Välkomna alla nya!
Här har det gått i stå sen alla miljoner förkylningar jag haft sen början av november - veckan efter jul åkte jag på Influensan och låg pall i ca en vecka och kunde inte äta ett skit, bara dricka vatten. Har tappat mycket av disciplinen jag skapat efter helfartstiden och kilona på vågen har ökat med 5 *suckar* Då har jag ändå inte ätit en massa onyttigheter utan jag har knappt käkat nått alls; levt på yoghurt o nån shake och ibland en varma koppen. Att inte äta regelbundet, som kroppen är van vid, har gjort att den ställt om på svältläge och när man vägt xx-antal kilo för mycket under många år så jobbar kroppen sig snabbt upp till den som varit trivselvikt. Träningen har fått läggas på hyllan pga förkylningar o flunsa med feber och det har gjort att kroppen degat till sig både här o där och man känner sig fet igen trots att jag ändå kommer i mina kläder, visst att dom sitter lite mer åt men jag kan andas
Ska kanske dra en snabbpresentation:
Jessica, 37 år gammal, mamma till en grabb på (snart) 15, en på 13 och en sladdistjej på 4.
Har gått på XV under hösten/vintern/våren -09 till -10 och gick då ner 30kg. Startade på 93,2kg och gick i mål på 63kg o sen har det gått lite upp, lite ner, lite upp osv. Mitt mål var inte en siffra på vågen utan att jag skulle kunna ha kläder i storlek L(M?) o kunna handla i vilken butik som. När jag gick i mål februari förra året tog jag storlek M o 38/40. Har valt att bli en viktklubbare för att hålla koll på matintag samt motion och för att kanske gå ner nått kilo till...nu är där då iallafall 5 som ska bort. Har under min viktresa skrivit blogg - skriver fortfarande i den men inte lika flitigt...
Ett tips till alla er nya är att dela upp era påsar på fler måltider; antingen dela alla tre till sex måltider eller så två till fyra och ät en hel på den tidpunkt då du är som mest hungrig. Glöm inte dricka massa vatten o lägg fokus på vardagsmotionen i början; 20min promenerande var dag o låt gym/annan träning komma efterhand.
Sylten skrev 2011-01-14 07:41:35 följande:
JAg har precis upptäckt att jag är gravid... Där fick jag nog förklaringen till den enorma tröttheten och att det inte alls gick bra med helfart nu som jag hade tänkt.
Ska ringa min coach. Nån som vet hur det funkar med medlemsskap under graviditet? Vill ju och ska äta bra under graviditet och amning men kan ju inte köra helfart eller så nu. Nu är jag ju väldigt tidigt i grav. men hoppas att det ska gå hela vägen såklart.
Är lite chockad dock för första barnet kom till genom provrörsbefruktning och vi "kunde" inte få barn på naturlig väg trodde man.

Åh...STORT grattis till er
Jag hade inte kört på någon form av diet under graviditeten utan istället lagt fokus på måltiderna. När jag fick sladdistösen så sa min barnmorska att det inte gjorde något att man gick ner i vikt bara man åt bra och regelbundet. När jag skrev in mig vägde jag strax under 90kg till mina 161cm och jag gick inte ner något då jag var gravid men o andra sidan gick jag bara upp 5kg allt som allt. Jag var som skalman med sitt mat- och sovklocka...hihi
Det trista med XV är ju att man binder sig på deras kontrakt och dom är kända (ursäkta språket) för att vara riktiga rövhål när det gäller att avbryta ett sådant innan tid gått ut. Det ska MYCKET till för att man ska riva ett o tyvärr så är inte en graviditet en given orsak. Det är däremot okej att sätta sitt medlemsskap på hold i tre månader men sen kommer dom att börja dra pengar igen. Det dom kommer att be en är att hitta en vän/familjemedlem/granne/kollega osv för att ta över medlemsskapet. Det har varit mycket skriverier om just detta, där dom inte löst ut den som drabbats av obotlig sjukdom eller något annat som gjort att man inte kunnat fullfölja sitt medlemsskap. Kanske är det upp till varje ställe att sätta sina egna regler, vad vet jag, men jag har hört telefonsamtal mellan coach o kund på stället där jag gick o där fick personen i telefon det svar som jag skrev ovan...håller tummarna på att du möts av mer förståelse och lycka till med magen