulle så gärna vilja ha en manchester united body till våran förstfödda lilla bebis här hemma. Pappan är ett fan och fyller år snart och jag vet att han skulle bli sååå glad! Jag för över pengar innan den skickas såklart.
    hade jag vetat de redan i fredags kväll/lördag fm hade ja köpt en för dig 50 kr kostade den..
  • Sagalin

Badkläder alltså bikinis(för vuxna) och baddräkter och bikinis för barn hur är de i kvalitet och vad kostar de?

villanordaker.blogspot.com
  • pandyb
    Theina skrev 2010-03-14 19:54:56 följande:
    Hej ullared-nördar jag undrar om det finns barbapapagrejer? typ dregelhaklapp? mössa? saccosäck? mm.. tacksam för svar..  Och har de fått in sommarkläder??
    Var där förra veckan. Och här hemma så är vi inbitna barbapapafans! (eller JAG är varje fall...)

Dreggellapp finns en modell, en vit i botten med en massa små barbafigurer på (http://www.tradera.com/Barbapapa-haklapp-dregellapp-med-figurer-auktion_161107_108992725) för ca 25:- (hänger vid haklappar o nappar på babyavd)

Mössor såg jag inga (letade dock inte specifikt efter det men det finns barbapapamössor på tradera i samma mönster som dreggellappen och flera av filtarna så det känns som att det skulle kunna finnas där!

Saccosäck finns i rosa o blått kostar 249:-.

För utom detta finns badcapar, påslakan, fleeceplädar, vanliga filtar, kuddar/gosedjur http://www.tradera.com/Ny-Barbapapa-kude-Barbaskon--auktion_302566_109014478 (barbaskön, barbaflink o barbamama)
    Nils 090419 *mammas prins*
  • Theina
    pandyb skrev 2010-03-14 20:45:49 följande:
    TUSEN TACK!!! och tack till er andra som svarade också
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • flumbullen

Har dom Bodum saker där nere? Typ muggar och så? Får av nån anledning aldrig kollat ordentligt på köksavd sen sonen kom...

• Mammiztill2
    Sagalin skrev 2010-03-14 20:43:25 följande:
    Badkläder alltså bikinis(för vuxna) och baddräkter och bikinis för barn hur är de i kvalitet och vad kostar de?
    ja några bikini/baddräkter hade de väl fått in för vuxna.
    De var en del uv skydd badkläder till barn, typ jello kitty, bad trosor.
    Minns inte vad de tog för baddräktterför barn då ja inte kikade på sånt då jag köpte ett sett innan jul.
    Till vuxna tittade jag inte då ja inte hann. hade bara 5 timmar på mig
  • Bidrottningen

Hej allihopa! Jag var där i dag med en väninna och det var superskönt med space i butiken. Inte farligt med folk alls, hyllorna fulla med vårkläder och annat och inga kassaköer. Gjorde också samma upptäckt som någon ovan och såg några jättesöta tunikor som hängde på skyltdockor och insåg snabbt att de ju var mammakläder. Har en 8 månaders och en 2-åring och inga planer på nya graviditeter nu så de fina tunikorna fick hänga kvar. Men för er som är gravida är nog en sväng till Gekås en bra aktivitet. Fina och prisvärda kläder. Kvaliten är säkert inte sämre än någon annan billig affär typ H &M. I vart fall har de amningsplagg och sånt jag köpt innan på Gekås varit helt ok. Barbapappagrejer såg jag lite grann på bebisavdelningen, men inte jättemkt. Mest pussel och spel och sånt med barbapappa. Bland mina fynd idag var en Hello Kitty scooter till min snart treåriga tjej för 250 kr och en jättefin cykelhjälm att ha till för 69 kr. Min bebistjej fick återigen (köpte ett i höstas också) ett tvådelat jättegosigt mysset i svart och ceris plysch med Smilla och Alfons Åberg. Endast 99 kr. Det andra vi har i strl 68 är nu urväxt men håller efter många tvättar fortfarande fin kvalitet. Stora tjejen fick också en ny solbaddräkt med ben och armar för under hundringen. Vi köpte en även i fjol och den har hållt jättebra. Sen vet jag inte om solskyddet är exakt lika bra som de lite "finare" märkena av solskyddskläder. Ett lyft inne på Gekås var ju omöbleringen. D v s de har flyttat upp all elektronik (skivor, dvd, elektronikvaror osv) och flyttat ned hästsport mm så att hela undervåningen nu är en renodlad sport/fritid/bil/trädgård/hund/häst/djur mm-våning. Hittade också jättefina prisvärda Kavat "promenadskor" för 360 kr på Skoboo samt gummistövlar Lejon för endast 69 kr. Vår- och även sommarkläder fanns det fullt av på såväl barn som vuxenavdelningar. Samt förstås massor av billigt påskpynt och godis så även lite sånt slank väl med idag ! Bäst var förstås att få prata oavbrutet med en trevlig väninna en hel dag och lite barn och gubbfritt ! Desto gladare mamma blev man ju när man kom hem och varit borta en dag !

Svar på tråden Gekås vol 14