• BHJE

xtravaganza

rockmind skrev 2010-11-26 11:00:18 följande:
    Jo, det är säkert viktnedgången som är förklaringen... Ska avvakta lite till men annars får man ju kolla upp det som sagt. Jo tack, jag känner mig lite mer positiv igen, vissa dagar är ju sämre och andra bättre Har dock fortfarande inte gått ner i vikt (på 3 veckor nu) så det är ju lite frustrerande men jag ska ta upp det med coachen nästa vecka för att höra om jag gör nåt fel. Ha en trevlig helg!
    Tänkte på det där att du inte gått ner nått på vågen på tre veckor - har du koll på måttbandet? När man hamnar på en platå med vikten så ser man i regel alltid något på måttbandet, sen spelar det ju också in om man väger sig på olika vågar samt på olika dagar o olika klockslag.
  • BHJE
    Sylten skrev 2010-11-26 21:17:25 följande:
    Tjohoooo! Jag har nu insett att jag behövde ett par "mellanbyxor". Var och handlade på Ica Maxi idag och sprang förbi klädavdelningen och hittade ett par billiga jeans som jag tänkte kunde duga. Drog åt mig ett par i stl 42 och betalade utan att prova. Väl hemma sitter de som en smäck! Fattar ni hur länge det är sedan jag kunde ha byxor i stl 42????? Bara det känns underbart! Nu är jag ännu mer taggad! detta ska bli "mellanbyxor", inget annat!!

Härligt...GRATTIS
  • BHJE
    Jarran skrev 2010-11-26 22:25:09 följande:

Ställde mig på vågen i morse. Jag har gått ner 24,1 kg!!! Det är heeeelt galet!
    Ska försöka kämpa på helfarten i 2 veckor till, men det börjar bli kämpigt nu. Kroppen vill nog väldigt gärna börja äta snart, för jag  är så himla hungrig efter bara 2 timmar. Så där så det kurrar högt och tydligt i magen.
    Har en fråga: Ni som har trappat upp till halvfart. Har ni ätit linfrön? Och i så fall hela eller krossade? Har hört att man ska lägga de hela linfröna i blöt eftersom man annars kan bli väldigt dålig i magen. Men i boken står det att man ska strö över linfrön på frukosten. (1/2 tsk).

Doriskis: Va kul att du kan ha stl 42! Jag kommer i stl 46 och är överlycklig. Började på 52.

Härligt - GRATTIS

Jag startade på stl.50/52 och efter 32kg ner har jag 38/40 ... och det dröjer inte förrens du är där också *fniss*
    Vad gäller linfrö hade jag dom hela strödda på mitt ägg med keso.
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-27 09:28:04 följande:
    Mätte mig idag och ja, faktiskt så hade jag minskat 5 cm runt magen på 3 veckor! Så det var ju positivt

Ska försöka kämpa på helfarten i 2 veckor till, men det börjar bli kämpigt nu. Kroppen vill nog väldigt gärna börja äta snart, för jag  är så himla hungrig efter bara 2 timmar. Så där så det kurrar högt och tydligt i magen.
    Har en fråga: Ni som har trappat upp till halvfart. Har ni ätit linfrön? Och i så fall hela eller krossade? Har hört att man ska lägga de hela linfröna i blöt eftersom man annars kan bli väldigt dålig i magen. Men i boken står det att man ska strö över linfrön på frukosten. (1/2 tsk).

Jag äter hela linfrö som jag tar på havregrynsgröten till frukost.
    Härligt...grattis Och det är ju centimetrarna som räknas o inte kilona på vågen; tänk vad alla muskelbyggare väger trots att dom kan vara trimmade
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-27 14:58:58 följande:
    Tack, jo precis, det är lätt att stirra sig blind på vågen...

Hur ofta väger du dig nu, efter att du gått i mål?
    Jag bestämde mig för att tappa ytterligare i vikt efter min målgång så jag är relativt nybliven vågägare...men en gång i veckan väger jag mig. Kollar väl inte överdrivet på antal kilo utan mer att Tanitasiffrorna ligger på bra värden; fett% ska vara i balans och den är kanon
  • BHJE
    rosenknopp09 skrev 2010-11-29 17:04:52 följande:
    jag har två tjejkompisar som kör LCHF-kuren och har gått ner väldigt mycket båda två.. där äter man ju ändå mat. men utesluter ju vissa delar.. om jag inte hade fixat dricka pulver hade jag också kört denna.. gå till närmsta biblotek och låna hem lite böcker om det... LCHF har säkert någon sida på nätet med för delen.

Doriskis: Va kul att du kan ha stl 42! Jag kommer i stl 46 och är överlycklig. Började på 52.

