• rockmind

xtravaganza

Rulle06 skrev 2010-11-16 09:42:12 följande:
    Tack!
    Frukost lunch o middag har jag koll på, men mellisarna är svåra.
    Vill helst inte äta bars. Är rädd för att sötsuget ska triggas igång, för de är ju VÄLDIGT söta. Behöver ha något som går snabbt att ta. För jag har en liten tös här hemma som inte vill bli lämnad ens för 1 minut...
    Jag tycker att en halv burk Kesella 1 % med lite bär i är jättegott!

Annars ett kokt ägg med lite keso eller räkor alt. kräftstjärtar kanske?

Avokado?

Nötter försöker jag undvika för jag har så svårt att begränsa mängden....
  • rockmind
    blåbär01 skrev 2010-11-18 10:06:12 följande:

Hej ....

Gick ju på helfart i 12 veckor , gick över och började på halvfart ....och tappade kontrollen helt SkämsSkrikandes

Försökte nå min coach för lite extra stöd och kanske boka ett möte för att få lite hjälp att ta
    nya tag, får då reda på att det kostade 600 KRONOR utöver den vanliga kostnaden.....

Har det varit så på era "hälsocentra" ?

Eftersom det bara hann att gå ett par dagar , så gick jag över på helfart igen för att tömma
    mitt nu påfyllda Kolhydrat förråd.... är väldigt medveten om att detta inte är helt optimalt att
    göra så här.
    Har nu i veckan tagit tag i min Mentala träning (har slarvat med det) och ska planera in min kommande
    halvfart så att den blir upp strukturerad .
    Är bara att inse att jag var alldeles för dåligt förberedd.....men nu ska det gå....Solig

Menar du att ett extra coachmöte kostar 600 kr? Verkar ju hutlöst isåfall.

Jag har också gått över på halvfart sedan två veckor tillbaka (gick på helfart i 10 v.) och kan hålla med om att det är svårt..... står still i vikten sedan dess trots att jag tror att jag äter rätt. Men jag ska ge det året ut och försöka äta rätt och tycker jag inte att vågen visar tillräckligt mycket neråt kommer jag återuppta helfarten för att komma ner till målvikten. Längtar verkligen efter att börja kunna äta efter jämnvikt och inte äta för att gå ner....
  • rockmind
    blåbär01 skrev 2010-11-19 09:29:30 följande:
    Jodå , hon var väldigt noga under samtalet att poängtera att ett "eget" litet pepp samtal på
    ca 30-40 min skulle de ha betalt för.
    - ja men det är inga problem sa jag....(trodde inte att det var några större summor det rörde sig om)
    Hon upprepade då att det kostar extra pengar , då började jag förstå att det var nog lite dyrare än vad jag trodde, så som tur var så frågade jag.....

Så 600 kr skulle de ha.......behöver jag säga att det inte blev något pepp samtal bokat Rynkar på näsan......

Så jag får försöka peppa mig själv....sedan så har jag ju er alla här också , som alla har gjort en fantastisk
    resa....Solig

Så jag skickar "Pepp och Styrkekramar" till er alla......{#emotions_dlg.flower}
    Oj, vad dåligt!

Som sagt, det är bättre du vänder dig hit till tråden *pepp pepp*
  • rockmind

mozilla. kan du äta bars utan att få tillbaka sötsuget? jag tycker dem är jättegoda som "godis" men man är ju rädd att det ena leder till det andra.... jag har ätit på halvfart i två veckor nu och sötsuget börjar verkligen komma med stormsteg nu! blir svårare för varje dag som går att stå emot alla onyttigheter :(

• rockmind
    mozilla skrev 2010-11-20 13:12:41 följande:
    Jag började äta bars som alternativ till familjens lördagsgodis men ganska snart så övergick jag till godis och innan jag hann veta av det var sötsuget tillbaka o jag är övertygad om att dom bidrog till det. Nu rör jag inga bars bortsett från då vi är på kak-kalas, då tar jag med ett eget för att låta bli kakor o jag tar alltid Allevos mörka choklad för det mättar rejält o man är inte alls sugen på annat då det är kraftig chokladsmak i det.
    Bra idé att ta med sig bars på kalas och dylikt.... Ska nog också vara lite försiktig med dem annars....
  • rockmind
    Sylten skrev 2010-11-21 20:04:09 följande:
    Så, nu har jag haft knappt två veckors "halvfartspaus" och går på helfart imorgon igen. Har för mig att det kommer tat bli tuffare denna gången men jag är taggad igen så det ska gå! VIll tappa minst 10 till på helfart i alla fall.
    Sen kommer jag att planera lite mer noggrant när jag ska börja äta igen. Har inte ätit nåt mer onyttigt än nån skiva bröd enstaka ggr men jag känner ändå att jag behöver mer planering för att klara halvfarten.

