Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

Sven Justus skrev 2010-11-19 15:34:27 följande:
    Vad är en ordtratt? 

Det är som om du och jag pratar helt olika språk ibland.
    En mental ordtratt är som en helt vanlig tratt. Du vet en sådan man kan köpa och tratta saker igenom? När man gör t ex glögg och flyttar vätska från en hink till en flaska? En sådan tratt behöver jag till alla mina ord ibland. Annars kommer allihop på en gång och det blir som om jag spyr bokstäver istället för att prata. Lite som nu. 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-19 15:34:56 följande:
    Om det inte är en tratt man sätter i munnen och häller ner gott vin? För då tar jag en.
    Håll tummarna för mig ikwäll. Glöggen ska bli min räddare! 
  • Mariohn

Jag har pratat med min pappa idag. Han för någon form av krig mot mig och tävlar om vem som kan använda flest "ungdomsuttryck" men han har missförstått och använder "hivigt", "tjo", "men hallå", "kuta/kubba", "fränt", "OFTA", "EJ" och annat pinsamt så att det smittar av sig på mig :-/ 

• Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-19 15:42:12 följande:
    Nu hade jag en finkvinna inne precis.

Hon kom in med två pojkar, tvillingar 4 år. Och de skulle ha present, ett smycke. Till vem frågade jag för att veta vilken målgrupp. "plastsyrra" sa hon då. Då fick jag genast lite agg och tänkte att det nog var en elak styvkärring. Men sen bara handlade hon utan att kolla priser eller nåt bara att hon trodde att tjejen skulle gilla det. Handlade för 2000 spänn. Snäll bonusmamma.
    Ja  Jag gillar "bonus" bättre än plast. 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-19 15:42:58 följande:
    *asg* Jag är fortfarande lite kär i honom.
    Uttrycket "OFTA" används av ungdomar för att understryka hur orimligt något är och att det aldrig kommer att hända. Typ:

"Skulle du vilka ligga med Göran Persson?"

"MÄH OFTA!!!!"

Min far hade missförstått detta och en kväll när brorsan hade ett gäng innebandykompisar hemma ropade han ut i köket åt pappa "ska vi spela tidigt imorgon eller?" varpå pappa vrålar tillbaka "KOFTA!!!" Alla blev helt tysta och ingen fattade något.  
  • Mariohn
    Sven Justus skrev 2010-11-19 15:44:33 följande:
    Du är vansinnigt rolig att prata med. I varenda inlägg finns det alltid ngt jag behöver på klargjort: när/var/varför trattar du glögg från hink till flaska?
    Jo för att glöggen blev för stark när jag bakade den själv så jag var tvungen att hälla upp den i en massa hinkar på diskbänken och rätta till. Och sedan tratta i den i flaskor. Fattar du väl! 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-19 15:47:43 följande:
    Hur gammal tror du att jag är!? Jag behöver inte få sånt förklarat för mig. Det är inte freddan du pratar med,
    Mariohnym skrev 2010-11-19 15:45:48 följande:
    Min far hade missförstått detta och en kväll när brorsan hade ett gäng innebandykompisar hemma ropade han ut i köket åt pappa "ska vi spela tidigt imorgon eller?" varpå pappa vrålar tillbaka "KOFTA!!!" Alla blev helt tysta och ingen fattade något.  
    Jag trodde att det kanske möjligen var skånespråk Säger era ungdomar "EJ" också? Det är sjukt smittsamt och har nu drabbat mig. 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-11-19 15:50:12 följande:
    Det har jag aldrig hört faktiskt, det är nog er rotvälska.
    Det är jag som uppfunnit det. Jag känner mig lite som en kändis för att alla ungdomar skriker "EJ" hela tiden. 
Svar på tråden The return of the Lolilla