• rockmind

xtravaganza

mozilla skrev 2011-01-25 09:23:52 följande:
    Det har gått sisådär med viktminskningen då jag åkt på den ena förkylningen efter den andra så det här med att äta bra och på bestämda tider har gått i stå + att jag inte kommit iväg på gymmet som jag brukar har gjort att jag lagt på mig 4kg sen i början av november Man får vara på sin vakt när man gått ner så mycket i vikt...kroppen försöker jobba sig snabbt tillbaka till trivselvikten man haft under många år - men, jag tycker att viktklubb är kanon om man bara brukar allvar med att fylla i sin dag...då har man benhård koll på matintag o kalorier + att man kan göra sitt eget träningsprogram eller få ett färdigskrivet. Jag har startar om från början nu i förra veckan så nu är det nya, friska tag inför beach 2011 :-P
    Ok, hoppas du kommer hålla dig frisk framöver! Det är inte lätt att sköta varken mat eller motion när man inte mår bra ju....

Ja, sajten i sig verkar ju jättebra, man hittar lätt det man söker på osv så jag funderar på att bli medlem sen efter provapå-veckan.... Dock blir man ju lite förvirrad på det här med kalorier. När jag lägger in att jag vill gå ner 1 kg i veckan på viktklubben så räknar den fram att jag ska ligga på 1300 kcal/dag. Men xtravaganza säger ju att man inte ska gå under 1600 kcal för då hamnar man i svältläge och går inte ner alls typ?! Vilken kcal-gräns ligger du på när du lyckats gå ner?
  • rockmind

Någon som kollat sitt blodtryck under helfarten? Jag kollade mitt idag och det var på gränsen till för högt, t.o.m. högre än jag hade innan jag gick ner i vikt!

Så skumt, så jag börjar undra ifall blodtrycket kan höjas tillfälligt för att kroppen får kämpa så när man går på helfart...?

• rockmind

Nähe, idag bestämde jag mig för att bryta min helfart. Har inte mått så bra den här gången, frusit konstant, svag och yr. Så nu ska jag kämpa mig ner de sista 8 kilona till min målvikt! Så nu blir det GI-mat framöver! Får vara nöjd att jag trots allt gått ner 24 kg, det kunde jag aldrig tro när jag gick med i xtrvaganza i augusti förra året.

• rockmind
    emmgus skrev 2011-02-02 06:22:15 följande:
    De är ett alternatvi om man faktiskt blir sugen på något sött. och tillsammans med lite hackade nötter eller lite bär i så blir de som en liten efterrätt =)
    Kan bara hålla med om kesellan som ett perfekt mellanmål! Jag varierar den med olika frysta bär och ibland lite nötter eller solrosfrön i också! Kan även rekommendera Keso med päron/vaniljsmak eller ananas-smak!
  • rockmind
    doffe29 skrev 2011-02-02 14:52:22 följande:
    Nån fler än mig som blir yr när man reser sig upp hastigt?? förr hände det nån gång då och då nu händer det alltid..

Hände mig också i slutet av min första helfartsperiod (körde helfart i 10 veckor i höstas) och nu när jag började om med helfart efter nyår så kände jag av det direkt från början och körde bara helfart i 2,5 veckor. Tror att man ska ta det lugnt om man känner så ofta, inte träna för hårt och så.
  • rockmind
    emmgus skrev 2011-02-08 06:25:43 följande:
    Jag tycker ni alla är så himla duktiga!
    Jag kämpar på, men de går lite upp och ner. Jaja de är bättre än innan.

Tänkte om någon har ett snabbt gott recept att tipsa om? (haha inte för torrt för jag ogillar torr mat) Är vegitarian så gärna så de går o göra vegitariskt.. sen går jag ju på halvfart med.
    Jag köpte färdiga grönsaksbiffar på ICA (gott liv) , jättegoda och 100 kcal per biff. Testa det om du har tänkt att gå till ICA och handla idag :)
  • rockmind
    Tette57 skrev 2011-02-08 18:48:19 följande:
    Hej ni som går på halvfart (eller har gått ) !
    Skrattande
    Hur mycket eller lite äter ni varje dag ?
    Om jag tar en shake till frukost, ett kokt ägg med keso till förmiddagen, xtravaganzatallrik till lunch ( kalla, varma grönsaker och protein ) soppa till eftermmellis, xtravaganzatallrik på kvällen och litet 100-kalorimål innan läggdags eller en shake....blir det lagom.???? Känns så himla lyxigt och mycket !
    Men det är vad jag fått ut av boken !
    Det är väl inte jämvikt???
    Snälla något "proffs" , kommentera gärna. Skulle varit på första gruppträffen ikväll efter halvfart, men jag är ju sjuk. 