Jösses tjejer vad duktiga ni är!! stort grattis till er båda!!

måste fråga,detta med den mentala biten som man träffas varje möte och går igenom, det är den största delen som gör att man fixar att gå ner i vikt och tror på sig själv eller??
    eller hade man lika gärna kunnat äta påsar och träna och gå ner ändå? jag har tyvärr missat två tillfällen nu men skall gå nästa gång... pepptalk är det bra?
    Vad gäller den mentala biten, skivan, så gav den inte mig ett skvatt...lyssnade enbart på avslappningsavsnittet efter träningspass, resten var mest bullsh*t ur min synpunkt...kändes som en hjärntvätt - jag hittade min egen metala träningsbit i min målbild...hade den ständigt innanför pannbenet och det funkade för mig. Mötena ville jag inte missa just eftersom man pratar så mycket om livet efter sopptiden o målgången...de verktyg man får där är (tror jag) A o O för att man ska fixa det..iallafall var det så för mig.
  • BHJE
    Zalåå skrev 2010-11-30 15:43:46 följande:
    Nu har jag kört på pulver i 8 veckor och det börjar så smått närma sig att gå upp på halvfart.
    Är det någon som har någon eller flera sidor med bra recept? Jag har letat, men tycker inte att jag har hittat speciellt mycket.

Ni som äter på halvfart eller till och med gått över till enbart mat äter ni efter GI, LCHF eller annat likande upplägg?
    XV's kokböcker är riktigt bra men sen kan man ju ta vilket recept som helst och omvandla till att passa på halvfart. Det krävs lite jobb i början men sen går det av sig självt. Själv är jag i mål och äter efter tallriksmodellen..tror inte så mycket på dessa dieter utan kroppen behöver av alla ämne.
  • BHJE
    Zalåå skrev 2010-12-01 11:44:14 följande:
    Jag tänkte jag skulle köpa XV´s senaste bok, men eftersom jag är fisk och skladjursallergiker så faller ganska många av de recepten bort. Skulle behöva lite mer inspiration än bara boken.
    Jag är urkass på att hitta på egna recept och fram tills nu har jag tyckt att matlagning är tråkigt (tror inte att det ändras sedan, kommer förmodligen fortfarande vara tråkigt).

Måste få skryta lite, får jag det?
    Hade vägning igår innan XV-mötet och totalt har jag tappat 22kg på 8 veckor på helfart. Skrattande
    Har två veckor kvar på helfart innan jag trappar upp till halvfart över jul och nyår. Sedan blir det helfart igen, har fortfarande en massa kg som ska försvinna.
    GRATTIS till dina minus på vågen

Vad gäller det där med mat kan man ta vilket recept som helst o bara byta ut vissa saker som tex ta bort ris/pasta/potatis och servera rotfrukter till istället. Sås gör man lätt på kesella med smaksättare. På mitt viktcentra fick vi en stencil med massa tips på matsaker under halvfarten, fråga om där finns någon sådan hos er också eller be din coach göra en. Ta upp den här biten på er nästa träff; säg att det är nått som oroar dig..att du saknar fantasi osv så kan ni bolla tankar i gruppen och på så sätt få tips/idéer av varann...för du är långt ifrån ensam om att stå som ett frågetecken till vad man ska stoppa i sig
  • BHJE
    smålänning skrev 2010-12-02 11:39:35 följande:
    Så kul med alla som gått ner så galet många kilo! Själv har jag gått på helfart i lite drygt sex veckor - och gått ner nio kilo. Himla nöjd men fattar ändå inte riktigt varför inte jag också rasar i vikt Tränar ju duktigt - och har lagt till lite, lite fett. Nå, har ju inte jättemånga kilon kvar, typ fem, men tre veckor soppa till, sen får det vara nog. Vill ju ha lite, lite julmat i alla fall! Kramar alla kämpar där ute!
    Aja...du har ju tappat i snitt 1,5kg/vecka och det är väl inte alls fy skam? Sen är det ju också skillnad i viktras på en som vill ner 15kg och en som vill ner kanske 30 eller mer...ju mer du har att tappa dess fler kilo rasar man i början men slår man ut sin viktminskning på antal veckor så blir resultaten ungefär detsamma
  • BHJE
    smålänning skrev 2010-12-02 19:39:55 följande:
    Jo, Mozilla, jag vet ju det där och är faktiskt helt nöjd än så länge. Kan jag bara gå ner tre kilo till jul så håller jag planen. Sen tänkte jag att försöka gå upp max ett kilo när jag börjar äta. Vad tror du om det? Hur mycket brukar folk gå upp?
    Något mellan 1-2kg är nog normalt att man går upp gissar jag.
    rosenknopp09 skrev 2010-12-03 09:49:51 följande:
    Hur gör ni som dricker soppor i jul?
    skall ni köra stenhårt och hålla samma nu eller kommer ni äta lite av julmaten?
    jag är kluven,jag kan vara helt utan sötsaker i jul kanske ev ta 1glas julmust men funderar på att bara smaka just på julafton... är det fel?
    Jag känner mig själv rätt och skulle inte avbrutit sopptiden för mat på julafton...det sägs vara svårt att hitta tillbaka igen efter ett avbrott och ur mina ögon sett vore det bara dumt att chansa...men känner man att man vill göra det valet så ska man ju göra det men får också ha i åtanke att man kan rasera resan man redan gjort OM man skulle få mersmak av ätandet o sen inte ha karaktär att fortsätta dagen efter...jag tillhör den skaran o därför vet jag också att en dags ätande inte varit ett alternativ för mig då jag gick på helfarten.
Svar på tråden xtravaganza