• BHJE

xtravaganza

Dilara06 skrev 2010-11-09 16:45:26 följande:
    ja jag vet inte ska prova så nästa gång...Men en fråga kan man krydda varma soppor själv...
    Oja, visst kan du göra det. Använd dig av rena kryddor dvs kryddor utan salt så som grillkrydda, potatiskrydda osv. Att krydda med svartpeppar, vitpeppar, chilipflingor, curry osv går hur bra som helst
  • BHJE

Vilken kick jag fick innan idag när jag tog fram måttbandet o drog ut det till startmåttets 105cm och vilken enorm skillnad mot dagens 74,5 cm Har svårt att förstå (fortfarande) hur mycket man faktiskt minskat. Minus 30,5 cm är nästan en linjal ju...haha

• BHJE
    Dilara06 skrev 2010-11-09 19:03:06 följande:
    Mozilla du ser ut att veta mycket om diet soppor o så..Min fråga OM jag kör 2-3 shakes om dagaen och äter med familjen middag o då ingen pot,ris pasta bröd sås o så bara kött o grönsaker typ hur mkt kan man gå ner i vkt i veckan? nått du vet kanske
    Visst kan du käka så och gå ner i vikt. Hur mycket du går ner är ju svårt att säga; ju mer övervikt man har dess mer går man ner i början jämfört med en som inte har så många överviktskilo.

På xtravaganzas halvfart går man ner 0,2-0,5kg/vecka och då äter man ungefär så grönsaker, kött/fisk/fågel samt så tar man shakes till mellanmål.

Hade jag varit som dig hade jag satsat på en rejäl frukost med ägg o gröt sen lagad lunch, shake till mellis, lagad middag o shake till mellis 2 samt ev till kvällsmål.
  • BHJE
    Dilara06 skrev 2010-11-09 18:59:34 följande:
    Fan vad ärligt villll ocksååååå... Hur långt tid har det tagit för dig med att gå ner så mkt
    Tack! Det är sanslöst och svårgreppat än

Jag startade på XV helfart augusti -09 och tog 20kg på 12 veckor med soppor sen tog jag 10kg med halvfart. Sen unnade jag mig sötsaker förtidigt så det var svårt att stå emot och vips hade jag lagt på mig 4.5kg.

i september tog jag tre veckors ren kur med Naturdiet och gick ner de där kilona och sen i början av oktober är jag medlem på viktklubb och har gått ner ytterligare 2 kg. På knappa fyra veckor har jag minskat 3,5 cm i midjemått och jag är sjukt nöjd.

På min blogg finns "Jessicas framsteg"...där kan man se viktnedgången samt minskning av kroppsmått mer eller mindre under hela resans gång med XV. Kika på den
  • BHJE
    Blimpen07 skrev 2010-11-09 21:15:51 följande:
    Nutrilett är VLCD - det profilerar de sig som iaf
    Njo..beroende på vilken av deras förpackningar man läser på och det har aldrig varit VLCD tidigare så jag är inte mycket för dom.
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-09 19:24:25 följande:
    mozilla: hur lång tid tog det för dig att gå ner de sista 10 kg på halvfart? *nyfiken*
    Jag började min upptrappning den 2/11 -09 och sen gick jag i mål den 11/1 -10 ... att det gick så pass snabbt sa min coach att det berodde på intensiv träning med få kalorier som helfarten gav så kroppen kickade igång när den fick mer kalorier i sig.
  • BHJE
    Dilara06 skrev 2010-11-09 21:12:06 följande:
    Alltså jag fattar inte hur klarar man av 10 veckor på helfart...Jag klarade av en dag o idag andra dage gick kanon men sen på kvällen kände jag mat mat mat tugga tugga tugga
    Jag tror det beror på vad det är som gjort att man gått upp i vikt; är det fet mat i massor eller chips o godis. Är man van vid att tugga matsaker hela tiden, i alla dess former så blir det nog svårare än för tex en sådan som mig = jag var chipsoman o kunde lätt käka 3-4 påsar á 300gr i veckan *skäms* Mat i sig åt jag inte vidare mycket av.
  • BHJE
    emmgus skrev 2010-11-10 06:36:49 följande:
    Jag hoppas jag tänker rätt med träning o så.
    Men är så rädd o gå upp allt!
    Men ikväll är de träning igen och igår va de idrottslektion i skolan.
    Så den senaste veckan har jag tränat mån,fre,sön , så tre gånger i veckan på gym är jag nöjd med =)
    Ja, men det där är ju alldeles lagom - vad gäller träning o mat så handlar allt om inkomster och utgifter, dvs att man ska hålla en låg nivå på kaloriintaget och ska man lyxa till det får man träna lite extra för att balansera upp kaloriintaget. Håller man bara koll på vad man stoppar i sig samt rör på sig så är man safe.
  • BHJE
    rockmind skrev 2010-11-10 19:56:40 följande:
    Hittade en gratis sida som jag tänkte tipsa er om, där kan man lägga in vad man äter för att se hur mågna kalorier man kommer upp i
     www.viktpejl.se/

Kan behövas nu på halvfarten, för min del iaf!
    Lite samma stuk som viktklubb på aftonbladet ser det ut som. Viktklubb är toppen så det är ju säkert den sidan med o gratis är ju gott...haha
Svar på tråden xtravaganza