Min dag har varit en bra mat-dag idag Då har den sett ut såhär:

Frukost: Havregrynsgröt med en banan
    Mellanmål: Ett äpple
    Lunch: Fiskbiffar, keso, tomat
    Mellanmål: En bar
    Middag: Tonfisksallad med fetaost
    Kvällsmat: 1 dl Ananas-keso

• rockmind
    emmgus skrev 2011-02-16 06:19:23 följande:
    Frågar igen, vilka av er går på halvfart?
    Jag går också på halvfart. Har 10 kg kvar till målvikten.
  • rockmind

Idag börjar jag om med helfarten och har siktet inställt på 5 veckor! Nu jäklar SKA jag till målvikten!

• rockmind
    Ninjisen skrev 2011-02-24 21:43:54 följande:
    Startvikt 94 kg Längd 175 cm

-3,8 kg Vecka 1
    -2,5 Kg Vecka 2
    -0,4 Kg Vecka 3
    -2,1 Kg Vecka 4
    -1,6 Kg Vecka 5
    -1,9 Kg Vecka 6

------------
    -12,3 kg totalt

Byst: -9 cm
    Midja: -10 cm
    Mage: -11 cm
    Stuss: -9 cm
    Lår: -5 cm
    Vad: -2 cm
    Arm: -2 cm

-------------
    -48 cm totalt

Känns helt fantastiskt :)
    Kanonbra ju Hur länge ska du gå på helfart? Jag har ju börjat om med helfarten igen och ska hålla på mars ut tänkte jag.....
  • rockmind

Har idag avslutat min helfart och ska förhoppningsvis inte börja om med den fler gånger

Var idag och vägde mig på Tanitavågen och den visade - 29,5 kg!

Känns såååå skönt! Målet som jag satte tillsammans med coachen var att gå ner 26 kilo men mitt "egna" mål är 32 kg. Så nu har jag inte så långt kvar till mitt mål!

Kämpa på allihopa, det går om man bara ger sig f*n på det

• rockmind
    ACPK skrev 2011-03-16 21:57:05 följande:
    Ohh vad duktig du har varit. Hur länge har du gått på helfart och hur lång tid tog det. Kan du inte berätta lite. Jag har själv gått på helfart till och från men behöver lite inspirerande motivation för att orka i mål.
    Tack! Jo, det är lätt att motivationen sviktar.... men mitt tips är nog att inte försöka "se det som nån stor grej" och att bara ta en dag i taget. Jag gick på helfart i 10 veckor i höstas, gick då ner 20 kg. Sen åt jag som vanligt och höll vikten (plus minus 2 kg) i 3 månader innan jag fortsatte med helfart i drygt 3 veckor. Totalt har jag alltså gått ner 29,5 kg sedan augusti 2010. Men det är helt klart helfartens förtjänst, det är det som har funkat allra bäst på mig. Har inte lyckats gå ner nåt knappt genom vanlig mat, halvfart, eller kaloriräknande... så nu kommer min stora utamaning - att hålla vikten eller förhoppningsvis gå ner några få kilo till.

I eftermiddag ska jag köpa ett par nya löparskor och komma igång med att springa (det har jag aldrig gjort innan men jag känner att det är något jag vill börja med). Under mina helfarter har jag inte tränat nåt alls eftersom jag inte haft orken till det, men som tur är funkar det ju att gå ner iallafall så tar jag tag i träningen nu istället när jag väger mindre. Lycka till och kämpa på, det gäller att vara envis och inte ge upp för att det råkar komma födelsedagar eller annat där man vanligtvis hittar anledningar att "fuska".... jag har tänkt en hel del på ett citat som står i xtravaganza-boken typ "Om du gör som du alltid har gjort får du också samma resultat som innan". Det stämmer ju väldigt bra!
Svar på tråden xtravaganza