• Anonym (L)

Fitta?

Vilket ord gillar ni bäst att använda och vill att andra använder om det kvinnliga könsorganet, dvs INTE när ni ska föreläsa eller prata med era barn eller så utan mellan era vuxna vänner eller sexpartners?

Själv gillar jag nog fitta bäst, men det ska sägas respektfullt och inte som ett skällsord. Exempelvis "vilken fin fitta du har" eller "ska jag slicka din fitta"

Jag är tjej btw.

• Svar på tråden Fitta?
  • Anonym (Pulla)
    Anonym (L) skrev 2010-02-27 21:48:38 följande:
    Men pulla tänker man ju på verbet pulla "att pulla" osv eller på en höna
    Men det funkar utmärkt istället för det fåniga snippa!
  • Anonym
    Anonym (L) skrev 2010-02-27 21:55:53 följande:
    Men ärligt? Varför inte gå hela vägen ut då och säga kissemurran?
    För att jag aldrig hört någon använda ordet kissemurran så förknippar det inte med något "barnsligt" om det är det du menar.
  • Anonym (L)
    Anonym (Pulla) skrev 2010-02-27 21:56:05 följande:
    Snippa är ok när man snackar med barn tycker jag men inte om en vuxen kvinnas
    öh.. fitta.
  • Anonym (Mr Respect36)

Hej TF
    de är många ord för en fitta men mina är när jag e med vänner:bäver,mutta,mutter,snippa,kvinnohål,1an,murra,kåtbullen mm,,{#lang_emotions_smile} sen när jag e med tjejen fittaa,pimsa,,

• Anonym (Mr Respect36)
    xXx skrev 2010-02-27 21:46:29 följande:
    Höna
    hahaha såå de blir typ så här då,frun brukar tvätta hönan på kvällen då:)
  • Anonym (sån e ja)

ungefär vad som helst utom just Fitta, tycker det är så obeskrivligt fult och behäftat med fel associationer (för mig då, ni andra får säga vad ni vill). Tom snippa går bra, även om jag tycker det är ett barnord egentligen. Men hellre barnslig än vulgär. 

• snork design
    Anonym (Pulla) skrev 2010-02-27 21:56:05 följande:
    Men nej, "Pulla" är "onani" på någon annan än sig själv. Så det går verkligen inte att använda till barn - urk!
    Anonym (L) skrev 2010-02-27 21:47:21 följande:
    Säger du så? Smek mitt bultande geggveck? haha
    Men uuuuh! Visst säkert eller ät min skäggbiff då eller?

(jag gillar "muff")
  • Anonym (L)
    Anonym (sån e ja) skrev 2010-02-27 22:21:08 följande:
    ungefär vad som helst utom just Fitta, tycker det är så obeskrivligt fult och behäftat med fel associationer (för mig då, ni andra får säga vad ni vill). Tom snippa går bra, även om jag tycker det är ett barnord egentligen. Men hellre barnslig än vulgär. 
    Fast ärligt talat tycker jag att många andra ord låter mycket mer vulgära än fitta exempelvis:
    Mutta
    Geggveck
    Murra
    Bäver
    Skäggbiff

tycker jag alla låter mer vulgära än fitta. Kuk då, tycker du att det är för vulgärt också?
  • Tonx

Fitta. Jag tycker det är ett vackert ord och det enda som passar i sexsammanhang.
    Skulle nån säga "Får jag slicka hönan?" eller "Ta mig i kussimurran", då skulle man ju dö

Svar på tråden Fitta?