• rockmind

xtravaganza

Sylten skrev 2010-10-26 20:59:12 följande:
    HAHA! Efter 8 veckors helfart blev jag igår så galen att jag tog ett litet bett på en fodermorot i stallet! Jag åt alltså hästens käk.

Idag stannade vågen på -17,8 kg! Alltså totalt, -7 kg sedan förra vägningen. Jag kör ett tag till har jag bestämt mig för nu. Fast jag hade nästan bestämt mig för att gå över på halvfart innan dagens möte...
    Hehe, hoppas moroten var god
    Grattis till en så bra viktminskning! Hur länge till ska du gå på helfart? Jag hade tänkt att börja äta efter 10 veckor (isåfall nästa vecka) men troligtvis kör jag nästan 12 veckor på helfart. Hoppas kunna gå ner nästan 20 kg till dess isåfall.... Men jag tar en dag i taget. Har itne mycket energi till att träna tyvärr, men det lär väl bli bättre när jag börjar äta gissar jag!
  • rockmind
    blåbär01 skrev 2010-11-02 19:45:56 följande:

Idag är 10 veckor på Helfarten avklarad Solig , har fortfarande inte riktigt
    bestämt mig för när upptrappningen ska påbörjas.....

Stor kram till er alla {#emotions_dlg.flower}

Samma här, 10-veckorsjubileum idag! Har vägt mig på Taniavågen idag och jag har nu gått ner 20,8 kg! Har bestämt mig för att börja min upptrappning på lördag, vill börja under helgen när jag är ledig från jobbet så man kan börja äta i lugn och ro och hoppas att magen inte reagerar för mkt. Ser verkligen fram emot att börja äta! Känner att det är dags nu, har känt mig yr senaste tiden och inte haft ork att röra på mig så tiden är inne nu
  • rockmind

Idag har jag börjat äta efter 10 veckor och 3 dagar på helfart! Kan bara säga att det var helt underbart Men gud vad jag med en gång blev sugen på ALLT! Mycket mer nu än under helfarten. Kan det vara så att kroppen längtat så efter mat att den vill fylla på med kalorier igen...?

mozilla: Hur gjorde du när du började äta efter helfarten, låg du på ca 1400 kcal för att fortsätta gå ner i vikt? Eller räknade du inte kcal utan åt efter xtravaganzatallriken? Måste verkligen tänka mig för nu, känner att det är så mycket lockelser vart man än vänder sig. Har 12 kg kvar till målvikten som är 70 kg.

• rockmind
    modestyclara skrev 2010-11-06 19:28:32 följande:
    Jag har också 12 kg kvar till 70 kg och kör halvfart Då ska man äta 1600 kcal om jag förstått det rätt: målvikten *30-500
    Kul att vi är i samma läge Hur länge har du gått på halvfart nu? Hur fort går viktminskningen?
    Är så rädd att jag ska börja gå upp igen när man kämpat sålänge med helfarten...
  • rockmind
    modestyclara skrev 2010-11-08 19:23:50 följande:
    får man dricka vin på halvfart?
    Tror att man helt enkelt får se det som ett "planerat" fusk, snedsteg, eller vad man ska kalla det... Jag har planerat att dricka vin på min födelsedag om ett par veckor och då kommer jag fortfarande gå på halvfart. Men då är det ju nästan ett halvår sen jag drack alkohol senast och lär dröja efterråt också, så jag kommer inte ha dåligt samvete för det.

Har också en fråga till er som går på halvfart:
    Äter ni något mellanmål på kvällen eller är middagen det sista ni äter?

Tycker kvällarna är svåra, vill gärna ha nåt att tugga på då framför tv:n, men har svårt att spara mellanmålen från förmiddag/eftermiddag för då går det ju för långt mellan målen om jag hoppar över ett av dem... ska försöka äta var 3-4:e timme är det ju tänkt!
  • rockmind
    modestyclara skrev 2010-11-08 19:38:25 följande:
    jag kör en halv bar kl nio och kl två och sedan en halv eller hel vid sju-åtta på kvällen beroende på hur hungrig jag är....
    ok! tack för tipset ska prova det!
  • rockmind
    mozilla skrev 2010-11-09 19:15:44 följande:
    Tack! Det är sanslöst och svårgreppat än

Jag startade på XV helfart augusti -09 och tog 20kg på 12 veckor med soppor sen tog jag 10kg med halvfart. Sen unnade jag mig sötsaker förtidigt så det var svårt att stå emot och vips hade jag lagt på mig 4.5kg.

i september tog jag tre veckors ren kur med Naturdiet och gick ner de där kilona och sen i början av oktober är jag medlem på viktklubb och har gått ner ytterligare 2 kg. På knappa fyra veckor har jag minskat 3,5 cm i midjemått och jag är sjukt nöjd.

På min blogg finns "Jessicas framsteg"...där kan man se viktnedgången samt minskning av kroppsmått mer eller mindre under hela resans gång med XV. Kika på den
    mozilla: hur lång tid tog det för dig att gå ner de sista 10 kg på halvfart? *nyfiken*
  • rockmind

Hittade en gratis sida som jag tänkte tipsa er om, där kan man lägga in vad man äter för att se hur mågna kalorier man kommer upp i
     http://www.viktpejl.se/

Kan behövas nu på halvfarten, för min del iaf!

• rockmind
    mozilla skrev 2010-11-10 21:21:45 följande:
    Lite samma stuk som viktklubb på aftonbladet ser det ut som. Viktklubb är toppen så det är ju säkert den sidan med o gratis är ju gott...haha
    precis! har också provat viktklubb och tycker den sidan är jättebra, men hittar man nåt som funkar utan att betala så är jag nöjd, hehe
  • rockmind
    Sylten skrev 2010-11-12 08:29:03 följande:
    Jag har nu börjat på halvfart och det känns bra. Har inte vägt mig sedan dess men risken är väl att man kanske ökat lite. Men jag är noga med maten och har äntligen kommit på hur jag ska få in daglig träning! Har så svårt att få ihop tid med heltidsjobb, häst, hus och barn (som så många andra såklart...) Men, jag har stigit upp tidigare nu 3 dgr denna veckan och kört ett pass på Wii fit som vi har här hemma och om man gör det ordentligt så kan jag säga att man blir både svettig och får träningsvärk! Så det och raska promenader på lunchen samt mer på helgen får nog bli min träning. Jag har insett att jag inte hinner  med att ta mig till gymmet då det tyvärr är på helt fel håll från hur jag åker till jobb, affär, stall mm.

Nu sitter jag på jobbet och har inte min bok med mig, hur är det med knäckebröd till mellanmål? Typ Wasa, är det ok med en skiva på halvfart? Hade annars tänkt hålla mig helt ifrån bröd under halvfarten men har glömt mellanmål idag och knäcke är det som finns här på jobbet.
    Känner som du att det är svårt att hitta tiden att åka till gymmet. Men det låter ju som ett bra upplägg du har kommit på! Själv försöker jag ta mig dit någon gång på helgen och sen blir det promenader i veckorna.

Har gått på halvfart en vecka nu (och stått stilla i vikten) och det är verkligen gott att äta, men nu gäller det att se upp vad jag stoppar i munnen! Många lockelser.... Angående knäckebröd så har min coach sagt att det inte är tillåtet undet halvfarten. Jag har fått rådet att inte äta varken bröd, knäckebröd, ris, pasta eller potatis förrän jag nått min målvikt.
Svar på tråden xtravaganza