Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-04-21 19:34:21 följande:
    Men hon vill gå dit, osv? Kan ni boka ett möte med personalen och framföra era tankar? Mest kolla av, så att lillan trivs? Det låter ju megakonstigt att de viker upp solhatten, men kanske hade de en anledning (typ den hamnar i ögonen, så hon inte ser, eller så?) Hos oss vill de också att vi smörjer in barnen, men de skyddas ju med kläder, ändå, liksom...Men de har sagt att de vill att vi smörjer, plus att vi har en flaska på förskolan, så att personalen kan ge lite mer om det behövs. De vill ha ryggen fri, så att inga barn blir brända, men de går verkligen halva vägen med det, tycker jag.
    Ja, hon verkar för det mesta glad när vi går dit så det är inga konstigheter på det sättet verkar det som i alla fall. Vi tror att hon trivs. Annars hade vi plockat ut henne därifrån ögonblickligen. Men osäkerheten och det faktum att vi inte är överrens med personalen blir en variabel för mycket tycker vi. Hade det bara varit vi föräldrar som hade problem så hade man ju fått lösa det, men nu när man inte vet med hundra procentig konfedens.

Det där med solkräm, det ska göras en studie på det här på Sahlgrenska. Olle Larkö säger att man nu funnit ut att huden inte stöter ifrån sig allt som man först trodde utan snarare fungerar som en svamp. Det har visat sig att man faktiskt pissar ut vissa ämnen som har tillförts på huden genom kemiska solfilter, i sommar ska man kolla om det har några skadliga effekter eller om det kan fås under en längre tids användning.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-04-21 19:44:45 följande:
    Vafan gör ni era häxor?! Skriv nu då! Jag vill bli underhållen.
    Jag skriver och skriver och skriver.... Vissa inlägg försvinner i vanlig ordning så man får skriva om....
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    Jazza skrev 2010-04-21 19:53:43 följande:
    Jag är inte alls insatt i det där med solkräm, det var eg mest en parentes. Men som läget är nu, så smörjer vi hellre än låter bli Hoppas att ni kan få lite bra feedback efter mötet, ofta kan man ju reda ut mycket, bara genom att prata rejält. Men ni skall ju aldrig behöva känna er otrygga med att ha henne där, det är förskolans skydlighet att se till att man får hjälp, annars.
    Vill du läsa om solkräm så googla på Olle Larkö, jag tänker inte trycka ner min uppfattning i halsen på dig Han ligger mitt emellan min uppfattning och den "allmänna". 
  • Ord blind
    Bam skrev 2010-04-21 20:39:08 följande:
    Du din snacksaliga jävel? Nä, den går jag inte på.
    *Skrattar högt!*
  • Ord blind
    lokisse skrev 2010-04-21 20:41:03 följande:
    varför skriver folk sa idiotiska saker som det skulle jag inte ens utsätta hitler för?är det nagot nytt i sverige?vad menas med det?har folk ingen koll eller tror dom pa alvar att hitler perssonligen var ansvarig för andra värdskriget och det som hände runt omkring?
    Smaklöst!
  • Ord blind

Jag HATAR hockey!!

Ingen greys! Jag som väntat hela dagen!!

• Ord blind
    Hercule skrev 2010-04-21 21:38:56 följande:
    Alla bara saknar Bam och Vikvalen, ingen saknar mig
    Jag saknar alla jag! Ingen mer ingen mindre. Jag hälsade på dig förut men du iggade mig.
  • Ord blind
    Bam skrev 2010-04-21 21:28:24 följande:
    Dagens idiot! www.familjeliv.se/Forum-5-98/m52105740.html
    Kan bara hålla med. Nu plugg.
    Puss på er alla!!
  • Ord blind
    Ökänd skrev 2010-04-22 15:20:08 följande:
    Först gör man bort sig i sandlådan, och 4 minuter senare startar man en tråd om att sandlådan borde tas bort...

*ASG*

Många pinsamma människor som varit igång de sista dagarna.....

• Ord blind

Läste i tråden får 2007 där det myntades ett uttryck av RD "skämmes ta mig fan"

Svar på tråden The return of the Lolilla