Jag har dragits med en envis förkylning som fortfarande inte är bra, är hemskt ont i halsen så träningen har legat på is. Men nu får den försvinna för jag har upptäckt att det finns ett löpband på jobbet som vi anställda får använda så snart det är uppackat. Så det gäller bara att få det gjort sen tänkte jag springa där ett par ggr i veckan också. Passar mig perfekt, jag gillar att springa/jogga!Är tyvärr väldigt mörkrädd så jag kommer inte ut här hemma nu under vintern.
    Lycka till med helfarten igen. Jag kanske också går på den igen, men det får bli efter jul isf, vill ge halvfarten en chans ett tag till.. Jag orkade ju inte träna nånting alls på helfart men nu när jag äter känner jag en helt annan energi till att träna. Var på Bodypump för första gången igår och jag har ont i hela kroppen idag, haha....

En fråga, ni som går på halvfart eller har nått målvikten, äter sockerfria tuggummin eller halstabletter? Jag äter det men får för mig att det kanske också bidrar till sötsug fast att det är "sockerfritt"....
  • rockmind

Tycker att min kropp blivit så konstig sen jag gick slutade med helfarten... Har inte gått ner ett gram på 3 veckor, och jag tror att jag gör rätt med maten... Så tröttsamt! Min mens har helt försvunnit också, nån mer som varit med om det efter eller under helfarten? Känner inte igen min kropp längre, kunde den som en klocka innan. Besviken på allt idag.

• rockmind
    mozilla skrev 2010-11-26 09:05:55 följande:
    Om man går ner drastiskt i vikt så kan ju mensen försvinna...hela kroppen påverkas ju. Om du nu är över på halvfart så bör den ju återkomma efter ett par veckor/en månad då kroppen ställer om sig igen. Hade den inte återkommit innan jul hade jag sökt för det...bara för att vara på säkra sidan.

Hoppas du har haft ett par gladare dagar sen sista posten. Kram
    Jo, det är säkert viktnedgången som är förklaringen... Ska avvakta lite till men annars får man ju kolla upp det som sagt. Jo tack, jag känner mig lite mer positiv igen, vissa dagar är ju sämre och andra bättre Har dock fortfarande inte gått ner i vikt (på 3 veckor nu) så det är ju lite frustrerande men jag ska ta upp det med coachen nästa vecka för att höra om jag gör nåt fel. Ha en trevlig helg!
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-11-26 14:06:48 följande:
    Tänkte på det där att du inte gått ner nått på vågen på tre veckor - har du koll på måttbandet? När man hamnar på en platå med vikten så ser man i regel alltid något på måttbandet, sen spelar det ju också in om man väger sig på olika vågar samt på olika dagar o olika klockslag.
    Mätte mig idag och ja, faktiskt så hade jag minskat 5 cm runt magen på 3 veckor! Så det var ju positivt
    Jarran skrev 2010-11-26 22:25:09 följande:

Ställde mig på vågen i morse. Jag har gått ner 24,1 kg!!! Det är heeeelt galet!
    Ska försöka kämpa på helfarten i 2 veckor till, men det börjar bli kämpigt nu. Kroppen vill nog väldigt gärna börja äta snart, för jag  är så himla hungrig efter bara 2 timmar. Så där så det kurrar högt och tydligt i magen.
    Har en fråga: Ni som har trappat upp till halvfart. Har ni ätit linfrön? Och i så fall hela eller krossade? Har hört att man ska lägga de hela linfröna i blöt eftersom man annars kan bli väldigt dålig i magen. Men i boken står det att man ska strö över linfrön på frukosten. (1/2 tsk).

Jag äter hela linfrö som jag tar på havregrynsgröten till frukost.
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-11-27 12:26:44 följande:
    Härligt...grattis Och det är ju centimetrarna som räknas o inte kilona på vågen; tänk vad alla muskelbyggare väger trots att dom kan vara trimmade
    Tack, jo precis, det är lätt att stirra sig blind på vågen...

Hur ofta väger du dig nu, efter att du gått i mål?
Svar på tråden xtravaganza