xtravaganza
Mamma till V och E skrev 2010-11-19 20:25:37 följande:
Nu är jag inne på min tredje helfartsperiod på drygt tre år. Denna gång ska jag nå mitt mål och hålla den vikten för gott.Xtravaganza har fungerat väldigt bra för mig och jag gillar delas helhetstänk med fokus på såväl kropp som själ. Orsaken till att jag avbrutit min viktnedgång innan målet tidigare har varit att jag blivit gravid med våra båda söner. Nu är jag nöjd med två barn och kan äntligen sätta allt fokus på att återerövra min kropp.
Har bakgrund med många år då jag lidit av ätstörningar. Xtravaganza är den första metod som jag prövat som verkligen fungerar utan att jag för den delen riskerar att bli sjuk på nytt. Den ger mig redskap att klara av min framtid och min relation till mat.
Jag har tidigare gått på helfart som längst 14 veckor i sträck och det har fungerat alldeles utmärkt. Aldrig mått dåligt eller fått problem med mage/trötthet osv. Denna gång blir det nog upp till 20 veckor då jag ska ner till mitt mål innan jag börjar återindroducera maten. Kommer dock att ta lite paus vid jul och en annan släktträff efter årsskiftet.
Min enda fundering gällande viktnedgången är egentligen hur min hud kommer att uppföra sig. Jag hoppas verkligen att den drar ihop sig ordentligt då jag inte vill ha en massa lös hud överallt. Magen är ju dessutom påverkad av två täta graviditeter så jag är lite nervös. Någon annan som har gått ner MYCKET som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Vad gäller det där med huden så har min gått tillbaka förvånansvärt bra, trodde inte det var möjligt utan jag trodde jag skulle ha en massa lös hud överallt. Magen är den som är slappast och inget snygg alls även om den dragit ihop sig över förväntan...men...det är värt det! Jag hade till o med bikini i somras och det har jag inte ägt en sen övre tonåren så nog är jag nöjd ändå