Sylten skrev 2010-11-21 20:04:09 följande:
Så, nu har jag haft knappt två veckors "halvfartspaus" och går på helfart imorgon igen. Har för mig att det kommer tat bli tuffare denna gången men jag är taggad igen så det ska gå! VIll tappa minst 10 till på helfart i alla fall.
Sen kommer jag att planera lite mer noggrant när jag ska börja äta igen. Har inte ätit nåt mer onyttigt än nån skiva bröd enstaka ggr men jag känner ändå att jag behöver mer planering för att klara halvfarten.
Jag har dragits med en envis förkylning som fortfarande inte är bra, är hemskt ont i halsen så träningen har legat på is. Men nu får den försvinna för jag har upptäckt att det finns ett löpband på jobbet som vi anställda får använda så snart det är uppackat. Så det gäller bara att få det gjort sen tänkte jag springa där ett par ggr i veckan också.

Passar mig perfekt, jag gillar att springa/jogga!Är tyvärr väldigt mörkrädd så jag kommer inte ut här hemma nu under vintern.
Lycka till med helfarten igen. Jag kanske också går på den igen, men det får bli efter jul isf, vill ge halvfarten en chans ett tag till.. Jag orkade ju inte träna nånting alls på helfart men nu när jag äter känner jag en helt annan energi till att träna. Var på Bodypump för första gången igår och jag har ont i hela kroppen idag, haha....
En fråga, ni som går på halvfart eller har nått målvikten, äter sockerfria tuggummin eller halstabletter? Jag äter det men får för mig att det kanske också bidrar till sötsug fast att det är "sockerfritt"....