-
Har det varit svårare med helfarten nu andra omgången? Det har jag hört andra som säger. Jag funderar ju också på en ny helfart efter jul, kanske under en månad eller så. Har 11 kg kvar till målvikten.Sylten skrev 2010-11-28 20:23:25 följande:Här är det också svajigt.. Har fuskat flera ggr under veckan och det känns inte alls bra. Har ju dessutom varit sjuk så det har inte blivit mycket träning. Men nu är jag frisk igen och ska ta nya tag imorgon! Var och köpte en veckomeny innan så att jag har hemma. Vill så gärna ner till 75 kg med soppor i alla fall och jag har väl en 7-8 kg kvar. Kan man bara stå ut så. Sen kommer ju julen med alla frestelserna. :/ Får ta låååånga och måååånga julpromenader!
-
Precis, heja ossSylten skrev 2010-11-28 20:57:44 följande:Ja jag måste tyvärr säga att det är svårare.. Men av vilken anledning vet jag inte.
Får höra hela tiden att jag nu hargått ner så mycket och är det inte dags att sluta med påsarna nu etc. Jag vet att de inte säger det för att vara elaka men kontentan blir ju att jag tycker mig kunna fuska lite. Sen får man ju såklart också höra hur duktig man är.
Men det är klart att du kommer att fixa det! Det kommer jag med att göra! Får bara ta till lite jävlar anamma! Heja oss!
Det gäller att välja och sålla vad man ska lyssna på och inte när det gäller andras åsikter!
Kämpa på! -
Hjälp vad det lät hemskt! Hur länge hade hon gått på helfart då? Klarade hon sig?rosenknopp09 skrev 2010-12-08 15:57:04 följande:en fråga och no offense
men har ni hört något negativt om XV pulver? någon som bliviit dålig eller så??
detta som jag kommer säga nu är en helt annan fabrikör-märke men något liknande det som vi äter just nu...
min ena tjejkompis åt Cambridge för 2mån sedan och allt resulterade i hjärtstopp
känner lite olust att äta shakes nu, vågar man lita på att XV inte kan ge något sådant?
Jag har inte hört något särskilt om XV-pulver men för egen del har ju det satt min kropp ur sitt vanliga system eftersom min mens försvann för 2 månader sedan. Börjar också fundera på hur ämnesomsättningen funkar nu, om den kan ha påverkats eftersom jag verkar ha svårare att gå ner i vikt nu på halvfart än vad jag haft tidigare när jag varit med i viktväktarna och dylikt.... -
Men var man säker på att det var just pulverdieten som var orsaken till hjärtstoppet, så att det kanske inte berodde på något annat?rosenknopp09 skrev 2010-12-09 13:06:11 följande:min tjejkompis hade inga dåliga värden hon har ca 10-15kg max att gå ner, jag har bara hört ifrån min XV coach att inom några veckors pulvrande skall man gå till läkaren för att se att man har bra värden... men aldrig innan..
sj skall jag gå på halvfart nu,(gick på helfart innan och jag märkte inte av något speciellt) men man blir ju nästan hyptokondrisk när man hör om hjärtstopp ifs annat medel men tror inte det är så big diffrence.
Jag skall fråga min hälsokonsult på måndag.. sista mötet inför jul... återkommer på den frågan :) -
Hejsan,
Här fortsätter jag på halvfart utan att gå ner i vikt, men fick rådet idag att tillsätta de bra fetterna lite mer (tex xtravaganza-oljan), är ganska dålig på det.
Har varit på gruppmötet idag och vi kom fram till att vi tillsammans gått ner 224 kg sen slutet av augusti
-
Jag har också börjat tappa mycket hår nu efter helfarten - INTE kul alls! Är tunnhårig redan från början om man säger så.Sylten skrev 2010-12-03 12:54:57 följande:Nån mer som förresten tappar MÄNGDER med hår?? Tror nästan jag kommer bli flintis på kuppen..
Så, nu har jag klagat färdigt! Trevlig helg på er!
Nån som vet hur länge det brukar hålla på? -
Usch då, hoppas inte på det....mozilla skrev 2010-12-20 00:52:40 följande:rockmind:
Mitt höll i sig ett halvår ca
Idag försöker jag ta nya tag med halvfarten, har fuskat för mycket nu med julgodis, lussebullar, osv senaste veckorna... Har verkligen dålig karaktär när det kommer till kritan! Nu blir det gott på julafton och nyårsafton - annars stenhård disciplin
God jul på er!
-
Vet hur det känns! Vi får ta nya tag. December är verkligen årets svåraste månad vad gäller mat och godsaker tycker jag.... Kämpa på :)emmgus skrev 2010-12-20 06:09:25 följande:Jag har tagit en paus för allt har skitit sig.
Efter jul den 27 har jag ett möte inplanerat med min coach och jag hoppas hitta gnistan igen efter de! -
Jag har också en paus nu under julen, ingen motivation att tänka på kalorierna... Går i valet och kvalet om jag ska gå på helfarten efter nyår igen. Har ju fortfarande 12 kg kvar till målvikten. Samtidigt tänker jag ju på det här med håravfallet nu, om jag går helfart igen kanske det blir ännu en vända med att tappa håret och jag vet inte om jag vågar riskera det.... Men förra gången gick jag ju 10 veckor på helfart och det kommer det inte handla om den här gången isåfall, och det kanske har betydelse för håret hur länge man går på helfart.
-
men hur åt du när du började äta igen då?pluppfamiljen skrev 2011-01-01 20:22:37 följande:jag har tappat massor med hår gått upp dubbelt så mycket som jag gick ner och har sky höga kolesterol värden och håret har inte alls kommit tillbaka efter 3 år. Jätte trist och jag vågar inte börja om för då blir jag väll helt flint .